رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

دوره مدیریت روبرت بر  آموزشگاه کتاب مقدس ایران را باید اوج فعالیت های تبشیری آموزشگاه دانست چرا که در این زمان طرح آموزشگاه تمام وقت کتاب مقدس به تصویب هیئت مدیره رسید. اگر چه این طرح تنها دو سال ادامه داشت.

انجمن رهپویان هدایت:

روبرت آسریان:

روبرت آسریان در خرداد 1345 در تهران متولد شد. وی  که در خانوادهای ارمنی به دنیا آمده در سال 1362 وارد کلیسای جماعت ربانی تهران شده و در سال 1364 توسط ادوارد هوسپیان مهر تعمید یافت.

آسریان پس از پایان تحصیل در رشته علوم تجربی دبیرستان کوشش مریم ارامنه تهران، به سربازی رفت  و پس از مدتی معافیت پزشکی گرفت.  حدفاصل اخذ دیپلم تا راهیابی او به دانشگاه چند سالی طول کشید و او در این ایام به عنوان مترجم به طور نیمه وقت در انتشارات حیات ابدی (از ناشران فعال مسیحیت تبشیری) مشغول به کار بود.

از سال 1367 شمسی همزمان با قبولی در رشته روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران، دوره های آموزشی اش را نیز در کلیسا شروع کرد.  فراگیری تعالیم مسیحیت سه سال ادامه یافت و در این مدت  او تحت نظر مهرداد فاتحی قرار داشت. شبانی گروه جوانان کلیسای جماعت ربانی، تعلیم، دعا و مطالعه‌ی کتب به همراه جوانان بخشی از اقدامات او در این زمان است. همزمان مسئولیت کانون اندیشه و ادب کلیسا را هم بر عهده داشت.

روبرت آسریان

تصویری از روبرت آسریان

در کنار این وجه از فعالیت، آسریان از تخصص خود در ارتباط با افرادی که جذب کلیسا می‌شدند بهره می‌گرفت و در این سال‌ها به عنوان روانشناس کلیسا افرادی را معالجه می‌کرد که توسط شبانان (عمدتا در کلیساهای خانگی) جذب شده بودند.  در سمینارهای معلمان کانون شادی هم بحث های روان شناختی و مشاوره‌ای را به معلمان ارائه می‌کرد.

آسریان در سال 1372 و بلافاصله پس از اتمام تحصیلات کارشناسی، وارد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران شده و تحصیلاتش را در روانشناسی ادامه داد؛ در نهایت در سال 1376 از این دانشگاه نیز با مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی فارغ التحصیل شد. یک سال قبل از این (1375 شمسی) به عنوان شماسی کلیسای مرکز برگزیده شده بود. همین زمان به دعوت غوکاس (لوکاس) یقنظر 2 بار به ارمنستان سفر کرد. همچنین به دعوت مهرداد فاتحی مدیر سازمان تبشیری فارسی زبان کانون الهیات پارس، 2 مرتبه در سمینارهای تفسیر کتاب مقدس و ترجمه مقدس در انگلستان و ترکیه شرکت کرد و مدتی برای تدریس مشاوره مسیحی به انگلستان رفت.

در پی این فعالیت‌ها و پس از طی مسیر رشد درون فرقه‌ای، سرانجام در تاریخ 18 مردادماه 1380 پس از تصویب کمیته پرسنل شورای کلیساهای جماعت ربانی به عنوان مدیر آموزشگاه کتاب مقدس منصوب شد. روبرت آسریان که از سال 1384 به عضویت هیئت مدیره کلیسای جماعت ربانی درآمده بود و به عنوان مدیر کمیته آموزشگاه در جلسات شورای کلیسا  شرکت می‌کرد سرانجام در سال 1386 به عنوان کشیش دستگذاری شد.

روبرت آسریان

تصویر دیگری از روبرت آسریان در حال تدریس

فعالیت‌های آسریان در خلال این سالها، نگارش مقالات در نشریه تبشیری کلمه چاپ انگلیس، ترجمههای متعدد از کتب مسیحیت تبشیری، تدریس در کالج ایلام، شرکت و سخنرانی در همایشها و کنفرانسهای مسیحی در اروپا و حتی لبنان بوده است. وی یکی از فعالترین سران و عناصر مسیحیت تبشیری در حوزهی ترجمه بوده و کتب متعددی از وی چه در داخل و چه در خارج از کشور به چاپ رسیده است. او سال 1375 با آیدا شاوردیان ازدواج کرد. همسر وی که قبل از ورود آسریان به کمیته آموزشگاه در استخدام کلیسای جماعت ربانی بود؛ در نهایی شدن کارهای ترجمهای روبرت آسریان و همچنین تشویق روبرت برای ادامه همکاری با شورای کلیساهای جماعت ربانی نقش فعالی را ایفا کرده است و از همان زمان آشنایی روبرت و آیدا در آموزشگاه کتاب مقدس، مقدمات ازدواج این دو فراهم شد.

آیدا چند سالی مدیریت کانون شادی کلیسای جماعت ربانی را بر عهده داشت تا مکملی برای مدیریت شوهرش در کمیته آموزشگاه کتاب مقدس باشد و با اتفاق همسرش تمامی سطوح آموزشی کلیساهای جماعت ربانی را سازماندهی کردند. وی پیش از این به مدت دو سال و نیم ضمن حضور در انگلستان در کالج ایلام، تعالیم مسیحیت را فرا گرفت، اما تحصیلاتش را ناتمام رها کرد، به ایران بازگشت و دروسش را تا اخذ مدرک به صورت مکاتبهای با دانشگاه آی سی آی ادامه داد. آیدا شاوردیان علاوه بر مدیریت کانون شادی، شبانی جوانان را بر عهده داشت و در فراخوانی و جذب جوانان ایرانی و آسیب دیدگان اجتماعی به همراه همسرش نقش موثری داشته است.

چنان که بیان شد آسریان سال 1386 به عنوان کشیش دستگذاری و از این زمان به بعد بر حجم فعالیت‌هایش افزود. با سفر به نقاط مختلف کشور به تبلیغ و تبشیر می‌پرداخت. در این خصوص حضور پررنگ او در اهواز و در کنار فرهاد سبک روح  و فعالیت به عنوان سخنران در کانون آینده نگری چشمگیر است. او که به نشر مقالات در روزنامه های داخلی و مجلات کشور ارمنستان می‌پرداخت، تدریس در دانشگاه ادیان و مذاهب قم و حضور در جلسات هم اندیشی به عنوان یک کشیش تحصیل کرده مسیحی را هم در کارنامه خود دارد. وی تا سال 1391 با همین عناوین فعالیت می‌کرد. در این زمان با تعطیل شدن کلیسا و آموزشگاه  از کشور خارج شد . ابتدا به ارمنستان رفت و سال 1393 به انگلستان وارد شد. اکنون به همراه مهرداد فاتحی در کانون الهیات مسیحی پارس به فعالیت می پردازد. وی همچنین به عنوان کشیش در کلیسای ایرانیان لندن فعالیت دارد و برای شرکت در همایشها و کنفرانسهای مسیحی به کشورهای مختلف سفر می‌کند.

روبرت آسریان

دوره مدیریت روبرت بر  آموزشگاه کتاب مقدس ایران را باید اوج فعالیت های تبشیری آموزشگاه دانست چرا که در این زمان طرح آموزشگاه تمام وقت کتاب مقدس به تصویب هیئت مدیره رسید. اگر چه این طرح تنها دو سال یعنی تا سال 1383 ادامه داشت اما در همین مدت، کادرسازی مورد نظر طراح اصلی آن یعنی ادوارد هوسپیان مهر به نتیجه رسید و از دل آموزشگاه کسانی خارج شدند که هدایت و مدیریت کلیساهای زیرزمینی را  انجام ‌می‌دادند.

لازم به ذکر است  اگر چه فعالیت تمام وقت آموزشگاه تعطیل شد اما این به معنای توقف اقدامات تبشیری و تبلیغی آنها نبود و نیست. آموزشگاه کتاب مقدس تاسال 1390 همچنان بر انجام تبشیر و تبلیغ و نیز ارتباط با سازمان‌های تبشیری فارسی زبان که از لحاظ سیاسی معاند و برانداز محسوب می‌شوند مانند سازمان ایلام اصرار داشت. رویکردی که بررسی اهداف و عملکرد این مرکز به خوبی آن را نشان می‌دهد. در ادامه به اهدف، راهبردها و عملکرد آموزشگاه کتاب مقدس ایران پیش از انقلاب و پس از آن پرداخته خواهد شد.

مطالعه قسمت‌های گذشته در:

جریان شناسی مسیحیت تبشیری در ایران / آموزشگاه کتاب مقدس (بخش اول)

جریان شناسی مسیحیت تبشیری در ایران / آموزشگاه کتاب مقدس (بخش دوم)



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی