رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه فروردين ۲۹ ۱۴۰۳، ۱۰:۵۱ ق.ظ

آزادی در روح القدس ابزاری در دست تبشیری‌ها

آزادی در روح القدس سخنی است که بارها و بارها از جانب کشیشان پنطیکاست مطرح شده است و در رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای بر این موضوع تاکید فراوان می‌شود. بررسی دقیق این مبحث حقایقی را نشان می‌دهد که بسیاری از پنطیکاست‌ها تمایل ندارند باورمندان و کانی که جذب مسیحیت صهیونیستی می‌شوند از آن اطلاع پیدا کنند.

پنطیکاستی ها بر این باورند که آموزه آزادی در روح القدس به مؤمن پنطیکاستی در انتخاب استراتژیهای تبشیری نحوه انجام عبادت امر کشیشی و میسیونری برداشته شدن فاصله ها و دریافت عطایای روحانی آزادی و اختیار تام اعطا می‌کند و همین مسئله موجب افزایش تعداد ایمان داران پنطیکاستی در اقصی نقاط عالم شده است، لیکن این آموزه با اشکالاتی روبه روست.

از سویی اقدام پنطیکاستی‌ها در جذب مسیحیان سست ایمان دیگر فرقه ها و اعتراض شخصیتی همچون پاپ ژان پل داوم در کنار استاناده از رویکردهای تهاجمی خصمانه و مظلوم نمایانه در مقابل ادیانی همچون اسلام، قابل انعطاف بودن استراتژیهای تبشیری آنها را زیر سؤال می برد.

 همچنین با توجه به تعالیم صریح کتاب مقدس درباره نحوه برگزاری جلسات ،عبادی به کارگیری روش های ابداعی از سوی پنطیکاستی ها در جلسات عبادی و استفاده از موسیقیهای شهوانی به آموزه آزادی در نحوه پرستش و عبادت نیز خدشه وارد میکند.

اگر آزادی در روح القدس به این معناست که همه اقشار جامعه از هر طبقه و نژاد با هر سطح علمی مذهبی و اقتصادی و با هر میزان سلامت جسمی و روحی می‌توانند جزء ایمانداران پنطیکاستی محسوب شوند، لیکن رویه تبشیری پنطیکاستیها از نکته دیگری حکایت میکند؛ چرا که آمار حکایت از آن دارد که میسیونرهای پنطیکاستی بیشتر به سراغ مستضعفان جوامع رفته اند نه افرادی که از لحاظ میزان تدین علمیت سلامت جسم و روح و وضعیت معیشت در سطح خوبی بوده اند.

علاوه بر موارد فوق، اصالت جنبش پنطیکاستی بنا بر تعالیم صریح کتاب مقدس درباره چگونگی حضور زنان در اجتماعات و مسئله رهبری و کشیشی زنان زیر سؤال می‌ر‌‌ود؛ زیرا پنطیکاستیها معتقدند که شروع این جنبش به واسطه عطیه ای بود که از یک زن آشکار شد.

به گواهی تاریخ کلیسا و تصریح کتاب مقدس پس از اتمام کتاب مقدس دیگر نیازی به عطایا نیست. از این رو پس از عصر رسولان دیگر عطیه ای آشکار نشد و همین امر میتواند گواهی بر رد ادعای پنطیکاستی ها مبنی بر بازگشت مجدد دوران عطایا باشد؛ زیرا با متن مقدس در تناقض است.

نکات فوق ما را به این جمع بندی می‌رساند که آموزه آزادی در روح القدس از ابداعات پنطیکاستی هاست که هرگاه خواسته اند در جهت پیشبرد اهداف تبشیریشان از آن استفاده ابزاری کرده و تعدادی از افراد مستضعف را به  آیین خود کشانده اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۲۹
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی