رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
به گزارش انجمن رهپویان هدایت : در بخش اول، به مقایسه دیدگاه اسلام و مسیحیت در خصوص دو پیامبر بزرگ الهی حضرت ابراهیم (ع) و حضرت لوط(ع) پرداخته شد. در این بخش دیدگاه قرآن کریم و کتاب مقدس در رابطه با چند تن دیگر از پیامبران الهی بیان می شود.

 خداوند در سوره ص آیه 45 در خصوص شان و مقام حضرت اسحاق (ع) و حضرت یعقوب (ع) می فرماید: ((وَاذْکُرْ عِبَادَنَا إبْرَاهِیمَ وَإِسْحَقَ وَیَعْقُوبَ أُوْلِی الْأَیْدِی وَالْأَبْصَارِ))« بندگان من ابراهیم و اسحاق و یعقوب را به یاد آر که صاحب دستانی (قدرتمند ) وچشمانی (بینا) بودند »

درسوره یوسف آیه 68 می فرماید:((وَلَمَّا دَخَلُواْ مِنْ حَیْثُ أَمَرَهُمْ أَبُوهُم مَّا کَانَ یُغْنِی عَنْهُم مِّنَ اللّهِ مِن شَیْءٍ إِلاَّ حَاجَةً فِی نَفْسِ یَعْقُوبَ قَضَاهَا وَإِنَّهُ لَذُو عِلْمٍ لِّمَا عَلَّمْنَاهُ وَلَـکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لاَ یَعْلَمُونَ))

«.... یعقوب از جانب ما صاحب علم شده بود اما اکثر مردم نمی دانند  »

در سوره انبیا آیه 72 می فرماید:((وَ وَهَبْنَا لَهُ إِسْحَقَ وَیَعْقُوبَ نَافِلَةً وَکُلًّا جَعَلْنَا صَالِحِینَ))«ما به ابراهیم اسحاق ویعقوب را بخشیدیم وهمه از بندگان شایسته خدا بودند »

در سوره انعام آیه 84 می فرماید:((وَوَهَبْنَا لَهُ إِسْحَقَ وَیَعْقُوبَ کُلاًّ هَدَیْنَا وَنُوحًا هَدَیْنَا مِن قَبْلُ وَمِن ذُرِّیَّتِهِ دَاوُودَ وَسُلَیْمَانَ وَأَیُّوبَ وَیُوسُفَ وَمُوسَى وَهَارُونَ وَکَذَلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ))

درسوره مریم آیه 49 می فرماید:((فَلَمَّا اعْتَزَلَهُمْ وَمَا یَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ وَهَبْنَا لَهُ إِسْحَقَ وَیَعْقُوبَ وَکُلًّا جَعَلْنَا نَبِیًّا))

اما در سفر پیدایش کتاب مقدس مسیحیان باب 26 جمله 7 در مورد ترس و بی غیرتی و دروغگویی حضرت اسحاق(ع) آمده است: و مردمان آن مکان درباره زنش از او جویا شدند. گفت: «او خوا هر من است،» زیرا ترسید که بگوید: «زوجه من است،» مبادا اهل آنجا، او را به خاطر رفقه که نیکو منظر بود، بکشند.
همچنین درسفر پیدایش کتاب مقدس باب 27، از حضرت یعقوب(ع) به عنوان فردی فریب کار  ودروغ گو و کلاهبردار نام برده شده است. !!

در رابطه با عظمت حضرت داود(ع)، قرآن کریم در سوره سبا آیه 10 می فرماید :(( وَلَقَدْ آتَیْنَا دَاوُودَ مِنَّا فَضْلًا یَا جِبَالُ أَوِّبِی مَعَهُ وَالطَّیْرَ وَأَلَنَّا لَهُ الْحَدِیدَ))« وما ازجانب خود فضیلتی بزرگ به داود بخشیدیم  (به  کوهها وپرندگان گفتیم ) ای کوهها وپرندگان  همصدا با او به ذکر خدا مشغول شوید و آهن را برایش نرم کردیم »

سوره ص آیه 17 می فرماید :((اصْبِرْ عَلَى مَا یَقُولُونَ وَاذْکُرْ عَبْدَنَا دَاوُودَ ذَا الْأَیْدِ إِنَّهُ أَوَّابٌ))« بنده ما داود را به یاد آر که بسیار قدرتمند بود و  بسیار به سوی خدا باز می گشت  »

همچنین در آیه 251 سوره بقره و 84 سوره انعام و 163 سوره نساء و 55 سوره اسرا و آیات 78 و 89 سوره انبیا و آیات 22 تا 26 سوره ص از حضرت داود (ع) با احترام یاد شده است.

در مقابل این ستایش های زیبا از قرآن کریم، در دوم سموئیل از کتاب مقدس باب 11 جملات 1 تا 27، حضرت داود(ع) متهم به زنا با زن همسر دار و طراحی قتل یکی از فرماندهان لشکر خود به نام اوریا شده است!!!

در رابطه با شان حضرت سلیمان (ع) خداوند در سوره ص آیه 30 می فرماید: ((وَوَهَبْنَا لِدَاوُودَ سُلَیْمَانَ نِعْمَ الْعَبْدُ إِنَّهُ أَوَّابٌ)) « ما سلیمان را به داود بخشیدیم. چه بنده خوبی! چرا که بسیاربه سوی خدا بازگشت می کرد (و به یاد خدا بود) »  

همچنین در سوره ص آیه 40 می فرماید:(( وَإِنَّ لَهُ عِندَنَا لَزُلْفَى وَحُسْنَ مَآبٍ)) « برای او نزد ما مقامی ارجمند و سرانجامی نیک است »

آیات  30 تا 40 سوره ص نیز بیانگر فضایل حضرت سلیمان است. همچنین قرآن  از آیه 15 تا 44 سوره نمل، سخنان حضرت سلیمان مبنی بر شکر نعمتهای خدا و اظهار بندگی را بیان کرده است.
 همچنین آیات78و 79 سوره انبیاء در عظمت حضرت سلیمان (ع) است.
در اول پادشاهان کتاب مقدس  باب 11 جمله 3 آمده است: او را هفتصد زن بانو و سیصد متعه بود و زنانش دل او را برگردانیدند. ( در این جمله تعداد زنان حضرت سلیمان 1000 نفر ذکر شده است!!)

 ودر جمله 3 از باب 11 اول پادشاهان آمده است : و در وقت پیری سلیمان واقع شد که زنانش دل او را به پیروی خدایان غریب مایل ساختند، و دل او مثل دل پدرش داود با یَهُوَه، خدایش کامل نبود.

در این جمله حضرت سلیمان(ع) متهم به فریب خوردن از زنان خود و کفر شده است!!

 توصیفات زیبا و ارزشمند قرآن کریم از پیامبران الهی که نشان از غیر بشری بودن آن دارد و مقایسه آن با بیهوده گویی های کتاب مقدس که نشان از تحریف آن توسط بشر دارد، خود دلیل محکمی بر حقانیت دین مبین اسلام دارد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۹
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی