رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
عضو هیئت مدیره انجمن تعلیم و تربیت حوزه گفت: شناخت فرقه‌های مسیحیت از دین اسلام بسیار ناقص و غلط است که این موضوع اهمیت تبلیغ دین و تشریع مبانی دین اسلام در کشورهای گوناگون را آشکار می سازد.

 timthumb

حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی در نشست علمی با عنوان تربیت در مسیحیت کاتولیک که در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد با اشاره به اهمیت بررسی دین مسیحیت در شرایط فعلی جهان اظهار کرد: کاتولیک یکی از سه فرقه مهم در جهان مسیحیت است که مؤسسات بسیاری در ذیل این فرقه به فعالیت می‌پردازند و باید تمامی این فرقه‌ها مورد بررسی قرار گیرند.

عضو هیئت مدیره انجمن تعلیم و تربیت حوزه افزود: یکی از فرقه‌های مهم بندیکتی است که در حوالی ۵۲۹ م تاسیس شد که مربوط به بندیکت مقدس است و آن یکی از شخصیت‌های مهم رهبانی در مسیحیت کاتولیک است.

وی با اشاره به اینکه بندیکت مقدس را پدر رهبانیت مسیحی می‌د‌انند تصریح کرد: امروزه بندیکتی‌ها یک فرقة رهبانی مهم هستند و تحت تعالیم کتاب قواعد بندیکت تربیت می‌شوند بندیکت در کتابش از کتب قواعد پیش از خود تأثیر پذیرفته است. تعالیم بندیکت، بر پیشرفت تمدن غربی و حیات عرفانی مسیحیان تأثیر قطعی داشته است.

لطیفی خاطرنشان کرد: بندیکت در کتاب قواعد، خلاصة اصول الهیات رهبانی و دستورهایی برای پیشرفت معنوی و نیز فرمان‌هایی برای ادارة دیر را بیان کرده است و همچنین منابع رهبانیت بندیکت، کتاب مقدس، سنت پیشینیان و تجربة سلوکی اوست و تأثیر این منابع، به ویژه کتاب و سنت، بر رهبانیت این فرقه مشهود است.

استاد حوزه علیمه قم با اشاره به سفر خود به صومعه بندیکت در کشور آلمان عنوان کرد: این صومعه در اطراف شهر مونیخ است و سال ۱۸۷۰ ساختمان‌های این صومعه ساخته شده است که معماری منحصر به فردی در ساخت بناهای این صومعه به کار رفته است.

عضو هیئت مدیره انجمن تعلیم و تربیت حوزه افزود: بندیکتن ها، مردان و زنان راهبی هستند که از کتاب قواعد بندیکت پیروی می‌کنند که بندیکت را پدر روحانی خود می‌دانند. چندین بار رهبانیت آن‌ها دچار انحراف و انحطاط شد و حرکت‌های اصلاحی برای رفع انحراف به وجود آمدند. معروف‌ترین این حرکت‌ها، اصلاحات بندیکت اهل آنیان، اصلاح کلونی، گورز، بروگن، و ماکسیمین در ترییر بود.

وی با اشاره سه قسم مهم بندیکت‌ها تصریح کرد: اطاعت از مقام ما فوق و فقر به معنای خاص کلمه و تجرد از قسم‌های سه گانه این آیین است که در این بین فقر به این معنی است که راهبان نباید هیچ مالی را از خود داشته باشند و همه چیز وقف کلیساست ولی می‌توانند از امکانات آنجا استفاده کنند.

لطیفی خاطرنشان کرد: در تمامی برنامه‌های بندیکت ها سکوت جایگاهی بالا دارد و حتی موقع غذا خوردن با یکدیگر صحبت نمی‌کنند و سعی می‌کنند در موقع صرف غذا داستانی توسط یک نفر خوانده شود و همگان به آن داستان گوش می‌دهند که این یکی از نقاط قابل توجه این فرقه است.

استاد حوزه علیمه قم عنوان کرد: بندیکت، زندگی رهبانی اجتماعی را کامل‌ترین وسیلة نجات و قداست می‌دانست؛ زیرا پشتیبانی متقابل برادرانی که دارای هدف مشترک ـ اتحاد با خدا ـ هستند، و نیز محبت و تواضع، در زندگی اجتماعی امکان پذیر است. بندیکت بر آن است که زندگی اجتماعی، فرد را قادر می‌سازد که تمام استعدادهایش را محقق کند و با کمک دیگر برادران، ضعف‌هایش را جبران کند.

عضو هیئت مدیره انجمن تعلیم و تربیت حوزه افزود: بندیکت عمل رهبانی و الگوی روزانه و قاعده مند کار و نماز را به طور عملی برنامه ریزی کرد. او همچنین برای تعدیل و تنظیم‌های صحیح، بر حس مشترک رئیس دیر تکیه می‌کند به همین دلیل است که بندیکت بر صفات خاصی برای رئیس دیر تأکید کرده است.

وی تصریح کرد: یک راهب در طول روز وظایفی از جمله عبادت شخصی و جمعی تبلیغ دین به صورت خدمت رسانی به مردم، انجام امور محول شده از جمله نظافت و تحصیل و پژوهش را بر عهده دارد.

لطیفی خاطرنشان کرد: اخلاص، وقف، اهمیت موضوع خانواده، اخلاق تربیتی و فلسفی، دقت در نظم و برنامه ریزی، نظافت و پاکیزگی، پرکار بودن، نظام تامین مالی، کتابخانه عظیم، بی تفاوتی نسبت به جامعه سیاسی خود و ارزش خداپرستی وعبادت از نکات قابل توجه نظام بندیکت هاست.

وی افزود: بندیکت، راهب را به یک سالک طریق، یک دانش آموز و متعلم، و یک جنگجوی مسلح تشبیه می‌کند. راهب، از این نظر که راهی طولانی و دارای مراحل متعدد و سخت در پیش دارد، سالک است؛ از این حیث که باید مطالب بسیاری را از پیش قراولان باید فرابگیرد، متعلم است؛ و از این لحاظ که با خطرات و دشمن‌های فراوانی روبه رو ست و به سلاح‌های متنوعی مجهز شود، جنگجو ست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۰۳
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی