رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه ارديبهشت ۲۵ ۱۳۹۸، ۰۵:۳۶ ب.ظ

اعتقادات صهیونیستی مسیحیت تبشیری

  

رهپویان هدایت: مـسـیـحـیـان تبشیری کتاب مقدس(تورات) را وحی خداوند و پایه و انگیزه صهیونیست بـودن خـود مـی دانـنـد. آن ها برای سربلندی و خوشامد قوم یهود و مخصوصا صهیونیست ها هر کاری که توان داشته باشند انجام می دهند برای نمونه مـهـم تـریـن اعـتـقـادات این فرقه که کاملا صهیونیست بودن مسیحیت تبشیری را نشان می دهد به قرار زیر است:

1. استقرار مجدد: الهیات مسیحیت تبشیری- صهیونیستی بر اساس بازگشت دوباره یهود به سرزمین موعود (فلسطین) بنا شده است. آنان معتقدند که خداوند این وعده را به ابراهیم، اسحاق، یعقوب و یوسف داده است و کلیسا باید در استقرار مجدد کمک کند:

(و بـگـوئیـد آن کـه اسـرائیـل را پـراکـنده ساخت، ایشان را جمع خواهد نمود)

مسیحیان صهیونیست تشکیل اسرائیل غاصب (در 1948) را تحقق پیش گویی های کتاب مقدس می دانند.

2. بـرگـزیـدگـی: پـیـروان این فرقه، یهودیان را قوم برگزیده خداوند می دانند و ارتباط منحصر به فردی بین خدا و آنان قائل اند.

3. بخش گرایی: مسیحیان صهیونیست، به بخش گرایی و وضع احکام دینی در هر دوره و عـصـر معتقدند. بر پایه این عقیده، خداوند جهان را از آغاز تا پایان بر اساس جدولی تـدبـیـر کـرده کـه بـه هـر دوره از آن یـک بـخـش گـفـتـه مـی شـود و اسـرائیـل نـقـش مـهـمـی در آخـریـن دوره بازی می کند، یعنی زمانی که دوباره به کشوری مستقل تبدیل می شود.

.4 تادیب و رستگاری در سالهای آوارگی یهود: طبق این عقیده، پراکنده ساختن مردم یهود در سراسر جهان که به قرون و سال های آوارگی معروف است، بر اساس تقدیر خداوند در طـول قـرون، تـادیـب کننده و رستگاری بخش بوده است تا آگاهی و بصیرت خداوندِ اسرائیل را به گوش ملتها برساند.

5. ابدی بودن مالکیت اسرائیل برای یهود: در بیانیه سومین کنگره پیروان این فرقه، اسـرائیـل بـر اساس پیمانی از سوی خداوند به عنوان ملک ابدی یهودیان به آنها اعطاء شده است .

6. پـیـمـان عـیـسـی مسیح(ع) برای بازگشت به جهان: عیسی مسیح پیمان بسته که به اورشلیم، اسرائیل و جهان بازگردد. اورشلیم شهر مقدس معتقدان به کتاب مقدس است.

7.  حـمـایـت مـسـیـحـیـان از یـهـودیـان: مـسـیـحـیـان بـایـد در مـقـابـل اشـکـال مـخـتـلف تـبـعیض و غرض ورزی بر ضد یهودیان و کشور آنها بایستند و فعالانه راحتی و دوستی آنها را طلب کنند.

8. اهـل نـجـات بـودن یـهـودیـان مـهـاجر: طبق نظر مسیحیان صهیونیست، یهودیان باید از سـراسـر جـهـان بـه فـلسـطـیـن مـهـاجـرت کـنـنـد و کـشـور اسـرائیـل در قـلمـرو رودخـانـه نـیـل تـا فـرات بـه وجـود آیـد و یـهـودیـانـی کـه بـه اسـرائیـل مـهـاجـرت مـی کـنـنـد، اهل نجات اند.

اینها تنها گوشه ای از مهمترین اعتقادات مسیحیت تبشیری برای نشان دادن پایبندی خود به اسرائیل غاصب است که در شماره بعد به نقد اجمالی آن خواهیم پرداخت.

ادامه دارد...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۲۵
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی