رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
به گزارش انجمن رهپویان هدایت : در آیات 15 تا 44 از سوره مبارکه نمل داستان حضرت سلیمان(ع)، ذکر شده است .

در لابلای این داستان، ذکری هم از ملکه سبا به عنوان یک خورشید پرست که در نهایت به دعوت حضرت سلیمان(ع) جواب مثبت می دهد، به میان آمده است.

در بخشی از این آیات، داستان ملکه سبا نیز آمده است و چنین توصیف شده است که چون هدهد از خورشیدپرستی آنها خبر می دهد، شخصی از دربار سلیمان تخت ملکه را نزد وی می آورد که سلیمان آن تخت را به او نشان می دهد و او نیز با مشاهده عظمت پادشاهی سلیمان به خداوند ایمان می آورد.

 در آیه 44 از این سوره مبارکه داستان ایمان آوردن ملکه سبا چنین آمده است: ((قِیلَ لَهَا ادْخُلِی الصَّرْحَ فَلَمَّا رَأَتْهُ حَسِبَتْهُ لُجَّةً وَکَشَفَتْ عَن سَاقَیْهَا قَالَ إِنَّهُ صَرْحٌ مُّمَرَّدٌ مِّن قَوَارِیرَ قَالَتْ رَبِّ إِنِّی ظَلَمْتُ نَفْسِی وَأَسْلَمْتُ مَعَ سُلَیْمَانَ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ))

به او گفته شد: «داخل حیاط (قصر) شو!» هنگامى که نظر به آن افکند، پنداشت نهر آبى است و ساق پاهاى خود را برهنه کرد (تا از آب بگذرد؛ اما سلیمان) گفت: «(این آب نیست،) بلکه قصرى است از بلور صاف!» (ملکه سبا) گفت: «پروردگارا! من به خود ستم کردم؛ و (اینک) با سلیمان براى خداوندى که پروردگار عالمیان است اسلام آوردم!»

 در قرآن کریم  نامی از وی آورده نشده است و بر خلاف کتاب مقدس مدح و تمجیدی هم از شخصیت او ذکر نشده و صرفا داستان حضرت سلیمان(ع) بوده و داستان وی به عنوان حاشیه ای بر آن ذکر شده است.

ملکه سبا جزء  افرادی است که در کتاب مقدس از او به نیکی یاد شده است. در اول پادشاهان باب 10 جملات 1 تا 10 به داستان ملکه سبا اشاره شده است.

در مورد او آمده است که وقتی در مورد حکمت و عظمت پادشاهی سلیمان شنید، تصمیم گرفت که به سرزمین سلیمان، سفر کند و او را با مسائل امتحان کند و نیز پادشاهی اش از نزدیک ببیند.

 جالب این است که پس از آنکه سلیمان را امتحان می کند و به حکمت او پی می برد، در جمله 10 از باب 10 اول پادشاهان از قول وی آمده است : از این سبب که خداوند، اسرائیل را تا به ابد دوست می دارد، تو را بر پادشاهی نصب نموده است تا دواری و عدالت را بجا آوری.»

در دوم تواریخ باب 9 جمله 8 چنین آمده است : متبارک باد یَهُوَه خدای تو که بر تو رغبت داشته، تو را بر کرسی خود نشانید تا برای یَهُوَه خدایت پادشاه بشوی. چونکه خدای تو اسرائیل را دوست می دارد تا ایشان را تا به ابد استوار نماید؛ از این جهت تو را بر پادشاهیِ ایشان نصب نموده است تا داوری و عدالت را بجا آوری.»

نکته جالب توجه این است که ملکه سبا به خاطر این کارش نه تنها بسیار نیک نام گشته و در زمره زنان نیکوصفت قرار گرفته است بلکه از او با عنوان زنی حکیم، فروتن، صبور و فهمیده و دانا و به عنوان الگو یاد شده است.

همچنین در متی باب 12 جمله 42، از قول عیسی مسیح(ع) چنین آمده است : مَلِکَة جنوب در روز داوری با این فرقه برخاسته، بر ایشان حکم خواهد کرد زیرا که از اقصای زمین آمد تا حکمت سلیمان را بشنود، و اینک شخصی بزرگتر از سلیمان در اینجا است.

بی جا گویی های کتاب مقدس، در این داستان نیز کاملا مشهود است، در ذکر یکی از داستان های تاریخی در خصوص پیامبران معصوم الهی، انواع و اقسام گناهان را به آن ها نسبت  می دهد و در  جایی دیگر توصیفاتی بسیار عالی به ملکه سبا نسبت می دهد.

گفتنی است، داستان های تاریخی مذکور در قرآن مجید نه از باب سرگرمی و تفریح ذکر شده است، بلکه برای عبرت گیری برای آیندگان، به توصیف واقعی آنها پرداخته شده است ولی در کتاب مقدس داستان های تاریخی به صورتی غیر واقعی و تحریف شده آمده است، که دلیلی دیگر بر حقانیت دین مبین اسلام و باطل بودن ادعاهای مسیحیت است. 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۱۱
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی