رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه مرداد ۱۲ ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰ ق.ظ

عزاداری مخلصانه ارامنه رسمی کشور در ماه محرم

رهپویان هدایت: با شروع ایام عزاداری اباعبدالله الحسین و بربایی هیئات و دسته‌های عزاداری در کشور، ارامنه رسمی کشور همانند مسلمانان به عزاداری مشغول می‌شوند. بنا بر رسم هرسال، مناطقی که ارامنه در آنجا ساکن هستند، یک‌شور و هیجان عزاداری وصف‌ناپذیری نسبت به سایر مناطق مشاهده می‌شود.

ارامنه به‌عنوان یکی از شاخه‌های اقلیت رسمی، در ماه محرم بالأخص دهه اول، در منازل و حتی اماکن کلیسایی به عزاداری و اطعام غذا مشغول هستند. بسیاری از ارامنه همراه با مسلمانان در مجالس عزاداری شرکت می‌کنند.

چندین سال پیش، یکی از مقامات کلیسای ارامنه ارادت خود را به ساحت سیدالشهدا این‌گونه بیان کرده بود: حسین (علیه‌السلام) متعلق به همه انسان‌های آزاده و عدالت‌جوست. عاشورا فرهنگ ظلم‌ستیزی در برابر دشمن است و حسین (علیه‌السلام) کشته راه انسانیت و حق است و اگرچه در آن زمان به ایشان ظلم شد، اما نهضت عاشورا نافرجام نماند و امروز از این قیام همه انسان‌های دربند ستم الگو می‌گیرند. عاشورا قیامی سترگ است که هرگز از دل‌وجان تاریخ پاک نمی‌شود و تا همیشه ماندگار خواهد ماند.

در احوالات زندگی ارامنه یک انس و علاقه شدیدی با مکتب و فرهنگ امام حسین (ع) مشاهده می‌شود و برخی از آن به خواند زیارت عاشورا مداومت دارند. داستان‌های شیرین و شنیدنی شفا گرفتن ارامنه و رفع حاجات گرفتاری آنان در مجالس عزاداری امام حسین (ع) زبانزد عام و خاص است.

سابقه برپایی برخی از هیئات و مجالس عزاداری ارامنه به سال 1359 برمی‌گردد و این ارادت خالصانه آنان به‌تمامی اعضا و اقوام ایشان منتقل‌شده و فرزندان آنان امروز مسئول برگزاری مجالس عزاداری بوده و بدون هیچ‌گونه تبعیض و تعصبی به اطعام گسترده و پخش نذورات مردمی مشغول هستند.

 نماینده رسمی ارامنه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با یکی از نشریات خبری درباره عزاداری‌های ماه محرم اظهار داشت: خیلی از ارامنه به احترام همسایگان مسلمان خود در مراسم عزاداری شرکت می‌کنند و یا خیلی از آن‌ها از سر اعتقادی که دارند در امر برپایی مراسم عزاداری و انجام نذورات با هم‌وطنان مسلمان مشارکت دارند، برای مثال در تهیه اقلام غذای نذری مانند برنج و گوشت مشارکت می‌کنند.

نماینده ارامنه جنوب در مجلس تصریح کرد: شاید چون در برخی محل‌ها جمعیت ارامنه در همسایگی مسلمانان بیشتر بوده و در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) مشارکت داشتند، این تلقی به وجود آمده که ارامنه مراسمی به‌صورت خاص برگزار می‌کنند.

عزاداری مخلصانه ارامنه رسمی کشور در ایام ماه محرم، برخلاف آنچه از رسانه‌های معاند و صهیونیستی منتشر می‌شود، نشانه همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هرسال میزان مشارکت و حضور پیروان اقلیت‌های رسمی کشور نسبت به سال‌های گذشته افزایش می‌یابد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی