رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
به گزارش "انجمن رهپویان هدایت" اخیرا در یکی از شبکه های اجتماعی یادداشتی بارگذاری شده بود که به فعالیت های تبلیغی لئون هایراپتیان در فرقه جماعت ربانی اشاره داشت.

این فرقه بر اساس عضوگیری از بین ایرانیان اعم از مسلمانان و سایر اقلیت ها و تربیت جاسوس برای کشورهای غربی در ایران پایه گذاری شد، فردی مانند لئون هایراپتیان را که از اعضای اصلی حزب داشناکسیون بود نیز با خود همراه کرد.

بنا به ادعایی که یکی از اعضای جدا شده این فرقه مطرح کرده؛ لئون هایراپتیان بر اثر فعالیت های موثرش در فرقه جماعت ربانی توانست تا ناظری ویژه این فرقه در ایران و حدود 15 کلیسا را به دست آورد. در اثر این فعالیت ها بود که حتی موسس این فرقه (ست یقنظر) هم به جایگاه فرقه ای او دست نیافت.

ریاست طلبی های رایج در فرقه جماعت ربانی هم دامن لئون هایراپتیان را می گیرد و بدین ترتیب وی سعی می کند تا مدیران همه کلیساهای وابسته فرقه را با خود همراه کند که نمونه ای از این همراهی ها بین هوسپیان مهرها، سارو خاچیکیان و لئون هایراپتیان مشهود است.

لئون هایراپتیان قبل از این که به جماعت ربانی بپیوندند سابقه حزبی طولانی در داشناکسیون داشت و گفته می شود که رابط اصلی این حزب در فریدن استان اصفهان بوده است؛ مقر اصلی حزب داشناکسوتیون در ایروان ارمنستان بود و با انگیزه های نجات قوم ارامنه به صورت مخفی سازماندهی و تشکیل شده بود و در کشورهای ایران، امپراطوری تزار و عثمانی فعالیت داشت.

سابقه تدریس در مدارس شهر فریدن  و همکاری با شرکت راه آهن ایران بخشی از فعالیت های لئون هایراپتیان قبل از جذب کامل در فرقه جماعت ربانی تا سال 1957 میلادی بوده است. از این سال همکاری لئون با فرقه جماعت ربانی آغاز شده و کم کم شکل منسجمی به خود می گیرد و به صورت تمام وقت مسیر را برای پیشبرد اهداف غربی ها در دگرگونی اعتقادات ایرانیان و جاسوس پروروی را هموار می سازد.

همکاری کامل لئون هایراپتیان با شبکه های جاسوسی غربی تا جایی پیش می رود که هواکیم هایراپتیان پسر لئون به بهانه اعزام به خدمت سربازی اهداف درگیری مرزی بین ایران و عراق را دنبال می کند و به همین منظور هواکیم باعث انفجار یک تانک ایرانی و مفقود شدن یک گروه بان می شود.

هواکیم هایراپتیان در حال حاضر ساکن آمریکا و یکی از فعالان تبشیر مسیحیت صهیونیستی در بین ایرانیان فارسی زبان است. لئون هایراپتیان که در میانسالی از ارتدوکس بودن خود دست کشیده و به آئین فرقه ای نزدیک به پروتستان ها روی می آورد و گذشته حزبی خودش و همکاری با داشناک ها را کنار می گذارد. پس از این، لئون باعث می شود تا عده قابل توجهی از ارامنه و مسلمانان ایرانی به این فرقه جدیدالتاسیس ملحق شوند.

لئون هایراپتیان سال های پایانی عمر خود را در آمریکا و در کنار هواکیم سپری کرد و در این زمان نیز به فعالیت های تبشیری و در بین ایرانیان ساکن در آمریکا ادامه داد. وی را باید در کنار ست یقنظر از نخستین بنیانگذاران کلیساهای خانگی و مروج گسترش کلیساهای ساختمانی در ایران دانست که نزدیک به 5 دهه به این گونه اقدامات مبادرت کرد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۹
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی