رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
جمعه شهریور ۲۷ ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰ ق.ظ

معرفی کتاب فالون‌دافا، دیدگاه‌ها و آسیب‌ها

کتاب "فالون‌دافا، دیدگاه‌ها و آسیب‌ها" توسط حمیدرضا مظاهری‌سیف در 66 صفحه به زیور طبع آراسته شده و انتشارات شهاب‌الدین، آن را به بازار کتاب عرضه کرده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، بسیاری از کسانی که در حوزه عرفان‌های نوظهور و فرقه‌های کاذب در حال فعالیت هستند و یا افراد دیگری که قصد آشنایی با این گروه‌ها را دارند، در جستجوی یافتن کتابی مختصر و در عین حال جامع، در رابطه با این فرقه‌ها هستند.

کتاب "فالون‌دافا، دیدگاه‌ها و آسیب‌ها" از آن دسته کتاب‌ها است که این امکان را برای خواننده فراهم کرده تا با صرف زمان کمی به شناخت خوبی از این فرقه دست یابد.

این کتاب دارای بخش‌ها و فصل‌های مجزایی نیست و مطالب آن پشت سر هم گردآوری شده است. از جمله این مطالب می‌توان به مبانی تاتوئیسم، تاتوئیسم در فالون‌دافا، مبانی بودیستی، بودیسم در فالون‌دافا، تزکیه ذهن در فالون‌دافا و تزکیه جسم در فالون‌دافا اشاره کرد.

نویسنده در معرفی تائو چنین آورده:"اگرچه در مکتب تائو، فوتسی اولین متفکر است، ‌اما اولین تدوین‌کننده و بنیانگذار تائوئیسم، لاتوتسه یا لائوتزو است و پس از او چانگ تزو که به تامل در آراء لائوتزو پرداخت. لائوتزو کتابی دارد به نام تائو ته چینگ به معنای تائو و خاصیت آن که در این کتاب به معرفی نیروی تائو و جریان آن در طبیعت، زندگی و سراسر هستی می‌پردازد."

تائوئیسم با کاستی‌ها و کژی‌هایش به فالون‌دافا نیز وارد شده است. حمیدرضا مظاهری سیف در این‌باره می‌نویسد:"تاکید بر نیرو و سرشتی جهان و امکان جذب شدن در آن و برخورداری از انرژی جهان که دو قطب مثبت و منفی دارد و اصالت قانون تائو، مهم‌ترین آموزه‌هایی است که لی هنگجی از تائوئیسم گرفته و در این‌باره می‌گوید وقتی چیزی به نهایت خود می‌رسد، برعکس می‌شود."

رسوخ رگه‌هایی از بودیسم در فرقه چینی فالون‌دافا هم مورد نقد مولف قرار گرفته است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:"لی هنگجی تناسخ و حقیقت رنج را از بودیسم گرفته است و تاکید می‌کند که برای افزایش گونگ و تزکیه روان باید رنج را تحمل کرد و در نهایت از این را می‌توان از چرخه تناسخ راهی یافت. گذشته از بی‌اعتقادی به خدا، خدا انگاری بودا را نیز پذیرفته است."

نویسنده در بخش پایانی با عنوان ارزیابی، در چند محور به نقد ادعاها و اعتقادات این فرقه پرداخته و در یکی از این بندها چنین آورده:"تبدیل ماده سفید تقوا به گونگ فرایند مبهم و تعریف‌نشده‌ای است، توضیحی درباره آن وجود ندارد، غیر از اینکه با فالون و عمل فاشن یعنی بدن نامرئی لی هنگجی صورت می‌گیرد."

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۷
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی