رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

در این کتاب با اینکه نویسنده سعی کرده توضیحات را در خصوص ریشه های هزاره گرایی و پیوند آن را با دین یهود به تفصیل شرح دهد اما جای تدبر زیاد و مطالعه همسو برای خواننده باقی می ماند. همچنین کلماتی مانند عهد عتیق و عهد جدید خوب توضیح داده نشده و خواننده در پایان کتاب نیز متوجه نخواهد شد که منظور از عهدین، عهدین توراتی است یا انجیلی. اما در مقابل به مسیحا، منجی و موعود زیاد پرداخته شده است.

بخش اول کتاب که حدود نیمی از صفحات کتاب را به خود اختصاص داده کنکاشی است که ریشه های هزاره گرایی را در منابع توراتی تبیین می کند. انتخاب سرفصل ها و فصل ها و چینش محتوای کتاب طوری پیش رفته است که در نهایت حکایت از بی طرفی نویسنده در نوشتار کتاب دارد.

نویسنده کتاب هزاره گرایی در سنت مسیحی سطرهای پایانی کتابش را با جملاتی تکمیل کرده و ماحصل تحقیقات و تالیفش را به سمتی برده است که همه زمینه ها و تلاش ها در ترویج هزاره باوری برای این بوده است که در زمانی همانند قرن بیستم حمایت کلیساهای پروتستان را برای بازگشت یهودیان به ارض موعود داشته باشند تا آنجا که هزاره باوری و هزاره گرایی سنت مسیحی نیز در خدمت اغراض و مقاصد تبلیغاتی، سیاسی و نظامی مسیحیان صهیونیست قرار گرفته و گروه کثیری از پیروان کلیساهای انجیلی، تعمیدی و مانند آن را آگاهانه یا ناآگاهانه در مسیر اهداف شوم صهیونیسم بین الملل هستند.

حسین کلباسی اشتری، نویسنده کتاب استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر گروه غرب شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است. او دارای دکترای فلسفه از دانشگاه تهران است و سردبیری و عضویت در چندین مجلات علمی – پژوهشی از جمله «حکمت و فلسفه»، «تاریخ فلسفه» ، «غرب شناسی بنیادی» را نیز در کارنامه خود دارد.

وی بیش از این ترجمه کتاب های «حیات فیلسوفان نامدار: سقراط – افلاطون» و «ارسطو» و تألیف کتاب هایی مانند «فیلسوف فرهنگ؛ جشن نامه استاد دکتر رضا داوری اردکانی»، «هزاره گرایی تطبیقی»، «مدخلی بر تبارشناسی کتاب مقدس»، «هرمس و سنت هرمسی»، «رهیافت های فکری و فلسفی معاصر غرب» و «میر حکمت: بیان احوال، آثار و آراء حکیم ابوالقاسم میرفندرسکی» و نویسندگی چندین مقاله را بر عهده داشته است.

کتاب هزاره گرایی در سنت مسیحی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در 143 صفحه و در 2500 شمارگان به چا پ رسیده است. این کتاب به سفارش گروه غرب شناسی انتشارات مذکور و با تأیید استادانی نظیر عبدالرضا داوری به زیور طبع آراسته شده است.

حسین کلباسی اشتری بعد از مقدمه در بخش اول تحت عنوان هزار موعود، مبادی و زمینه های هزاره گرایی و موعود و مسیحای عهدین در فصل هایی تشریح کرده است و در بخش دوم نیز که «هزاره گرایی مسیحی» نام گرفته است، نویسنده طی فصل های پیشینه تاریخی و کلامی هزاره گرایی مسیحی، هزاره گرایی سنت مسیحی، هزاره سلطنت عیسی و مکاشفه یوحنا؛ تفسیرها و رویکردها به اشاراتی از منابع مختلف در  خصوص هزاره پرداخته است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی