رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه مهر ۱۴ ۱۳۹۳، ۰۳:۰۱ ب.ظ

معرفی کتاب کاوشی در معنویت های نوظهور

به گزارش انجمن رهپویان هدایت: در این کتاب، به بررسی ده جریان فعال فرقه ای جدید به نام های عرفان حلقه، پائولو کوئیلو، وین دایر، اکهارت توله، شیطان گرایی، قانون جذب، یوگا، اشو، دالایی لاما و عرفان سرخ پوستی پرداخته شده است.

این کتاب به نویسندگی آقای حمزه شریفی دوست، از سری دروس مجموعه اخلاق گروه معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، توسط دفتر نشر معارف، انتشار یافته است.

کتاب در یک مقدمه و ده بخش مجزا درباره معرفی جریانات نوظهور و مشتمل بر 512 صفحه است.

شیوه مطالعاتی و پژوهشی کتاب بر اساس روش عقلی و منطقی است و بر این اساس، آموزه های این مکاتب دروغین را معرفی کرده و نثر کتاب نیز، شیوا، همه فهم و به دور از پیچیدگی و طرح مسائل دشوار فهم، است.

در مقدمه کتاب درباره بستر رویش و علت پیدایش فرقه های نوظهور آمده است، بررسی های میدانی در غرب حاکی از آن است که فشارهای شکننده زندگی ماشینی، تشدید بیماری های روانی، انزوا و بی اعتمادی از یک سو و دسترسی نداشتن به معنویت ناب و عرفان حقیقی از دیگر سو، در شکل گیری معنویت های نوپدید سهم جدی داشته است.

نویسنده، در تاریخچه عرفان حلقه آورده است، عرفان حلقه که نام دیگرش عرفان کیهانی است، از اوایل دهه 80 خورشیدی در ایران بر سر زبان ها افتاد و از نیمه دوم این دهه به صورتی جدی در کشور با برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی فعالیت خود را ادامه داد. بنیان گذار این فرقه در درجه اول فردی به نام محمد علی طاهری است.

نویسنده، درباره فرقه منحرف پائولو کوئیلو می گوید، کوئیلو در سال 1947 در ریودوژانیروی برزیل به دنیا آمد. ماهیت این جنبش پوچ گرایی و نیست انگاری است و البته هنجار شکنی و گرایش های ضد سازشکارانه هم در آن به اوج رسیده  است.

عرفان نوپدید وین دایر، در این کتاب این چنین توصیف شده است، وین دبلیو دایر در سال 1940 در آمریکا متولد شد. وی در پایین ترین سطح اجتماعی رشد کرد. در جوانی به مدت چهار سال در نیروی دریایی آمریکا مشغول خدمت شد.

نویسنده کتاب، درباره تاریخچه اکهارت توله آورده است، وی در در سال 1948 در آلمان به دنیا آمد. پس از واقعه ای که برای او رخ می دهد، نتیجه می گیرد که همه ما دیوانه ایم .

وی در معرفی شیطان گرایی معاصر می گوید، شرایط ناامید کننده ای که جنگ جهانی ایجاد کرده بود، فریاد مبارزه و اعتراض از هر کوی و برزن بلند بود. جوانان دریافتند که نظام سرمایه داری، جهان را به مرز نابودی و انهدام رسانده است؛ از این رو جوانان اعتراض خود را با ترویج هیپی گری نشان دادند.

در معرفی قانون جذب آمده است، نکته قابل توجه در قانون جذب اینکه این ایده در بسیاری از کتاب ها و کارگاه ها، به عنوان یک مرام معنوی و عرفانی به دیگران آموزش داده می شود.

نویسنده کتاب، یوگا را عرفانی نوظهور در ایران معرفی می کند که سابقه دو هزار ساله در هندوها دارد.

در این کتاب درباره اشو آمده است، اشو در سال 1931 در هند به دنیا آمد و بعد از تحصیل و تدریس فلسفه، در سال 1981 به آمریکا مهاجرت کرد. وی در این سفر مریدان زیادی جمع کرد و بعد از 4 سال از آنجا اخراج شد.

مکتب دالایی لاما توسط نویسنده چنین معرفی شده است، این مکتب یک مکتب بودایی است.بنیان گذار آن تنزین گیاتسو مشهور به دالایی لامای چهاردهم در سال 1935 در تبت متولد شد.اندیشه های اساسی وی درباره خدا، هستی و معنویت، همان باورهای بودا است.

در بخش پایانی کتاب نویسنده درباره عرفان سرخ پوستی آورده است، عرفان سرخ پوستی از جمله عرفان های نوظهور است که از آن به عرفان ساحری هم یاد می شود. موسس این جریان، کارلوس کاستاندا است که 12 کتاب از وی به زبان فارسی موجود است. 


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۴
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۱)

تشکر بابت این منابعی که معرفی می کنید!
تو پست قبلی تونم گفتم که دنبال این منابع هستم!
http://hegzaco.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی