رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
به گزارش انجمن رهپویان هدایت : یکی از آیات مهم در مقام زنان پیامبر(ص) این است که زنان حضرت رسول(ص)، مادران امت‌اند؛ چنانکه آیه 6 سوره احزاب می‌فرماید:((النبی اولی بالمؤمنین من انفسهم وازواجه امهاتهم))
بر اساس این آیه شریفه، پیامبر به مؤمنان از خود آنها سزاوارتر است و زنان پیغمبر در اطاعت و عطوفت و حرمت نکاح به حکم مادران مؤمنان هستند.

اینکه زنان پیامبر، مادران امت هستند؛ حکمی است شرعی و مخصوص به آن جناب و معنایش این است که همان طور که احترام مادر بر هر مسلمان واجب و ازدواج با او حرام است، همچنین احترام همسران رسول خدا بر همه واجب و ازدواج با آنان، بر همه حرام است.
علت منع ازدواج با همسران رسول(ص) این است که دشمنان رسول خدا(ص)، به عنوان انتقامجویی می‌خواستند از طریق ازدواج با همسران پیامبر، ضربه‌ای به حیثیت پیامبر وارد کنند، قداست و حرمت پیامبر مانع از این است که همسرانش در اختیار دیگران قرار گیرند.

همچنین، جمعی از افراد سودجو، با ابراز اینکه از درون خانه پیامبر آگاهی دارند، مسائلی را خلاف واقع بین مردم نشر دهند، ممکن بود همسران رسول(ص)، ناخودآگاه اسرار درون خانه و یا رفتار و خلوت پیامبر را که در حریم مقدس خانه بود، برای همسران بعدی نقل کرده و این با شأن پیامبر سازگار نیست.
نکته مهم در مورد مقام زنان رسول(ص)، این است که قرآن کریم، از زنان پیغمبر(ص)، به صورت جمع سخن به میان آورده تا تعدد آنها را برساند، اما نام هیچ کدام را به صراحت ذکر نکرده است.

قرآن کریم در سوره تحریم آیات 1 تا4 می فرماید: عملی از اعمال حلال بوده که رسول آن را انجام می‌دادند و بعضی از همسرانش از آن عمل ناراضی بوده و آن جناب را در مضیقه قرار می دادند تا آن جناب ناگزیر شده سوگند بخورد که دیگر آن عمل را انجام ندهد.

در حالی که این مسأله از مسائل شخصی بوده نه مسائل مربوط به رسالت‌های او برای مردم. از این رو، خداوند طی این آیه از پیامبر می‌خواهد که سوگند خود را بشکند.همان طور که واضح است نام همسرانی که پیامبر را در مضیقه قرار دادند مشخص نشده است و به صورت جمع آمده است.
از جمله مسائلی که در قرآن در رابطه با زنان پیامبر اشاره شده است، این است که اگر در همسری پیامبر بمانند از زینت‌های دنیوی جز «عفت» و «رزق اندک» بهره‌ای ندارند، چون موقعیت حساسی دارند باید شدائد و سختی های زیادی را تحمل کنند، عفت داشته و خود را در معرض نامحرم قرار ندهند.

زنان پیامبر(ص)، باید نماز بخوانند و زکات بدهند و از آیات خداوند یاد کنند، از رسول اطاعت کرده و در برابر او خضوع داشته باشند،کلام را با کرشمه و ظرافت بیان نکنند،تکلیف آنان مؤکد و مسؤولیت آنان سنگین‌تر است،ازدواج با آنان بر همه حرام است،احترام آنها بر همه واجب است.
پیامبر بر اساس مبانی انسانی و مصالح اسلامی بدون هیچ گونه انگیزه دنیوی با زنان متعددی ازدواج کردند،در حالی که در موارد دیگر افراد این چنین نیست و چه بسا از روی شهوت و خواسته‌های دنیوی به این امر مبادرت ورزند.
همسران رسول، مادران امتند و احترام آنها واجب است و افراد دیگر نمی‌توانند با آنها ازدواج کنند اما در موارد دیگر چنین قانونی وجود ندارد.
جایز است که زنان خود را به پیامبر هبه کنند مانند میمونه،چنانکه آیه 50 از سوره احزاب، ((و امرة مؤمنه ان و هبت نفسها للنبی )) به این امر اشاره می‌کند اما برای غیر پیامبر حلال نیست. 
پیامبر در برقراری عدالت بین همسران متعدد اسوهٔ حسنه هستند و زنان مختلف را مجذوب اخلاق نیکوی خود کرده بودند؛ اما افراد دیگر از این امر خطیر عاجزند.

بر اساس حدیثی در کافی به سند خود از خضرمی از ابی جعفر(ع) روایت کرده که در ذیل آیهٔ « یا ایها النبی انا احللنا لک ازواجک » در پاسخ کسی که پرسید:خداوند چند همسر برای رسول خدا حلال کرد؟ فرمودند: 
هر چه می‌خواست می‌توانست بگیرد،پیامبر هر چند تا همسری که می‌خواست می‌توانست بگیرد اما این امر در مورد دیگر افراد صدق نمی‌کند.

ادامه دارد...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۳
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی