رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
به گزارش انجمن رهپویان هدایت: صاحب نظران تاریخ اسلام، حکمت های متعددی از جمله زیادشدن فامیل و اقوام زنان خود برای نشر اسلام، افتخار پیوستگی قبایل با آن حضرت که به اسلام رو آوردند و نشر مکارم اخلاق پیامبر و به تبع آن آشکار شدن آثار رسالت، برای ازدواج های پیامبر(ص)، بر می شمارند.

بعضی از علت های ازدواج های پیامبر اسلام (ص)، نشان دادن گذشت خود نسبت به دشمن، چنانکه با ام حبیبه دختر ابوسفیان ازدواج کرد. نقل احکام شریعه زنان و مردم باید بدانند بین دنیا و آخرت تنافی وجود ندارد و به شرط اعتدال و فضیلت اخلاقی می‌توان بین آن دو جمع کرد؛ است. 
از دیگر حکمت‌های تعدد زوجات پیامبر می‌توان به توجه به جنبه‌های روحی و معنوی همسر؛پناه دادن به زنی بی‌پناه؛ ایجاد ارتباط و پیوستگی بین مسلمانان و غیر مسلمانان، اشاره کرد.

اجرای قانون الهی؛مثل ازدواج پیامبر با زینب همسر پسر خوانده‌شان،برای بیان حکم اسلام و نفی خرافهٔ جاهلیت؛برای به دست آوردن دل‌ها و دوری از شر عده‌ای، از دیگر دلایل ازدواج های پیامبر اعظم(ص) بعد از وفات حضرت خدیجه است.

به طور کلی علت تعدد همسران رسول(ص)، پیشرفت اسلام و مبارزه با شرک و بت پرستی و اعتلائ کلمهٔ توحید بود و هر کدام از ازدواج‌ها به نوبه خود وسیله‌ای مؤثر برای پیوند با یکی از قبائل و سران بزرگ عرب بود.

حفظ آبروی یک خانوادهٔ محترم و یا یک زن باایمان و فداکاری که همه چیز خود را در راه اسلام از دست داده بود، انگیزه اصلی برخی از ازدواج های حضرت محمد(ص) است.
شرافت همسری رسول خدا(ص)، امری است مهم که شرایط خاص خود را داراست که قرآن کریم در بعضی از آیات به این شرایط اشاره می‌کند.
بر اساس آیات 28و 29 سوره مبارکه احزاب؛((یا ایها النبی قل لازواجک ان کنتن تردن الحیاة الدنیا و زینتها فتعالین امتعکن… .و ان کنتن تردن الله و رسوله… منکن اجراً عظیماً))؛ زنان رسول خدا (ص) می‌بایست از وضع مادی رسول الله(ص) راضی باشند و اگر زنان به دنبال زینت دنیا بروند طلاق داده خواهند شد.
زنان پیامبر بین دو امر مخیرند: یا بروند و به دنیای خویش بپردازند،یا زندگی ساده و شرافت همسری رسول را برگزینند.پس جمع بین وسعت در عیش دنیا و همسری رسول خدا، ممکن نیست و صرف همسری رسول خدا(ص)، نمی‌تواند اجری عظیم داشته باشد.

در اسلام، کرامت و احترام برای همسری توأم با احسان و تقواست.پس اگر زنان ماندن نزد رسول را اختیار کردند در عمل هم باید نیکوکار باشند و گرنه در دنیا زیانکار شده و آخرت را هم از دست می‌دهند.
خداوند در آیات 30 و31 سوره احزاب می‌فرمایند:((یا نساء النبی من یات منکن بفاحشه مبینه یضاعف لها العذاب ضعفین….و من یقنت منکن لله… نوتها اجرها مرتین…)) با توجه به محتوای آیه مذکور اگر همسران پیامبر عمل زشتی را مرتکب شدند، عذاب آنها دو چندان خواهد بود و صرف همسری رسول خدا(ص)، مانع عذاب نخواهد بود.

اگر هر یک از زنان پیامبر(ص)، از دستورات خدا و رسولش اطاعت کنند و عمل صالح انجام دهند، اجر دو برابر خواهند داشت و بهشت نصیب آنها خواهد شد.
این امر نشانگر این مطلب است که تکلیف آنان مؤکد و مسؤولیت آنان سنگین‌تر است.یعنی در اجرای دستورات پیامبر مبنی بر اینکه با صدای ظریف زنانه و کرشمه و ناز صحبت نکنید، حجاب خویش را رعایت کنید، در برابر مردم ظاهر نشوید؛ باید دقیق‌تر و استوارتر از دیگر زنان عمل کنند.

ادامه دارد...


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۶
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی