رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
به گزارش انجمن رهپویان هدایت : در آیه شریفه 3 از سوره مبارکه نساء آمده است: اگر مى ترسید نتوانید بین چند همسر به عدالت رفتار کنید تنها یک زن بگیرید و نه بیشتر، در این جمله حکم مساله را معلق به (خوف) می کند نه (علم).

در این آیه فرموده است: اگر مى ترسید بین چند همسر... و نفرمود: اگر (مى دانید که نمى توانید عدالت بر قرار کنید) و علتش این است که در این امور (که وسوسه هاى شیطانى و هواهاى نفسانى اثر روشنى در آن دارد) غالبا علم براى کسى حاصل نمى شود و قهرا اگر خداى تعالى قید علم را آورده بود مصلحت حکم فوت مى شد.

از این آیه معلوم می شود، که منظور از این سفارش این نیست که بخواهد ظلم به کنیزان را تجویز کند (و بفرماید: رعایت عدالت در میان همسران آزاده لازم است، اما در بین کنیزان لازم نیست و جایز است بین آنان به ظلم رفتار کنید).

چون خداوند متعال در جاى دیگر فرموده که :(خداوند ظالمان را دوست نمى دارد) و نیز فرموده : (( لیس بظّلام للعبید )) خدا نسبت به بندگانش ظلم روا نمى دارد، بلکه منظور همین است که چون تقسیم همخوابگى در میان کنیزان تشریع نشده، رعایت عدالت در بینشان آسان تر است.

در آیه مذکور دو نکته مهم نهفته است؛ یکی اینکه تعدد زوجات مشروط به توانایی است و دیگری اینکه اجازهٔ چنین امری مربوط به مواقع غیرعادی است که به طرفین زن و شوهر عارض می‌شود.

موارد غیرعادی همچون جنگ، مرض، فلج اعضاء، شدت مصائب، قتل و غارت، سرپرستی خانواده‌های ایتام، تجارت و بازرگانی، مسافرت ممتد و غیره رخصت چنین حقی را می‌دهد و گرنه سعادت در وحدت و یک زنی است.

سعادت و اساس زناشویی بر اساس عدالت است که جامعهٔ آفرینش بدان بسته است و آن هم با یک زن کافی است و گسترش عدالت در بیش از یک زن برای هر کس ممکن نیست.

از طرفی حوادث اجتماعی و سوانح فکری بشر گاهی او را دست خوش مشکلاتی می‌نماید، که مجبور به تجدید فراش می‌شود و گرنه همان یک زن کافی است.

انسان از قدیم الایام و در بیشتر امتهاى قدیم، چون مصر و هند و فارس و بلکه روم و یونان نیز تعدد زوجات را سنت خود کرده بود. در بعضى امتها به عدد معینى منتهى نمى شد؛ مثلا یهودیان و اعراب گاه مى شد، که با ده زن و یا بیست زن و یا بیشتر ازدواج مى کردند و طبق کتاب مقدس مسیحیان، سلیمان پادشاه، چند صد نفر زن داشته است.

اسلام قانون ازدواج با یک زن را تشریع و با بیشتر از یک همسر، یعنى تا چهار همسر را در صورت تمکن از رعایت عدالت در بین آنها، تنفیذ نموده، و تمام محذورهائى که متوجه این تنفیذ مى شود، را اصلاح کرده و فرموده : (و لهن مثل الّذى علیهن بالمعروف ).

ادامه دارد... 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۴
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۱)

۱۴ مهر ۹۳ ، ۱۵:۰۵ محمد محمدیان رباطی
مطالب خوبی در وبلاگگ خود دارید
ایشالله روز به روز موفق تر باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی