رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه تیر ۲۳ ۱۳۹۵، ۰۸:۰۱ ق.ظ

23 تیر و رمز ماندگاری انقلاب

مردم ایران به‌رغم تحمل دشواری‌ها و سختی‌ها که بخش لاینفک هر نظام سیاسی است، آنگاه که لازم باشد، فارغ از هر نوع گرایش سیاسی در پای نظام ایستاده و آماده جانفشانی هستند.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، در میان حوادث و تحولات پس از پیروزی انقلاب اسلامی که امنیت، ثبات و حتی تمامیت کشور را هدف گرفته بود، دو واقعه بزرگ که تعبیر فتنه برای آن به کار رفته، یعنی فتنه تیر 78 و فتنه خرداد 88، از دیگر وقایع و حوادث کشور متمایز است، چراکه به‌رغم برنامه‌ریزی و بازیگری عوامل بیگانه یا تروریست‌ها در حوادثی نظیر غائله منافقین در 30 خرداد سال 1360 یا ترورهای گسترده و حتی کودتاها و تحمیل جنگ از سوی رژیم بعثی، نقش بعضی از مسئولان و مدیران کشور که هم‌ر‌استا با بیگانگان در این دو فتنه در مقابله با نظام عمل کردند، برجسته بود و به همین دلیل متناسب با سطح و نوع عمل آنها، ابعاد فتنه عمیق‌تر بود و نظام اسلامی را با چالش‌هایی ناخواسته درگیر کرد.

نقطه آغاز فتنه 18 تیر 1378 کوی دانشگاه تهران، درج نامه طبقه‌بندی شده وزارت اطلاعات در روزنامه سلام در روز 16 تیرماه بود که به توقیف این روزنامه توسط مرجع قضایی انجامید اما هماهنگی روزنامه‌های وابسته به جریان موسوم به اصلاحات در روز پنج‌شنبه 17 تیر در اختصاص تیترها و سرمقاله‌های خود و تهدید به عواقب غیرقابل پیش‌بینی توقیف روزنامه سلام، نشان از آن داشت که یک تیم پشت پرده، هدایت این جریان را برعهده داشته و اتفاقاً منتظر این تعطیلی بود، چراکه روزنامه صبح امروز با مدیریت حجاریان روز پنج‌شنبه 17 تیر، تیتر زد که آیا کسی می‌تواند هزینه این تعطیلی را بپردازد و دیگر روزنامه زنجیره‌ای با تیترهایی چون «محدودیت مطبوعات خشم مردم را شعله‌ور خواهد کرد»، «زمان حامل حوادث خشونت‌بار است»، درصدد القای فضای بحرانی و ناآرامی به جامعه برآمدند. پس از آن بود که در شب 18 تیرماه فتنه از کوی دانشگاه و با سوءاستفاده از احساسات دانشجویان ساکن در کوی آغاز شد و در روز 18 تیر و به دنبال هدایت برخی مسئولان وقت وزارت علوم و وزارت کشور، با القای کشته شدن بیش از 26 دانشجو در کوی دانشگاه تهران و سیاهپوش کردن دانشگاه‌ها، عملاً ایجاد فتنه‌ای عظیم در کشور را دامن زدند که به‌رغم عدم حساسیت اغلب مراکز دانشگاهی، فضای تهران تا پنج روز ملتهب بود و البته با قیام عمومی مردم در برابر این فتنه در روز 23 تیرماه، فتنه‌گران ناکام ماندند.

مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه روز پنجم مرداد سال 1378 در بررسی و نقش بیگانگان در ایجاد این فتنه یادآور شدند : از مدتی پیش احساس می‌شد که مراکز عمده دشمنی با ملت ما، در انتظار حوادثی در ایران هستند؛ در حرف‌های‌شان این معنا روشن بود. در سال گذشته، رئیس سازمان جاسوسی کشور امریکا در گزارشی که برای خودشان تهیه کرده بود، اینطور گفت: در سال 1999 - یعنی همین سال‌ جاری مسیحی- در ایران انتظار حوادثی را داریم که در این 20 سال گذشته- یعنی از اول انقلاب تاکنون بی‌سابقه است! در واقع با این زبان، نشان می‌داد که از چیزهایی پشت پرده مطلع است. بعضی از این فراری‌هایی هم که با دشمن همکاری می‌کنند و به امریکا پناهنده هستند، شبیه این حرف‌ها را زدند. یکی از همین وابستگان فراری - آنطور که در خبرها آمده بود - گفته بود که ما سال آینده به ایران خواهیم رفت!

این خواب‌های خوش بی‌تعبیری که همیشه می‌بینند! پس معلوم بود که صهیونیست‌ها، امریکایی‌ها و مراکز اصلی قدرت، در فکر حوادثی در ایران هستند و قرار است حوادثی اتفاق بیفتد.
 ایشان در همین خطبه‌ها ضمن تبیین دلایل ناکامی دشمنان در پیشبرد این فتنه، مهم‌ترین دلیل را محاسبه غلط در مورد ملت ایران دانسته و با اشاره به حضور مردم در عرصه‌های مختلف پس از انقلاب یادآور شدند: اولین محاسبه غلط آنها، محاسبه غلط درباره ملت ایران بود. خیال کردند ملت ایران از اسلام و از انقلاب و از امام بریده است. نفهمیدند که این ملت، همان ملتی است که با اقتدار عظیم خود توانست نظام فاسدی را که امریکایی‌ها و دیگران، اطرافش هفت حصار درست کرده بودند، از داخل این کشور بردارد و آن را نابود کند... این ملت، همان ملتی است که در طول این 20 سال، هر وقت که توطئه دشمن به هر شکلی از اشکال زیاده‌روی کرده است، با حضور سیل‌آسای خود در خیابان‌ها و در تظاهرات و در اجتماعات، مثل رودخانه‌ای که می‌آید و خس و خاشاک‌ها را پاک می‌کند و از بین می‌برد، وارد میدان و صحنه شده و دشمن را ناکام کرده است. این همان ملت است؛ این همان جوانانند؛ این همان نسل است. این نسل جدیدی که امروز رو آمده است، نسل اسلام است. خطای در محاسبه‌شان این بود که خیال کردند ملت ایران از اسلام برگشته است؛ نه. فهمیدند که ملت ایران پایبند به اسلام است؛ پایبند به انقلاب است؛ پیوسته به نظام است؛ قدر این نظام قدرتمند و صالح را می‌داند و درصدد است که با ایستادگی، خودش مشکلات را حل کند.

در ماجرای فتنه بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388نیز اگرچه بازیگران داخلی و بازیگردانان بیرونی تغییری نکرده بودند، اما گستردگی و عمق فتنه و طول دوران آشوب‌ها فتنه‌گران و حامیان آنها را امیدوار کرده بود که با ادامه تحرکات خیابانی قادر خواهند بود که نظام را به تسلیم وادارند، اوج غائله‌آفرینی آشوبگران در روز ششم دی‌ماه (روز عاشورا) با وقوع حوادثی همراه شد که برای همیشه ماهیت فتنه‌گران را آشکار کرد  و البته از دل آن حماسه 9 دی خلق شد.

خانم کلینتون، وزیر خارجه وقت امریکا در آن دوران در مصاحبه با مجله آتلانتیک می‌گوید: «امریکا باید هر کاری می‌تواند در حمایت از کسانی که در ایران برای حقوق بشر و دموکراسی واقعی می‌کوشند، انجام دهد. سپاه پاسداران اساساً مسئول امور شده، بر ما واجب‌تر شده  که هر کاری می‌توانیم برای حمایت از کسانی که برای حقوق بشر و دموکراسی واقعی در ایران می‌کوشند، انجام دهیم.» لئون پانتا، وزیر دفاع وقت امریکا نیز گفته بود: حمایت از جنبش (فتنه) سبز راهبرد اصلی امریکا علیه ایران است. به نظر می‌رسد دیر یا زود انقلابی در ایران به وقوع بپیوندد، امریکا باید هر گام لازم را برای حمایت از جنبش سبز بردارد؛ جنبشی که خواهان تغییر و اصلاح است. این مواضع نشان می‌دهد که فتنه 88 و بازیگران داخلی این فتنه، دست‌کم امید را به اردوگاه دشمن برگرداندند که چه برای راهبرد میانی (تغییر رفتار) و چه برای راهبرد اصلی(تغییر نظام)، باید بر پتانسیل ایجاد شده تمرکز نموده و آن را ارتقا بخشید.

 حضور مردم در صحنه دفاع از انقلاب در 23 تیر78  و 9 دی 88 تنها عامل توقف روند آشوب‌افکنی و اخلال در روند عملکرد دولت جمهوری اسلامی نبود، بلکه عاشورایی بودن مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را ثابت کرد و نشان داد که مردم ایران به‌رغم تحمل دشواری‌ها و سختی‌ها که بخش لاینفک هر نظام سیاسی است، آنگاه که لازم باشد، فارغ از هر نوع گرایش سیاسی در پای نظام ایستاده و آماده جانفشانی هستند.

این حماسه‌ها یک‌بار دیگر هویت و ماهیت اسلامی انقلاب را به جهانیان نشان داد و به حوادثی ماندنی در تاریخ انقلاب تبدیل شد. مقام معظم رهبری در تشریح حماسه 9 دی می‌فرمایند: راز ماندگاری این انقلاب اتکا به ایمان‌هاست، اتکای به خداست... مردم وقتی احساس می‌کنند دشمن در مقابل نظام اسلامی ایستاده است، می‌آیند توی میدان، این حرکت ایمانی است، این حرکت قلبی است، این چیزی است که انگیزه خدایی در آن وجود دارد، دست قدرت خداست دست اراده الهی است این چیزها دست من و امثال من نیست، دل‌ها دست خداست، اراده‌ها متعهد اراده پروردگار است، وقتی حرکت خدایی شد، برای خدا شد، اخلاص در کار بود خداوند متعال اینجور دفاع می‌کند.

رهبر معظم انقلاب هفته گذشته در دیدار مسئولان نظام در روز عید سعید فطر با تأکید بر حفظ این روحیه در مردم ایران یادآور شدند: پیشرفت‌های ایران اسلامی نتیجه‌ ایستادگی است و اگر ملت ایران در مقابل قدرت‌ها تسلیم می‌شد، پیشرفت‌های امروز نصیب او نمی‌شد. ایشان «ایستادگی و مقاومت، تقویت ساخت داخلی و عزم و اراده‌ ملی و ارتباط با خدا» را عوامل اصلی پیشرفت برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر ملتی به‌واسطه‌ ایمان، مستحکم شد و فقط به خدا توکل کرد و از غیر خدا نهراسید، به سمت اهداف عالی خود حرکت خواهد کرد./روزنامه جوان 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۳
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی