رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
شنبه آبان ۸ ۱۳۹۵، ۰۲:۵۱ ب.ظ

نقش کلیسای انگلیکن در افزایش خودکشی!

در حالی‌که یکی از عوامل مرگ خودخواسته، «پایبند نبودن اشخاص به مسائل دینی» است و در زمینه مقابله با آن نقش جوامع دینی بسیار پُررنگ به نظر می‌آید، اما کلیسای انگلیکن(اسقفی) به جای آن‌که مانعی در برابر خودکشی ایجاد کند، افراد را به سوی خودکشی راهنمایی می‌کند. 

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) سالانه نزدیک به یک میلیون نفر در جهان از طریق خودکشی جان می‌سپارند و این آمار یعنی در هر چهل ثانیه، یک نفر «خودخواسته» به سمت مرگ می‌رود.

با توجه به آمار هولناک ارائه شده، به نظر می‌رسد جوامع دینی باید پیش‌ران مقابله با روند رو به رشد این پدیده شوم اجتماعی باشند؛ چرا که تحقیقات جامعه‌شناسان و روان‌شناسان نشان داده اعتقادات مذهبی نقش مانع را در برابر خودکشی بازی کرده و آموزه‌های دینی، فرد را در مقاومت و خودکشی نکردن به هنگام پیشامدهای ناگوار و در شرایط ناامیدی یاری می‌کنند.

اما بر عکس کلیسای انگلیکن(اسقفی)-از شاخه‌های فرقه پروتستان- از حامیان مرگ اختیاری(اوتانازی است). برای نمونه «اسقف دزموند توتو» که رسانه‌های تبشیری از او به‌عنوان مبارز ضد آپارتاید و فعال صلح یاد کرده‌اند، به تازگی اعلام کرده که او از کمک به پایان زندگی برای افرادی که به علت بیماری در انتظار مرگ هستند، حمایت می‌کند.

این اسقف کلیسای انگلیکن که چندی پیش برای درمان عفونت‌های پی در پی زیر عمل جراحی قرار گرفته بود، بعید نیست خودش نیز قربانی این نوع مرگ خودخواسته شود؛ چرا که در هشتادمین سالروز تولدش گفته است: «نمی‌خواهد به هر وسیله‌ای که شده زنده نگه داشته شود».

اضافه می‌شود، پیش از این فرد «لُرد کری» اسقف اعظم سابق کانتربری نیز گفته بود که از کمک به پایان زندگی بیمارانی که منتظر مرگ هستند(مرگ یاری‌شده)، پشتیبانی می‌کند. 

«اسقف توتو» برای نشان دادن سرسختی خود در پشتیبانی از اوتانازی-قتل از روی ترحم- به نحوه زندگی «نلسون ماندلا» رهبر فقید آفریقای جنوبی در مراحل پایانی عمرش اشاره کرده وانتشار عکس‌های او در این حالت را «مایه سرافکندگی» توصیف کرده است.

نکته دیگری که در بحث چرایی افزایش خودکشی در کشورهای غربی باید مد نظر قرار گیرد، رواج و فراگیری سبک زندگی غیردینی در این کشورها است؛ به گونه‌ای که اعتیاد به الکل و مواد مخدر و سوء استفاده جنسی در غرب بیداد می‌کند.

پرُواضح است، در این خصوص نیز بار دیگر نگاه‌ها به سمت مراکز دینی خیره می‌شود تا در ترویج سبک زندگی مناسب کوشا و پیش‌رو باشند، اما شوربختانه جامعه مسیحی غربی نه تنها در این راستا حرکتی انجام نمی‌دهد، بلکه مسیحیت تبشیری و صهیونیستی در حمایت از مفسدان قدم‌ می‌زند که از جمله آن‌ها می‌توان به حمایت کلیسای انگلیکن(اسقفی) و شخص «اسقف دزموند توتو» از هم‌جنس‌گرایان اشاره کرد.

بنا بر گزارش انجمن رهپویان هدایت، مقام ارشد کلیسای کانتربری انگلیس توسط نخست‌وزیر به ملکه معرفی شده و مورد تأیید او قرار می‌گیرد.

اسقف کلیسای کانتربری انگلیس در امور سیاسی دخالت می‌کند و حتی برای کشورهای دیگر برای تقویت رابطه‌شان با مجلس و دولت انگلیس، نامه می‌نویسد.

رابطه تنگاتنگ کلیسا و دولت انگلیس تا جایی بوده که در گذشته رسم بوده، «اسقف اعظم کانتربری»-بالاترین مقام مذهبی کلیسای انگلیکن بعد از شخص پادشاه یا ملکه- در زمان تولدهای سلطنتی در محل حاضر و ناظر باشد.

در واقع می‌توان گفت ملکه انگلیس از سوی کلیسای پروتستان سلطنت می‌کند و در واقع وی نماد کلیسا در رأس سلطنت است و ساختار سیاسی آن کشور به‌صورت نمادین دینی بوده، ولی در عمل کاملا دینی نیست و قانون مسیحیت در آن‌جا پیاده نمی‌شود.

نظرات (۵)

۰۸ آبان ۹۵ ، ۱۴:۵۲ خانه سلامتی
!!!!!
جالب بود. این ارتباط بین پوچ گرایی و مسیحیت صهیونیستی هم خیلی جای کار داره .
به این موضوع هم بعدها بپردازید.
با تشکر
ارتباط بین جهان استعمار و مسیحیت همیشه برقرار بوده .
نگاه جهان غرب به مسیحیت ؛ نگاه ابزاریست و صرفا جهت رسیدن به منافع شیطانی شون.
چه مطلب قابل تأملی!
انگلیکن ها در واقع جزئی از مسیحیان تبشیری هستند و حسابشون از عملکرد مسیحیان واقعی جداست.
۰۸ آبان ۹۵ ، ۱۷:۰۴ rasooooooooooooool
من که خیلی این انگلیکن ها را نمیشناسم اما اگه طرف اینجوری گفته خیلی داغونه. راستی کاش شما این فرقه های مختلف تو مسیحیت رو معرفی کنین تا ما هم بفهمیم منظور شما چیه آخه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی