رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه فروردين ۱۰ ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷ ق.ظ

معرفی کتاب/ بهائیان در عصر پهلوی

جلد سی‌و‌یکم از مجموعه کتاب‌های نیمه پنهان انتشارات کیهان با عنوان "بهائیان در عصر پهلوی" به قلم "احمد اللهیاری" در 304 صفحه نگاشته شده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، احمد اللهیاری پس از بیداری از خواب غفلت اومانیسم و ‏مارکسیسم، در سال‌های آخر عمرش تمام تلاش خود را وقف روشنگری و افشای ‏چهره پلید عمله‌های استکبار کرد.

یکی از موضوعات مورد توجه او واکاوی "مسأله نفوذ و حاکمیت فرقه ضاله بهائیت" در ‏ارکان رژیم پهلوی بود که در قالب کتاب "بهائیان در عصر پهلوی" متبلور شد.

اللهیاری در این کتاب با توجه به حضورش در کانون نویسندگان، مرکز ‏پژوهش‌های تلویزیون ملی، مجله تماشا، واحد مرکزی خبر، روزنامه کیهان و همچنین ‏حضور در محافل بهائیان به افشای نقش مخرب بهائیان در عرصه سیاست و اقتصاد ‏ایران در زمان حکومت رضاخان و پسرش محمدرضا پرداخته است.

کتاب "بهائیان در عصر پهلوی" مشتمل بر پنج فصل بوده که عناوین آن‌ها به ترتیب عبارت از: دوره رضاخان، بهائیان در مسند قدرت، معرفی برخی از نظامیان بهائی، کارنامه برخی از غارتگران بهائی و بهائیت در گذر زمان ‏هستند.

علاوه بر این‌ها "وصیت‌نامه مرحوم اللهیاری" در ابتدای کتاب و دو فصل با عنوان‌های "فهرست اعلام" و "اسناد و تصاویر" نیز در انتهای کتاب آورده شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: "عمده آنچه در این کتاب آمده است را شخصا و طی ده‌ها سال تلاش و تکاپوی حرفه‌ای در عرصه فعالیت‌های مطبوعاتی شاهد بوده‌ام. همچنین در طی سال‌ها فعالیت در حوزه رسانه‌های کشور، اعم از رادیو و تلویزیون و مجلات و روزنامه‌های مهم و پرتیراژ ایران در دوران دیکتاتوری خاندان پهلوی، همواره نظاره‌گر غارت‌گری بیت‌المال مردم مسلمان ایران توسط بهائیان و حاکمیت این فرقه ضاله بر جریان تصمیم‌گیری و اجرای امور کشور براساس طرح و برنامه‌های غارتگرانه صهیونیستی و تلاش و کوشش آنان برای «الیناسیون» و «از خودبیگانه کردن» مردم، مخصوصا جوانان این آب و خاک بوده‌ام. از این روی افشای آنچه را که در آن سال‌ها و از نزدیک به صورت روزمره شاهد بوده‌ام بر خود فرض دانسته و وظیفه خود می‌‌دانم تا مردم، به خصوص آیندگان را از آنچه در روزگار اقتدار خاندان پهلوی از سوی بهائیان بر این مردم و آب و خاک رفت، آگاه کنم؛ تا در فردای این سرزمین، نویسندگان تاریخ آنچه را که از رهگذر سلطه بهائیان بر سر مردم ما آمد از خاطر نبرند."

مؤلف درباره حضور بهائیان در ساختار قدرت در زمان پهلوی اول نوشته است: "رضاخان شخصا به بهائیان اعتماد فراوان داشت. تا جایی که یک افسر بهایی به نام ستوان اسداله صنیعی (وزیر جنگ در کابینه هویدا) را به عنوان «پیشکار» و «آجودان» و رئیس دفتر ولیعهدش محمدرضا پهلوی منصوب کرد و حتی قصد داشت یکی از بهائیان معروف به نام مجید آهی را نخست وزیر کند. مجید آهی از عوامل مؤثر در صعود رضاخان و از رجال دوران پهلوی، نوه میرزامجید، منشی سفیر روسیه و شوهر خواهر حسینعلی نوری (بهاء) بود."   

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۰
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۱)

۱۰ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۱۰ طاها میرویسی
کتاب خوبیه فکر کنم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی