رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه آذر ۵ ۱۳۹۴، ۰۹:۳۴ ق.ظ

معرفی کتاب/ سیر تحول کتاب مقدس

کتاب "سیر تحول کتاب مقدّس" به نویسندگی محمد شمس درباره چگونگی تدوین و شکل‌گیری کتاب مقدس در 376 صفحه توسط انتشارات بوستان کتاب، منتشر شده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، با وجود آنکه در ایران بیش از دویست کتاب پیرامون کتاب مقدس مسیحیان چاپ شده، اما بررسی سیرِ تحولات کتاب مقدس از موضوعات غفلت‌شده در این حوزه است.

محمد شمس با درک ضرورت نگارش اثری با موضوع پیش‌گفته، کتاب "سیر تحول کتاب مقدس" را نگاشته که مقدمه و شش فصل، عناوین آن را تشکیل می‌دهند.

در این کتاب چگونگی تدوین و شکل‌گیری کتاب مقدس و انواع دست‌نوشته‌های عبری و یونانی مرتبط با آن مورد تدقیق و تحقیق واقع شده است و از قسمت‌های جالب آن می‌توان به فصل ششم با موضوع "تحریف کتاب مقدس" اشاره کرد.

مؤلف کتاب سیر تحول کتاب مقدس با مراجعه به کتاب مقدس و کتاب‌های نوشته شده توسط یهودیان و مسیحیان به بیان و چگونگی تحریف کتاب مقدس پرداخته است.

به‌جز موضوع اشاره شده، "آشنایی با کتاب مقدس"، "وحی و الهام؛ کتاب و کتابت"، "نقادی کتاب مقدس"، "فرضیه منابع کتاب مقدس" و "نسخه‌های کتاب مقدس" عناوین فصل‌های اول تا پنجمِ کتاب هستند.

نویسنده کتاب درباره تاریخ به رسمیت شناختن عهد جدید نوشته است: "تمام بیست و هفت کتاب عهد جدید از ابتدا به وسیله تمام کلیساها شناخته شده نبود. چهار انجیل، اعمال رسولان، سیزده رساله پولس، اول پطرس و اول یوحنا به دلیل اینکه قبل از دیگر رسالات به وسیله کلیسا شناسایی شدند، "کتب شناخته شده" نامیده می‌شدند و هفت کتاب و رساله دیگر را که عبارتند از: رساله به عبرانیان، دوم پطرس، دوم یوحنا، سوم یوحنا، یعقوب، یهودا و مکاشفه، "کتب مشکوک"می‌نامند که بعضی از این کتب برای کلیساها ناشناخته بودند. کتب شناخته شده در قرن دوم پذیرفته شده بود. اینها که شامل بیست کتاب بودند، هفت هشتم تمام عهد جدید را در بر می‌گرفتند."

در فصل پایانی کتاب درباره نقش خطا و تغییرات عمدی در تحریف کتاب مقدس می‌خوانیم: "تغییرات عمدی با میل و هوشیارانه برای هماهنگ کردن گزارش با یکدیگر انجام شده است، این تغییرات در املا و یا دستور زبان با گذشت زمان توسط کاتبان صورت گرفته و شاید هم برای اینکه متن بهتر قابل فهم و درک باشد به به‌روز کردن زبان مهجور و باستانی روی آوردند. لذا برخی از حروف و کلمات را تعمدا تغییر دادند."

گفتنی است کتاب سیر تحول کتاب مقدس با استفاده ازمنابعی مانند: یهودیت، بررسی تاریخی، وحی در ادیان آسمانی، انگاره تحریف قرآن، مصونیت قرآن از تحریف، کلام مسیحی و ... نگاشته شده است.

ناگفته نماند نویسنده برای نشان دادن هر چه بهتر تناقضات کلامی مسیحیان صهیونیستی و آنچه که در عهد جدید آمده در نگارش این اثر از کتاب‌هایی استفاده کرده که نویسندگان آن‌ها از عناصر فرقه مسیحیت تبشیری و صهیونیستی بوده و چاپ کتاب‌ها نیز بر عهده سازمان‌های وابسته به این فرقه بوده که این افراد و مؤسسات تاکنون از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به مبانی دین اسلام و تغییر دین مسلمانان ایران دریغ نکرده‌اند. 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۵
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۲)

سلام مطالبتون خیلییییییییی خوبه خیلی خوشم آمد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی