رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه بهمن ۸ ۱۳۹۴، ۰۹:۳۴ ق.ظ

معرفی کتاب/ نزول مسیح و ظهور موعود

میرتقی حسینی گرگانی کتاب "نزول مسیح و ظهور موعود" را در 492 صفحه نوشته و انتشارات بوستان کتاب آن را چاپ و منتشر کرده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، یکی از مباحث بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در ادیان ابراهیمی مسأله اعتقاد به منجی و ظهور موعود در آخرالزمان است که البته در جزئیات با هم تفاوت دارند.

بنا به اعتقاد مسلمانان، هم‌زمان با ظهور حضرت مهدی(عج)، حضرت عیسی مسیح(ع) نیز نزول پیدا می‌کند و وارد بیت‌المقدس می‌شود و ماجرای پدیدار شدن دجال در مقابل ایشان و کشته شدن او توسط امام زمان(عج) نیز از جمله مسائل مرتبط با دوره ظهور است.

چگونگی نزول حضرت مسیح(ع) و ظهور امام زمان(عج) در روایات معصومین(علیهم‌السلام)، بازتاب داشته و بر این اساس میرتقی حسینی گرگانی در کتاب "نزول مسیح و ظهور موعود این موضوع را در سه بخش مورد بررسی قرار می‌دهد.

"کلیات درباره مهدویت"، "شباهت‌های حضرت مهدی(عج) و مسیح(ع)" و "نزول مسیح و ظهور موعود عناوین کتاب مورد اشاره را تشکیل می‌دهند.

بخش اول در مبادی و مباحثی است که به‌عنوان پیش‌نیاز بحث اصلی باید به آن‌ها پرداخته شود. دراین بخش مباحثی مانند: مفهوم و مصداق انتظار و فراگیری عدالت مهدی(عج)، مورد تدقیق مؤلف قرار گرفته است.

در بخش دوم کتاب به موضوعاتی مانند: شباهت در کیفیت تولد، داشتن دو نام، شباهت سیمای مهدی(عج) به مسیح(ع)، سخن گفتن در گهواره، یاری و تأیید شدن از سوی جبرئیل، رهبری مردم در سنین کودکی و داشتن حواری برخورد می‌شود.

رابطه نزول مسیح با ظهور امام زمان(عج)، بشارت پیشینیان به هبوط مسیح(ع) و ظهور منجی، نزول مسیح(ع)، سیمای مسیح در قرص خورشید و ماه، تأسف غم‌بار، بسترسازی فرود عیسی(ع)، نزول مسیح(ع) و تقویت جبهه مهدی(عج)، نیز قسمت‌هایی از بخش پایانی کتاب هستند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: "همه اهل کتاب به حضرت مسیح(ع) پیش از مرگش ایمان می‌آورند. یهودیان او را به نبوت و مسیحیان به این‌که وی فرزند مریم و پیامبر الهی است، می‌پذیرند و دست از الوهیت-خدا یا فرزند خدا بودن- او برمی‌دارند و این جریان، هنگامی است که عیسی‌بن‌مریم(ع) پس از ظهور قائم آل محمد(عج)، از آسمان به زمین فرود می‌آید. روشن است که مسیح، به حکم این‌که آیینش مربوط به گذشته و پیش از اسلام بوده و نسخ گردیده، وظیفه دارد در این زمان از آیین رسمی موجود یعنی اسلام پیروی کند؛ چنان‌که در برخی روایت‌ها آمده که ایشان فرموده: من وزیر و یاور مهدی هستم و نه امیر بر امت اسلام."

گفتنی است،‌ نویسنده کتاب نزول مسیح و ظهور موعود برای تدوین کتاب از 182 منبع استفاده کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به "غررالحکم و دررالکلم، الخصال،‌ اعیان‌الشیعه، تاریخ جامع ادیان، تنزیه‌الانبیاء، دام جهانی شدن و نظریه برخورد تمدن‌ها" اشاره کرد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۸
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی