رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
صدور بخشنامه «ضد بورکینی»-لباس شنای اسلامی- توسط شهرداران برخی از شهرهای فرانسه سند تازه‌ای از ایجاد محدودیت و نقض گسترده حقوق ابتدایی مسلمانان در کشورهای غربی به‌شمار می‌آید.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، مشکلات و مصیبت‌های مسلمانان برای زندگی در غرب رنگ و چهره دیگری به خود گرفته است؛ اگر زمانی داشتن حجاب برای زنان مسلمان دردسرساز می‌شد، اکنون آن‌ها مجبور به پذیرفتن مقرراتی شده‌اند که بر اساس آن هنگام شنا در محیط آزاد حق انتخاب پوشش اسلامی را ندارند.

«بورکینی» یا همان لباس شنای اسلامی که توسط "عاهده زانتی" لبنانی‌الاصل در سال 2004 طراحی شد و در سال 2006 به‌صورت رسمی به ثبت رسید، این روزها سوژه جناح‌های سیاسی فرانسه و رسانه‌های غربی برای حمله به مسلمانان و تشدید موج اسلام‌هراسی شده است.

ماجرا از این قرار است که چندی پیش شهرداران برخی از شهرهای فرانسه بر خلاف قانون، پوشیدن "بورکینی" در سواحل این شهرها را ممنوع اعلام کردند، اما شورای دولتی(دیوان عالی اداری) این کشور آن را به حالت تعلیق در آورد، هر چند شهرداران با تصمیم مقام قضایی مخالف هستند.

این شورا در یک مورد برقراری چنین ممنوعیتی توسط شهرداری "ویلنو لوبه" را «نقض شدید آزادی‌های فردی» دانست و رأی دادگاه نیس را نقض کرد که البته با توجه به استدلال مبنایی این مرجع قضایی قابل تعمیم به بخشنامه دیگر شهرداران نیز است.

در این حکم اشاره شده که "شهرداری باید وظایف خویش را در راستای حفظ نظم و امنیت عمومی با رعایت احترام آزادی‌های تضمین شده قانونی انجام بدهد. تصویب و اجرای مقررات شهرداری برای ساحل دریا فقط در راستای نظم عمومی امکان‌پذیر است و سایر استنادها، خارج از شرح وظایف آنان است. در مورد بخشنامه فوق شهرداری ویلنِو لوبه، هیچ مستندی وجود ندارد که چنین پوششی نظم عمومی را مختل می‌سازد. در فقدان چنین ریسکی، شهرداری نمی‌تواند پوشش خاصی را ممنوع نماید. بنابر این، قاضی، حکم دادگاه اداری نیس را ملغی و ماده مربوطه بخشنامه شهرداری را معلّق اعلام می‌کند."

با وجود این، "مانوئل والس"، نخست وزیر فرانسه در صفحه فیس‌بوک خود در حمایت از ممنوعیت پوشیدن بورکینی گفته: "بورکینی به معنای تأیید اسلام سیاسی در محیط‌های عمومی است."

"نیکولا سارکوزی" رئیس جمهوری سابق فرانسه و رهبر حزب محافظه‌کار جمهوری‌خواهان نیز با سوء استفاده از احساسات ملی مردم و مطرح کردن بحث "هویت فرانسوی"، خود را حامی ممنوعیت بورکینی معرفی کرد.

اما تأسف‌بارترین بخش ماجرا آن است که یک رسانه وابسته به فرقه مسیحیت صهیونیستی و تبشیری هم از بورکینی به‌عنوان "ناهنجاری" و "مصیبت برای فرانسه" یاد کرده که بر اساس ادعای این سایت، "بیمارگونه" و "شتاب‌زده" در حال توسعه است!

علاوه بر این برخوردهای پلیسی نیز در این خصوص شدت گرفته که انتشار عکس چهار پلیس بالای سر یک زن محجبه در ساحل شهر نیس در شبکه‌های اجتماعی این موضوع را تأیید می‌کند.

جالب آن‌که شهرداران برخی از شهرهای شمال فرانسه مثل: "توکه" نیز بخشنامه ضد بورکینی صادر کرده‌اند و این در حالی است که وزیر خانواده و زنان فرانسه گفته: «در این شهر هیچ‌گاه بورکینی‌پوشی وجود نداشته است.»

همه این محدودیت‌ها و فشارهای روانی در حالی بر روی مسلمانان فرانسه اِعمال می‌شود که از نظر قانونی و حقوقی منطق قابل دفاعی برای این نقض حقوق ابتدایی وجود ندارد.

گفتنی است، قانون موضوعه فرانسه وضع پوشش‌های مذهبی در فضاهای عمومی را مشخص که بر طبق آن به‌جز مدارس و سرویس‌های خدمات عمومی، در سایر فضاها فقط پوشش کامل صورت(پوشیه) را ممنوع کرده است و از این‌رو پوشش بورکینی بر طبق قانون مدون فرانسه منعی ندارد. 

نظرات (۱)

اینا که فریاد حقوق بشرشون گوش فلک رو پاره کرده، چرا پس به حقوق مسلمونا احترام نمی ذارن؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی