رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه مهر ۹ ۱۳۹۴، ۱۰:۲۵ ق.ظ

رسید روز اکمال دین و اتمام نعمت الهی

عید غدیرِ خم، بزرگ‌ترین عید مسلمانان و بلکه تمامی مظلومان جهان است؛ چرا که در این روز مظهر عدالت و حق‌گستری حضرت علی(ع)، به دستور خدا و به دست پیامبر اعظم(ص) به عنوان جانشین ایشان تعیین و اعلان عمومی شد.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، هجدهم ذی‌الحجه به نام بزرگ‌ترین عید امت اسلام یعنی "غدیرِ خم" نام‌گذاری شده است.

حضرت زهرا(س) نیز در حدیثی، غدیر خم را اتمام حجت خداوند با مسلمانان می‌داند تا در برگزیدن جانشین رسول گرامی اسلام(ص) به انحراف نیفتند.

این عید، روز "اکمال دین"، "اتمام نعمت الهی" و "روز ناامیدی دشمنان" است؛ چرا که آنها فکر می‌کردند بعد از رحلت پیامبر اعظم(ص) جامعه اسلامی بدون سرپرست شده و به اهداف خودشان خواهند رسید.

غافل از اینکه خداوند ماموریت بزرگ خود یعنی ابلاغ جانشینی حضرت علی(ع) را در بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان به پیامبر(ص) اعلام کرده و این دستور آن قدر اهمیت داشته که برابر با کل رسالت ایشان بوده و اگر اعلام جانشینی از طرف پیامبر(ص) صورت نمی‌گرفت، گویی که زحمات چندین ساله نبی مکرم اسلام(ص)، ثمری نداشته است.

غدیر خم محل جدا شدن زائران بیت‌الله الحرام بین مکه و مدینه در "جحفه" بود که کاروان بزرگ حاجیان به دستور خدا و اعلام پیامبر(ص) در آنجا توقف کرده و پیامبر اعظم(ص) با گرفتن اقرارهایی از حجاج، حدیث معروف و متواتر" هر که من مولای او هستم، پس علی(ع) مولای اوست" را بیان و از این طریق، امید دشمنان اسلام و مشرکان را به یاس مبدل کردند.

در آن اجتماع عظیم، بیش از یکصد و بیست‌هزار نفر از مسلمانان حاجی‌شده حضور داشتند و در مدت سه روز با امیرالمومنین حضرت علی(ع) بیعت کردند که متاسفانه نخستین بیعت‌کنندگان،  نخستین نقض‌کنندگان دستور و پیمان خدا نیز بودند.

البته جانشینی حضرت علی(ع) چند سال پیش از سال دهم هجرت از طرف پیامبر اسلام(ص) در مکه و در جمع خاندان بنی‌هاشم اعلام شده بود و در غدیرخم اعلان عمومی شد.

مساله غدیرخم یک حادثه نیست بلکه در واقع امتداد مسیر نبوت است. در کتاب‌های مفسران و محدثان بزرگ برادران اهل سنت از جمله طبری، احمد اثیر و احمد بن حنبل نیز به وقوع این اجتماع و صدور حدیث نبوی دال بر جانشینی حضرت علی(ع)، اشاره شده است.

همچنین علامه امینی در کتاب گران‌سنگ "الغدیر"، تعداد یک‌صد و بیست‌هزار سند از قول برادران اهل سنت نقل کرده که آن اسناد به حقانیت حضرت علی(ع) به جانشینی پیامبر(ص) دلالت دارد.

"ولتر"، فیلسوف مشهور فرانسوی وقتی به کمالات و شایستگی حضرت علی(ع) برای نصب به مقام امامت جامعه اسلامی واقف می‌شود، تاسف خود را از خانه‌نشینی امیرالمومنین(ع) چنین ابراز می‌کند:"آخرین اراده [حضرت]محمد[ص] انجام نشد؛ او [حضرت]علی[ع] را به جای خود منصوب کرده بود."

رسول خدا(ص) درباره عید بزرگ مسلمانان فرمود: "روز غدیر خم، برترین عیدهای امت من است، و آن روزی است که خداوند بزرگ دستورداد برادرم، علی بن ابی طالب را به عنوان پرچمدار (و فرمانده) امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم به دست او هدایت شوند، و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل، و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را دین آنان قرار داد."

امام صادق(ع) نیز درباره عید سعید غدیر خم می‌فرمایند:"به خدا قسم اگر مردم فضیلت واقعی روز غدیر را می‌شناختند، فرشتگان روزی ده بار با آنان مصافحه می‌کردند. بخشش‌های خدا به کسی که آن روز را شناخته، قابل شمارش نیست."

همچنین آن امام همام از پدر بزرگوارش حضرت باقرالعلوم(ع) نقل کرده که فرمود:"شیطان چهار بار ناله نومیدی سر داد؛ روزی که مورد لعن خدا قرار گرفت، روزی که از آسمان به زمین هبوط کرد، روزی که پیامبر اسلام (ص) به پیامبری مبعوث شد، و روز عید غدیر خم."

حضرت امام(ره) معتقد بود که بزرگیِ عید غدیر، از وجود با برکت حضرت علی(ع) است و می‌فرمود: "مساله غدیر، مساله‌ای نیست که به‌نفسه برای حضرت امیر یک مساله‌ای پیش بیاورد؛ حضرت امیر مساله غدیر را ایجاد کرده است. آن وجود شریف که منبع همه جهات بوده است، موجب این شده است که غدیر پیش بیاید. غدیر برای ایشان ارزش ندارد؛ آنکه ارزش دارد، خود حضرت است که دنبال آن ارزش، غدیر آمده است. خدای تبارک و تعالی که ملاحظه فرموده است که در بشر بعد از رسول اللّه کسی نیست که [آنچه] دلخواه است انجام بدهد، مأمور می‌کند رسول اللّه را که این شخص را که قدرت این معنا را دارد که عدالت را به تمام معنا در جامعه ایجاد کند و یک حکومت الهی داشته باشد، این را نصب کن."

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) نیز درباره عظمت عید سعید غدیر خم می‌فرمایند:"عید غدیر، عید ولایت است، عید سیاست است، عید دخالت مردم در امر حکومت است، عید آحاد ملت و امت اسلامی است."  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۹
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی