رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
محمدقاسم مهدوی‌پور در مصاحبه با خبرگزاری میزان گفت: هیچ زمانی شخصیت یا موقعیت یا مذهب طرف پرونده را مد نظر نداشته‌ام. به پرونده‌هایی رسیدگی کرده‌ام که طرف پرونده مسیحی یا زرتشتی بوده که اتفاقاً معمولاً نتیجه پرونده به نفع آنها شده است، و این در حالی است که دستگاه‌های تبلیغاتی غربی مدعی‌اند حقوق اقلیت‌ها در ایران رعایت نمی‌شود و ما را محکوم به نقض حقوق بشر می‌کنند!

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، معاون قضایی و معاون منابع انسانی رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان و مستشار دادگاه تجدید نظر این استان، چندی پیش از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان قاضی نمونه کشوری معرفی و برگزیده شد.

محمد قاسم مهدوی پور فرزند عبدالرحیم متولد 1350 نیشابور استان خراسان رضوی روستای قلعه نو مهدی آباد است.  قاضی مهدوی پور معاون قضایی و معاون منابع انسانی رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان و مستشار دادگاه تجدید نظر این استان، چندی پیش از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان قاضی نمونه کشوری معرفی و برگزیده شد

گفت‌وگوی خبرگزاری میزان با قاضی محمد قاسم مهدوی پور قاضی نمونه کشوری در استان سیستان و بلوچستان را می‌خوانیم

*خبرگزاری میزان: در چه رشته و در کدام دانشگاه تحصیل کرده‌اید؟ 

قاضی مهدوی‌پوردارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از جامعه المصطفی و مدرک کارشناسی در رشته حقوق اسلامی و کارشناسی در فقه و مبانی حقوق اسلامی و تحصیلات سطح 3 حوزه علمیه مشهد دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، هستم.


خبرگزاری میزان: در چه سالی فعالیت‌های قضایی خود را آغاز کردید؟ 

*قاضی مهدوی‌پور: از طریق حوزه علمیه در سال 80 در آزمون قضاوت پذیرفته شدم و سال 81 دوره کار آموزی را طی کردم و از اوایل سال 82 تاکنون در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان مشغول به کار قضایی هستم.

در سال 82 قاضی تحقیق سال، 83 دادرس علی البدل، سال 85 رئیس شعبه سوم حقوقی زاهدان، سال 92 مستشار دادگاه تجدید نظر سال 93 معاون آموزش و تحقیقات و سپس معاون منابع انسانی و چندین بار توسط رئیس کل دادگستری استان و مسئولین استانی مورد تقدیر قرار گرفته ام و سه سال یکی از گزینه های قاضی نمونه کشور بوده ام و امسال به عنوان قاضی نمونه معرفی شدم. از سال 1381 وارد دستگاه قضا شدم و در مجموع  با احتساب سربازی 16 سال سابقه کار قضایی دارم.


*
خبرگزاری میزان: چه زمانی ازدواج کردید؟

 *قاضی مهدوی پوردر سال 1373 با دختر یکی از اساتید حوزوی‌ام آیت الله موسوی فر و مؤسس حوزه علمیه فضل بن شازان نیشابور ازدواج کردم و دارای سه فرزند (2 پسر و یک دختر) هستم.  در آن زمان مشغول تحصیل در حوزه علمیه و دوره کارشناسی دانشگاه رضوی مشهد بودم


خبرگزاری میزان: نگاه خانواده به شغل شما چگونه است؟

*قاضی مهدوی پورهمسرم نظر مثبت و خوبی دارد ولی نگران آخرت آن است و شغل قضاوت را شغل پر خطر و پر مسئولیتی می‌داند و در همین جا لازم می‌دانم از وی تشکر کنم که حامی و مشوق من بوده و سختی‌های این شغل را تحمل کرده و به من روحیه داده است.


*
خبرگزاری میزان: چرا شغل قضاوت را انتخاب کردید و اگر به گذشته برگردید باز هم این شغل را انتخاب می‌کنید؟ 

*
قاضی مهدوی پوراز آنجایی که در دوره کارشناسی در رشته حقوق تحصیل کردم به این کار علاقه داشتم. البته استخاره هم کردم که بسیار خوب آمد و در حال حاضر از شغلم رضایت نسبی دارم.

 
 *
خبرگزاری میزان: از مشکلات و سختی‌های این شغل بگویید؟

 *قاضی مهدوی پوربه طور کلی محدویتهای اجتماعی- تراکم کاری- مسؤلیت سنگین دنیوی و اخروی از سختی‌های شغل قضاوت است.

 *خبرگزاری میزان:  در اوقات فراغت خود به چه فعالیت‌هایی میپردازید؟  

 *قاضی مهدوی پوراغلب ترجیح میدهم اگر فراغتی حاصل شد آن را برای خانواده صرف کنم، با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان شرایط خاص دارد تفریحات خاصی نداریم و ایام مرخصی را به شهرستان محل تولد(نیشابور) سفر می‌کنیم. به خانواده سری می‌زنیم و با خانواده رابطه خوبی داریم. الحمدلله هیچ زمان انتظار غیرمتعارف از من نداشته‌اند البته خدمت در منطقه دور و غیر بومی به این موضوع کمک کرده است.


*
خبرگزاری میزان: نظرتان درباره مجازاتهای جایگزین حبس چیست؟ 

*قاضی مهدوی‌پوراگر شرایط اجرای آن فراهم شود بسیار خوب است.


*
خبرگزاری میزان: شما خودتان به عنوان یک قاضی چقدر از این مجازات های جایگزین استفاده کرده‌اید؟  

*
قاضی مهدوی پوربا توجه به اینکه کاهش جمعیت کیفری یکی از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری و از اولویت‌های اصلی دستگاه قضا است، اغلب در صدور حکم از تعلیق مجازات استفاده می‌کنم.


*
خبرگزاری میزان: معیارهای شما برای یک قضاوت عادلانه چیست؟  

*قاضی مهدوی پوررعایت اصول و فروع دادرسی، رعایت قوانین شکل و ماهوی، رعایت انصاف، در نظر گرفتن خداوند و وجدان از معیارهای یک قضاوت عادلانه است.

 

خبرگزاری میزان: مهم ترین پرونده‌‏هایی که که رسیدگی کردید بیشتر در چه زمینه ‌ای بوده و شیرین ترین و تلخ ترین خاطره شما چیست؟ 


*
قاضی مهدوی پورپرونده‌های وقف- قراردادهای سنگین بانکی- مزایده- بیع- خلع ید- قلع و قمع بنا- ورشکستگی شرکت- طلاق-  و در زمینه کیفری: قتل- تجاوز به عنف- مواد مخدر- سرقت مسلحانه- آدم ربایی از پرونده‌هایی بوده که مورد رسیدگی قرار داده‌ام و پرونده‌هایی که منجربه  صلح و سازش و احقاق حق می شود شیرین ترین خاطره و متاسفانه صدور حکم اعدام و اجرای قصاص تلخترین خاطره برایم به شمار می‌رود.


*خبرگزاری میزان:
مشکلات و کمبودهای دادگستری شهرستان یا استان شما چیست؟  

 *قاضی مهدوی پورکمبود نیروی قضایی اداری ساختمان تجهیزات کمبود امکانات رفاهی برای خانواده‌ها و فرزندان از جمله مشکلات موجود در استان است. 


*خبرگزاری میزان:
اگر فرزندانتان بخواهند وارد این شغل شوند مخالفت نمی‌کنید؟ 

*قاضی مهدوی پور:  اگر خودشان علاقه داشته باشند مخالفتی ندارم


*خبرگزاری میزان:
خاطره جالبی اگر در مورد رسیدگی به پرونده‌ها به خاطر دارید بیان کنید؟ 
 *
قاضی مهدوی پوربا وجود برخی شایعه پراکنی‌ها و دروغ‌هایی که از سوی رسانه‌های معاند و افراد معلوم الحال صورت می‌گیرد در پرونده‌هایی که طرف‌های پرونده از اهل تسنن هستند در هیچ زمانی غیر از قانون و انصاف و عدالت موضوع دیگری را دخالت نداده‌ام. در یک پرونده‌ای که خواهان آن شیعه بود و سند رسمی داشت علیه یک پیرمرد اهل سنت تقاضای خلع ید از منزل مسکونی وی را داده بود که با تحقیقات جامع و بررسی پرونده‍‌های ثبتی و بررسی های زیاد ادعای خواهان را رد اعلام کردم. هنگامی‌که این رأی را شب هنگام در منزل می‌نوشتم یکباره صدای اذان صبح را شنیدم و این برای من تسلی خاطر بود و آرامش عجیبی به من دست داد

 
 خبرگزاری میزان :
و حرف آخر؟ 

*قاضی مهدوی پورسعی کرده‌ام در طول خدمت قضایی انصاف را در نظر بگیرم و طبق قانون رسیدگی و با مردم و ارباب رجوع برخورد ملایمی داشته باشم و عدالت را در نظر بگیرم و هیچ زمانی شخصیت یا موقعیت یا مذهب طرف پرونده را مد نظر نداشته‌ام. به پرونده‌هایی رسیدگی کرده‌ام که طرف پرونده مسیحی یا زرتشتی بوده که اتفاقاً معمولاً نتیجه پرونده به نفع آنها شده است، و این در حالی است که دستگاه های تبلیغاتی غربی مدعی‌اند حقوق اقلیت‌ها در ایران رعایت نمی شود و ما را محکوم به نقض حقوق بشر می‌کنند!/خبرگزاری میزان  

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۲
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی