رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
جمعه دی ۱۱ ۱۳۹۴، ۰۹:۰۵ ق.ظ

معرفی کتاب/ موج فتنه از جمل تا جنگ نرم

کتاب "موج فتنه از جمل تا جنگ نرم" به قلم احمدحسین شریفی در 192 صفحه تألیف و کانون اندیشه جوان آن را منتشر کرده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، یکی از پربسامدترین واژگان در ادبیات اسلامی واژه "فتنه" بوده، به‌طوری‌که این واژه سی بار و مشتقات آن شانزده بار در قرآن کریم به‌کار رفته‌اند و سیره حضرت علی(ع) نیز از مبارزات عملی با فتنه‌های دینی، ‌سیاسی و اجتماعی حکایت دارد.

احمدحسین شریفی نیز با تکیه و تأکید بر سخن و سیره امیرالمؤمنین(ع)، ابعاد گوناگون بحث فتنه را در کتاب "موج فتنه از جمل تا جنگ نرم" به اختصار بررسی میکند.

این کتاب در هفت فصل تدوین شده است. فصل نخست به "بیان مقدمات بحث و مفهوم‌شناسی فتنه" می‌پردازد و فصل دوم به "توصیف شرایط و موقعیت‌های فتنه‌خیز" اختصاص دارد.

مؤلف در فصل سوم "بسترهای اجتماعی ایجاد فتنه" را بررسی می‌کند و در فصل چهارم به "شگردها و شیوه‌های فتنه‌گران برای ایجاد فتنه در جامعه" توجه می‌شود.

 در فصل پنجم و ششم نیز به ترتیب عناوین "عوامل پیدایش فتنه" و "پیامدهای مثبت و منفی فتنه" به چشم می‌خورند.

نویسنده کتاب در فصل پایانی به "شیوه‌های مبارزه با فتنه" پرداخته و راه‌های مبارزه کوتاه‌‌مدت و بلندمدت با فتنه را تبیین می‌کند. در این فصل با تکیه بر سخن و سیره امام علی(ع) راه و روش مبارزه کوتاه‌‌مدت و بلندمدت با فتنه و فتنه‌گران به متصدیان فرهنگی و نخبگان علمی جامعه نشان داده شده است.

عناوینی نظیر: "استفاده از شیوه‌های مبارزه نرم"، "استخدام چهره‌های موجه و مقدس"، "استفاده از شعارهای خوب و جذاب"، "سخن‌گفتن از اصول متعالی انسانی"، "نفی گذشته افتخارآمیز جامعه"، "تحریک احساسات"، "شبهه‌افکنی"، "تفرقه‌افکنی"، "جلب حمایت‌های خارجی"، "ایجاد سازمان‌های اجتماعی مردم‌نهاد"، "ایجاد فاصله میان مردم و حکومت" و "درآمیختن حق و باطل" از موضوعاتی‌اند که به‌عنوان برخی از ویژگی‌های فتنه در این اثر مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

احمدحسین شریفی درباره بهره‌گیری فتنه‌گران از ظرفیت سازمان‌‌های اجتماعی مردم‌نهاد آورده است: "این سازمان‌ها[سازمان‌های مردم‌نهاد] طیف وسیعی را در بر می‌گیرند؛ از سازمان‌های معنوی و اخلاقی گرفته تا سازمان‌های اقتصادی و فرهنگی،‌ ورزشی،‌ تجاری، ‌دانش‌آموزی، گروه‌های موسیقی،‌ انجمن‌های ادبی و امثال آن. طراحی هدفمند این سازمان‌ها و به‌کار گماشتن نیروهای مورد نظر در آن‌ها می‌تواند در مواقع لازم اهداف فتنه‌گران را در سطوح مختلف جامعه پیش ببرد."

گفتنی است در تألیف کتاب "موج فتنه از جمل تا جنگ نرم" از منابعی مانند: در پرتو آذرخش، قرآن در آئینه نهج‌البلاغه، آشنایی با قرآن، توحید، الارشاد و وقعه صفین بهره‌برداری شده است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۱
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی