رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چند نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا پیش‌نویس طرحی را تهیه کرده‌اند که در بخشی از آن ادعا شده مسیحیان ایران در معرض "نسل‌کشی" قرار دارند و این در حالی است که هم‌وطنان مسیحی هیچ مانع و محدودیتی برای زندگی در ایران ندارند و برعکس مسلمانان کشورهای غربی تهدید به نابودی شده‌اند.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، هشت نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با امضای پیش‌نویس یک طرح قانونی، مدعی وجود تهدید نسل‌کشی مسیحیان و ایزدی‌ها در چند کشور عمدتا جنگ‌زده شده‌اند و نکته قابل تأمل آنکه نام ایران هم در بین این کشورها به چشم می‌خورد. 

طبق پیش نویس این طرح، کنگره آمریکا از دولت این کشور می‌خواهد "با درک اینکه مسیحیان و ایزدی‌ها در عراق، سوریه، پاکستان، ایران و لیبی هدف کشتار قرار دارند"، برای کوچاندن آن‌ها به آمریکا تلاش کرده و بررسی درخواست احتمالی این دسته از افراد برای مهاجرت یا پناهندگی را تسریع کند.

در بخشی از این پیش‌نویس ادعا شده است، مسیحیان ایرانی در معرض "نسل‌کشی" قرار دارند؛ در حالی که مسیحیان ایران نه تنها با محدودیتی در ایران مواجه نیستند، بلکه ایران را مطمئن‌ترین کشور برای زندگی می‌دانند.

گویا نمایندگان کنگره آمریکا اطلاعی از اوضاع جهان ندارند؛ چرا که همین چند روز پیش بود که رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران اعلام کرد که "اقلیت‌های دینی در ایران از حقوق شهروندی برخوردارند" و "آندرانیک تیموریان" بازیکن ارمنی تیم ملی فوتبال ایران بوسه بر قرآن کریم را زیبایی‌ترین لحظه زندگی ورزشی خود معرفی کرد.

علاوه بر این‌ها مسئولان دینی و اجتماعی اقلیت‌ها بارها بر آزادی بی‌نظیر پیروان اقلیت‌های دینی در ایران تأکید داشته و هم‌وطنان مسیحی نیز اذعان کرده‌اند، ایران بهترین مکان برای آن‌ها بوده و از بابت زندگی در ایران هیچ مشکلی ندارند.

اقلیت‌های دینی از جمله مسیحیان طبق اصل سیزده قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده‌اند و در برگزاری مراسم‌های دینی خود آزاد بوده و پنج نماینده نیز در مجلس شورای اسلامی دارند.

وجود چند صد کلیسای هم‌وطنان ارمنی و آشوری از سابقه  هم‌زیستی طولانی‌مدت مسلمانان و مسیحیان در ایران حکایت دارد.

"قره‌کلیسا" در چالدران آذربایجان غربی و "کلیسای وانک" در اصفهان نمادهایی از آزادی ادیان در ایران هستند و جالب آنکه برخی از کلیساهای ایران به‌علت نبودن مسیحی در آن مکان، توسط مسلمانان نگهداری، مواظبت و مرمت می‌شوند.  

علاوه بر این‌ها، در جمهوری اسلامی ایران پیروان اقلیت‌های دینی آموزش و پرورش اختصاصی خود را داشته و در آزمون‌های علمی نیز از کتاب‌های دینی متعلق به خودشان سؤال مطرح می‌شود.

داشتن نشریه و رسانه از جمله امتیازهای اقلیت‌ها در ایران است که به‌عنوان نمونه می‌توان به روزنامه "آلیک" اشاره کرد که ارگان رسمی هم‌وطنان ارمنی بوده و بعد از روزنامه اطلاعات قدیمی‌ترین نشریه کشور است.

هم‌وطنان مسیحی در تمام خاطرات تلخ و شیرین در کنار مسلمانان ایران بوده و اصولا داشتن عقاید مختلف دینی نتوانسته وحدت و انسجام ملت یکپارچه ایران را خدشه‌دار کند.

ملّت و نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه خاطرات مشارکت و حضور هم‌وطنان مسیحی در هشت سال دفاع مقدس را فراموش نخواهند کرد و شهدا و رزمندگان مسیحی ستارگان درخشان آسمان جمهوری اسلامی ایران هستند.

باید افزود حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در خانواده شهدای مسیحی نشانه‌ای از جایگاه اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی ایران است.

پیروان اقلیت‌های دینی مطابق با قانون مجازات اسلامی دیه‌ای برابر با مسلمانان دارند و در بودجه سالانه نیز ردیفی برای مناسک مذهبی، سنتی و آئینی آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

در نقطه مقابل زندگی مسالمت‌آمیز و دوستانه مسیحیان و مسلمانان در جمهوری اسلامی ایران، کافی است نگاهی گذرا به اظهارات چند روز گذشته نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا انداخته شود تا ثابت شود که چه کسانی به دنبال نسل‌کشی مردم به‌خاطر عقایدشان هستند.

"دونالد ترامپ" یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و میلیاردر آمریکایی گفته اگر رئیس‌جمهور شود نظارت بیشتری بر مساجد آمریکا خواهد شد چرا که "صحبت‌های بسیاری در مساجد انجام می‌شود."

"بن کارسون"، دیگر نامزد جمهوری‌خواه هم با تکرار ادبیات اسلام‌هراسانه گفت:‌ "معتقدم باید فشار بسیار بیشتری بر روحانیون، ائمه مساجد بیاوریم تا [آن‌ها] یک خط تمایز بین آنچه داعش و جهادگرایان رادیکال اسلامی انجام می‌دهند با آنچه اسلام سنتی انجام می‌دهد، انجام دهند."

وی ضمن انقاد از مواضع باراک اوباما در قبال پذیرش پناهندگان خواستار ممنوع شدن حضور پناهجویان از کشورهای غرب آسیا به آمریکا شده و گفته بود: "جنبش جهانی اسلامی تهدیدی موجودیتی است."

جب بوش برادر رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات 2016 این کشور در اظهاراتی با تأکید بر تهدید "تروریست‌های اسلام‌گرا"،‌ درباره پناهندگان سوری گفته بود باید پناهندگان مسیحی را بپذیریم و نه پناهندگان مسلمان.

گفتنی است مسلمانان در بدترین وضع ممکن در کشورهای غربی از جمله آمریکا زندگی می‌کنند و تبعیض‌های مختلفی که در قبال آن‌ها اعمال می‌شود زندگی را برای مسلمانان به‌شدت دشوار کرده است، اما دریغ از کوچک‌ترین اعتراضی که در محکومیت کارنامه غیرانسانی غرب در برخورد با مسلمانان صادر شود. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۸
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی