رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
يكشنبه دی ۱۲ ۱۳۹۵، ۰۸:۳۰ ق.ظ

هدیه کریسمس بریتانیایی برای مردم ایران

در فیلم یتیم خانه ایران صحنه ای وجود دارد که لرد روچیلد گلوله های توپ را هدیه کریسمس برای ایرانیان خطاب می کند اما نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد هدیه کریسمس بریتانیایی برای ایرانیان پس از جنگ اول جهانی چیزی فراتر از چند گلوله توپ بود ، قتل عام و نسل کشی 9 میلون ایرانی...

انجمن رهپویان هدایت: در فیلم یتیم خانه ایران صحنه ای وجود دارد که لرد روچیلد گلوله های توپ را هدیه کریسمس برای ایرانیان خطاب می‌کند اما نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد هدیه کریسمس بریتانیایی برای ایرانیان پس از جنگ اول جهانی چیزی فراتر از چند گلوله توپ بود ، قتل عام و نسل کشی 9 میلون ایرانی که در منابع تاریخی از آن به عنوان قحطی بزرگ یاد می شود.

عامل اصلی این قحطی، نه طبیعی که انسانی بود و دولت انگلیس در ایجاد آن نقش اساسی را بر عهده داشت. آری سرزمینی که پروتستانتیسم در آن بنیان گرفت هدیه دهشتناکی برای ایران و ایرانی‌ها در بحبوحه جنگ جهانی اول و پس از آن به همراه خود به این سرزمین آورد.

تصاویری از قحطی در ایران

به گزارش منابع موجود قحطی بزرگ زمانی اتفاق افتاد که سراسر ایران در اشغال نظامی انگلیسی‌ها بود ولی آنها نه‌تنها هیچ کاری برای مبارزه با قحطی و کمک به مردم ایران نکردند بلکه عملکرد آنها به وخامت اوضاع انجامید. درست در زمانی که مردم ایران به دلیل قحطی نابود می‌شدند ارتش بریتانیا مشغول خرید مقادیر عظیمی غله و مواد غذایی از بازار ایران بود و با این کار خود هم افزایش قیمت را سبب شد و هم مردم ایران را از این مواد محروم می‌کرد.

جالب‌تر اینکه انگلیسی‌ها حتی مانع واردات مواد غذایی از هند و بین‌النهرین به ایران می‌شدند و در حالی که در این دو منطقه وفور غله وجود داشت در میانه آنها ایران از کمبود شدید این مواد در رنج بود. علا‌وه بر این در زمان چنین قحطی عظیمی بریتانیا از پرداخت پول درآمدهای نفتی به ایران خودداری می‌کرد. چنین اقداماتی قطعا از یک جنایت جنگی کمتر نیست و نشان می‌دهد که آنها از قحطی به عنوان وسیله‌ای برای سلطه به ایران استفاده می‌کردند.

تصاویری از قحطی در ایران


در این زمان اوضاع داخلی ایران بسیار تلخ و اسفبار بود. ایران در جنگی که رسما در آن شرکت نکرده بود به صورت ویرانه‌ای در‌آمد. در سال‌های ۱۹۱7 و ۱۹۱8.م کشور دستخوش قحطی عظیمی گردید که مردم ریشه درختان را می‌خوردند و در بعضی از موارد مادرانی از فرط گرسنگی کودکان خود را خورده بودند. بروز و شیوع گریپ اسپانیایی که تلفات زیادی در اروپا داشت در اکتبر ۱۹۱۸.م ۱۰ هزار نفر از جمعیت ۵۰ هزار نفری شیراز را در به هلا‌کت رساند.

بیماری تیفوس نیز تقریبا در همه جا بیداد می‌کرد. تجارت از هم گسیخته شده بود. بهای گندم روز به روز در تهران افزایش می‌یافت. در حالی که در انبار‌های سیستان غلا‌ت می‌پوسید و جاده‌ها پر از دست‌انداز و پل‌ها ویران شده و راهزنان هرگونه مسافرتی را خطرناک ساخته بودند. این وضعیت در سراسر کشور حکمفرما بود.

چنان که داناهو افسر شناخته شده اطلاعات نظامی انگلستان و نماینده سیاسی آن دولت در غرب ایران در سالهای 1918 و 1919 درباره قحطی درغرب ایران اینگونه می نویسد:

"اجساد چروکیده زنان و مردان، پشته شده و در معابر عمومی افتاده اند. در میان انگشتان چروکیده آنان همچنان مشتی علف که از کنار جاده کنده اند و یا ریشه هایی که از مزارع در آورده اند به چشم می خورد؛ با این علفها می خواستند رنج ناشی از قحطی و مرگ را تاب بیاورند. در جایی دیگر، پابرهنه ای با چشمان گود افتاده که دیگر شباهت چندانی به انسان نداشت، چهار دست و پا روی جاده جلوی خودرویی که نزدیک می شد می خزید و در حالی که نای حرف زدن نداشت با اشاراتی برای لقمه نانی التماس می کرد."

تصاویری از قحطی در ایران


اما این تصاویر تنها روی آشکار سکه قحطی و طاعون ایران بود در روی دیگر سکه اهداف انگلیس به ویژه خاندان روچیلد در ایجاد این قحطی باید مورد بررسی قرار گیرد. اگر چه منابع غربی در این خصوص سکوت اختیار کرده‌اند اما بررسی وقایع تاریخی نشان می‌دهد در همین زمان لُرد روچیلد انگلیسی توانست با جلب رضایت دولت بریتانیا، وعده‌ای کتبی را از «جیمز بالفور»، وزیر خارجه این کشور، دریافت ‌کند که به صهیونیست‌ها، وعده‌ اعطای سرزمین فلسطین و تشکیل رژیم غاصب صهیونیست را می‌داد.

این وعده کتبی که به «قرار بالفور» نیز معروف است، دستمایه اشغال، غارت و چپاول سرزمین‌های اسلامی توسط یهودیان صهیونیست شد.

در نتیجه می‌توان گفت هدف انگلیس از ایجاد قحطی نه مقابله با انقلاب روسیه و گسترش آن به ایران که میتوانست سلطه انگلیس ها در هند را به مخاطره بیاندازد، بلکه ایجاد کشوری اسرائیلی برای تامین منافع خاندان های یهودی و در راس آن خاندان روچیلد در خاورمیانه بود و به همین دلیل در بحبوحه قحطی است که والتر روچیلد وعده تشکیل دولت صهیونیستی را از بالفورد می‌گیرد.

اما این که چه رابطه ای میان قحطی بزرگ ایران و تشکیل یک رژیم غاصب در منطقه خاورمیانه وجود دارد خود جای پژوهش دارد و بیان آن در مطلب فوق میسر نیست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی