رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای درگذشت «هیلاریون کاپوچی» اسقف تبعیدی از سوی رژیم صهیونیستی را تسلیت گفته و از وی به عنوان مبارزی در راه آزادی فلسطین و مردم آن یاد کرد.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای درگذشت «هیلاریون کاپوچی» اسقف کاتولیک سال های دور شهر بیت المقدس را تسلیت گفت.

اسقف «هیلاریون کاپوچی» در سال ۱۹۲۲ میلادی در شهر «حلب» سوریه متولد شد و از سال ۱۹۶۵ به عنوان اسقف از سوی کلیسای کاتولیک به بیت المقدس رفت. کاپوچی به مواضع خود علیه رژیم اشغالگر فلسطین شناخته می شد و در سال ۱۹۷۴ توسط این رژیم به اتهام حمایت از مقاومت فلسطین و انتقال سلاح برای آنها بازداشت و دادگاهی نظامی وی را به ۱۲ سال زندان محکوم کرد.

او در سال ۱۹۷۸ بعد از ۴ سال زندان آزاد شده و تا زمان درگذشت خود در شهر رم ایتالیا در تبعید زندگی می کرد. کاپوچی با این وجود به حمایت از فلسطینی ها ادامه داده و در فوریه ۲۰۰۹ در ناوگان آزادی برای کمک رسانی به ساکنان تحت محاصره غزه که توسط نیروهای اشغالگر مصادره و توقیف گردید، مشارکت داشت. کاپوچی همچنین در سال ۲۰۱۰ نیز در کشتی مرمره برای شکست محاصره غزه حضور داشت.

همچنین اسقف کاپوچی در فروردین سال ۱۳۵۸ به عنوان نخستین میهمان رسمی حضرت امام (ره) وارد ایران شد و با استقبال حضرت امام و مقام های وقت ایران از جمله حضرت آیت الله خامنه ای و شهید بهشتی مواجه گردید. 

اسقف کاپوچی دربارۀ این دیدار گفته است :

در فرودگاه هزاران نفر از برادران به استقبال من آمده بودند، با همدیگر به سوی منزل امام حرکت کردیم. ایشان مرا در بغل گرفت و روبوسی کرد و دست مرا گرفت و خطاب به خبرنگاران گفت: همگی استقبال از اسقف کاپوچی را مشاهد کردید. شما از دروغ‌هایی که دشمنان و مغرضان انقلاب اسلامی پخش کرده‌اند تا چهره این انقلاب را دگرگون نشان دهند اشباع شده‌اید.

شبکه خبری العالم نیز در گزارشی ویدئویی به معرفی این شخصیت مسیحی و مبارز علیه رژیم غاصب صهیونیستی پرداخت است.

لینک مشاهده ویدئوی شبکه العالم

گفتنی است، اسقف «کاپوچی» یک بار دیگر نیز در جریان تسخیر لانه جاسوسی به ایران سفر کرده بود. او همچنین حامل پیام پاپ ژان پل دوم در مورد مراکز آموزشی مسیحیان برای حضرت امام خمینی (ره) نیز بوده است.

در پاسخ امام به درخواست پاپ آمده است: «پیام آن جناب در مورد مراکز آموزشی مسیحیان به وسیلۀ آقای اسقف کاپوچی واصل گردید. بدین وسیله به اطلاع آن جناب می‏رساند طبق تحقیق و گزارشاتی که داده شده متأسفانه مراکز مزبور در زیر پوشش تعلیم و تربیت به مسائل دیگری اشتغال داشته و محل آموزش های سیاسی و توطئه برضد جمهوری اسلامی و مصالح عمومی کشور ما بوده است و به همین جهت نیز دولت اقدام به تعطیل آنها نموده و امید است با ارتباط مستقیمی که در این باره با دولت برقرار می‏نمایید توضیحات کافی دریافت نموده و اقدام مقتضی انجام گردد.»1

خاطر نشان می کند اسقف «هیلاریون کاپوچی» مدتی بی واسطه با شخص امام خمینی (ره) مراوده داشته و با اندیشه های ایشان به خوبی آشنایی داشته است.

انجمن رهپویان هدایت به نوبه خود درگذشت این اسقف صهیونیزم ستیز را به همه ی حقیقت جویان و حق طلبان جهان تسلیت عرض می نماید.


1- صحفیه امام (ره)، جلد 13، 2 شهریور 1359

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی