رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه اسفند ۵ ۱۳۹۵، ۰۸:۳۰ ق.ظ

معرفی کتاب/ کلیسای مسیح در ادوار تاریخی

کتاب «کلیسای مسیح در ادوار تاریخی» نوشته «محمد مددپور» در 142 صفحه تألیف شده و انتشارات پرسش آن را منتشر کرده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، «نشر پرسش» اقدام به انتشار این کتاب در سال 1384 نموده است و موضوع اصلی این کتاب را بررسی تاریخی تفکرات و عقاید مسیحی و به طور کلی و در نام عمومی آن «کلیسای مسیح» شکل می‌دهد.

این کتاب به مطالعه ی مسیحیت در سه دوره ی «پاگانیسم (شرک) و کاسمولوژیسم یونانی ـ دومی» ، «تئیسم (خدامداری) و تئولوژیسم مسیحی» و «اومانیسم (بشر انگاری) و فرهنگ دنیوی جدید غرب» اختصاص دارد که در آن تاریخ تحولات کلیسای مسیح در ادوار تاریخی بررسی می شود.

در توضیح شیوه بررسی تاریخی این کتاب در پیشگفتار آن می خوانیم: «نگارنده از این اصل عمومی تفسیر تاریخی که همه امور و اشیاء را تابع تقدم و ترقی تاریخی و زمان فانی طبیعی تلقی می کند، دور شده و عدول کرده است و به نظریه ادوار تاریخی که مقابل نظریه تقدم و ترقی است روی آورده. این نظر که اصل الاصول نگاه تاریخی ادیان و ملل به عالم و آدم و مطابق اصل همه موجودات را ثابت گرفته و برای انسان و آثار انسانی از جمله اعمال و افعال و اقوال، در ضمن ضمن قول به اصل ثابت و تمکن قائل به تلون تاریخی بنابر مظهریت بالفعل نسبت به اسمی است که در هر دوره از  ادوار تاریخی حاکم است.»

محمد مددپور، متولد سال 1334 در شهر بندرانزلی است و  پس از اخذ مدرک لیسانس در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تهران، در سال 1364 برای تحصیل به آلمان مسافرت کرده است و پس از پذیرش از دانشگاه هایدلبرگ در رشته فلسفه و کسب درجه دکتری به صورت ترددی، در ایران نیز موفق به اخذ فوق لیسانس علوم کتابداری و اطلاع رسانی و اقتصاد از دانشگاه تهران گردید. از او کتاب های متعددی در زمینه فلسفه و مسیحیت و ادیان فرق منتشر شده است.

این کتاب در سه فصل فهرست بندی شده است که در فصل اول به دوران ظهور مسیح و شرایط تاریخی آن زمان و فضا و تفرات اجتماعی آن دوران می پردازد. همچنین تفکرات کلیسای کاتولیک و ارتدکس بررسی می شود.

در فصل دوم به اوضاع و احوال تاریخی کلیسا و تفکر مسیحی در قرون وسطی و دوران جنگ های صلیبی و دادگاهای تفتیش عقاید پرداخته می شود و در فصل موضوعات نهضت رنسانس و نهضت اصلاح دینی و منحل شدن تفکر دینی در اومانیسم و موضوعاتی این چنینی بررسی می شود.

این کتاب مملو از اصطلاحات تاریخی، فلسفی و علمی است و مطالعه آن برای مخاطب عام روان نخواهد بود.

در بخش پایانی این کتاب می‌خوانیم: «تکنولوژی جدید نیز در دست دموکراسی های غربی چون وسیله ای است برای ارضای شهوات نفوس اماره اربابان سیاست و اقتصاد اکنون سراب آزادی از خدا، انبیاء، اولیاء، سعادت شیطانی (افتادگی در سوء مصرف جهان)، بشری با عقل معاش و مقصدالاقصی و غایت القصوی فرهنگ و مدنیت دنیوی جدید بالتمام به تحقق پیوسته است و تا آنجا پیرشرفته که جهان امروز مصداق بارز آیه شریفه "ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس" شده است.»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی