رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

من 17 ساله بودم که مسلمان شدم، دلیلش این بود که دین مسیحیت می‌گفت اگر قبول نداشته باشی حضرت مسیح پسر خداست؛ به بهشت نمیروی. حتی اگر انسان خوبی باشید. من انسان‌های خوبی رو دیدم که این اعتقاد رو نداشتند.

رهپویان هدایت: آنچه در ادامه خواهید خواند گفتگویی کوتاه با یک نومسلمان آمریکایی است. او در این مصاحبه از مباحثی سخن می‌گوید که موجب شد از مسیحیت به دین اسلام مشرف شود. از جمله این مباحث تحجر فکری در مسیحیت پروتستان است. وی همچنین معتقد است اعتقاد به گناه نخستین در مسیحیت پروتستان با تعقل  و انصاف آدمی سازگار نیست.

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

من 25 ساله هستم و اصالتا اهل کشور شیلی

چند وقته که مسلمان شدی؟

هفت سال هست که مسلمان هستم.

برای چی مسلمان شدی؟

من 17 ساله بودم که مسلمان شدم، دلیلش این بود که دین مسیحیت می‌گفت اگر قبول نداشته باشی حضرت مسیح پسر خداست؛ به بهشت نمیروی. حتی اگر انسان خوبی باشید. من انسان‌های خوبی رو دیدم که این اعتقاد رو نداشتند.

من فکر می‌کردم خدایی که این‌ها (مسیحیت) معرفی می‌کنند خدای خیلی متحجری هست که انسان‌ها را به خاطر نداشتن همچین عقیده‌ای (فرزند خدا بودن حضرت مسیح ) از بهشت محروم می کند. مخصوصا مردمی که راجع به حضرت عیسی یا انجیل هیچ چیز نمی‌دانند را به چه شکل و چگونه می خواهد به جهنم بفرستد؟ آن‌ هم به خاطر چیزی که از آن اطلاعی نداشتند.

من از اسلام را دوست دارم چون می‌گوید ملاک، دانسته‌ها و کارهایی است که هر فرد انجام می‌دهد و این به خاطر این هست که خداوند در دین اسلام عادل است.

خدایی که دین اسلام معرفی می کند عادل‌تر و با انصاف‌تر هست، این چیزی بود که من دوست داشتم.

 وقتی مسلمان شدی با چه مشکلاتی مواجه شدی؟

یکی از مشکلاتم این بود که خانواده من حجاب را دوست نداشتند و می گفتند اگر تو در قلبت به خدا اعتقاد داری، لازم نیست که این را در ظاهر هم نشان بدهی. خانواده‌ام می‌گفتند که حجاب خواست مردها هست و می‌خواهند به این وسیله زن‌ها را مخفی کنند! و ربطی به خداوند ندارد.

مشکل دیگری که داشتم، گوشت حلال بود. دیگر نمی توانستم با مادرم از یک غذا بخورم. مثلا آن‌ها گوشت خوک می‌خوردند. مادرم خیلی ناراحت بود که من با آن‌ها غذا نمی خوردم.

در اسلام چه چیزی را بیشتر دوست داشتی؟

چیزی که از سلام دوست دارم این هست که خدا را طوری معرفی می‌کند که شرایط انسانها را درک می‌کند، یک‌بار از یکی از دوستانم شنیدم که خدا هرکسی را بر اساس دینی که دارد مواخذه خواهد کرد. مثلا یهودی‌ها را بر اساس دستورات تورات و مسلمان‌ها را بر اساس فرمایشات قرآن قضاوت می‌کند. خب من فکر می کنم این نوع قضاوت کردن خیلی منصفانه هست ولی در مسیحیت خدا خیلی بسته فکر کرده و قضاوت می‌کند.

علاوه بر این از اسلام این را خیلی دوست دارم که خیلی بیشتر از مسیحیت روحانی و عرفانی هست. اگر به عمق دستورات اسلام توجه کنی.

چه اشکالاتی را در دین قبلیت احساس می کردی؟

آنچه در مسیحت بود و من به هیچ عنوان آن را دوست نداشتم این بود که اونها اعتقاد ندارند که بچه بدون گناه به دنیا می‌آید. آن‌ها بهش می‌گویند گناه ذاتی (گناه نخستین). آن‌ها می گویند چون آدم و حوا سیب را خوردند(گناه کردند)، همه بچه‌هایی که به دنیا می‌آیند؛ اون گناه رو به ارث می برند و گناهکار به دنیا می‌ایند. من فکر می‌کردم که این غیر منصفانه است که بچه با گناه به دنیا بیاد.

 

ویدئو این مصاحبه در آپارات:

http://www.aparat.com/v/Q5wa8

جهت مشاهده ویدئوهای بیشتر به کانال آپارات رهپویان هدایت مراجعه نمایید:

http://www.aparat.com/rahpoyanhedayat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی