رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه اسفند ۲۴ ۱۳۹۵، ۰۱:۴۹ ب.ظ

حقیقت انجیل به روایت قرآن

مسیحیان در ادامه‌ی رفتار‌های اسلام هراسانه‌ی خود، به قرآن چنین تهمت زده‌اند که این کتاب با دیگر کتاب‌های آسمانی مخالف است و آن‌ها را از اساس باطل می‌داند. اما بررسی آیات قرآنی نشان می‌دهد که قرآن نگاه واقع‌بینانه‌ای به کتب مقدس به ویژه انجیل داشته و هر جا نیاز به تعرف و تمجید باشد، آن را ستوده و در موارد خطا و اشتباه، سرزنش کرده است.


به گزارش رهپویان هدایت به نقل از پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب: دشمنان اسلام به‌ویژه‌ مسیحیت انحرافی، در طول تاریخ همواره تهمت و افتراهای فراوانی به اسلام و قران زده‌اند. یکی از تهمت‌هایی که مسیحیان همواره متوجه اسلام ساخته‌اند، این است که آنان اسلام را دشمن کتب آسمانی دانسته و به‌نوعی اسلام هراسی و درنتیجه اسلام‌ستیزی به راه می‌اندازند. درحالی‌که اگر اندکی به قرآن کتاب آسمانی اسلام رجوع کنند، خواهند فهمید که واقعیت چیز دیگری است.

حقیقت این است که قرآن کریم، از انجیل واقعی به زیباترین صفات و بهترین ویژگی‌ها یادکرده است. قرآن معتقد است که اگر تعالیم انجیلی که بر عیسی (علیه‌السلام) وحی‌شده است، پیاده شود، سعادت پیروان آن را به ارمغان خواهد آورد: «وَ لَوْ أَنَّهُمْ أَقامُوا التَّوْراةَ وَ الْإِنْجیلَ وَ ما أُنْزِلَ إِلَیْهِمْ مِنْ رَبِّهِمْ لَأَکَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ مِنْهُمْ أُمَّةٌ مُقْتَصِدَةٌ وَ کَثیرٌ مِنْهُمْ ساءَ ما یَعْمَلُونَ [مائده/66] و اگر اینان تورات و انجیل را بدون کم‌وکاست و هم‌چنین قرآنى را که به سویشان نازل شد اقامه کنند محققا از آسمان و زمین روزى خواهند خورد. بعضى از اینان مردمى معتدل‌اند ولیکن کارهایى که بیشترشان مرتکب مى‌‏شوند زشت و ناپسند است». شاید به همین خاطر که عمل به انجیل می‌توان مسیحیان را هدایت کند، خداوند در قرآن کریم آنان را به پیاده کردن دستورات انجیل دعوت کرده و آنان را به سبب رها کردن انجیل واقعی تهدید کرده است: «وَ لْیَحْکُمْ أَهْلُ الْإِنْجیلِ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فیهِ وَ مَنْ لَمْ یَحْکُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ [مائده/47] و اهل انجیل باید بر آنچه خدا در آن کتاب فرستاد حکم کنند و هر کس به خلاف آنچه خدا فرستاده است حکم کند چنین کس از فاسقان خواهد بود.»

به اعتقاد قرآن، در انجیل و تورات از مردم برای جهاد در راه خدا دعوت‌شده و در مقابل جهاد به آنان وعده‌ی بهشت برین و فوز عظیم داده‌شده است: «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى‏ مِنَ الْمُؤْمِنینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْراةِ وَ الْإِنْجیلِ وَ الْقُرْآنِ وَ مَنْ أَوْفى‏ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذی بایَعْتُمْ بِهِ وَ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظیمُ [توبه/111] خدا از مؤمنان جان‌ها و مال‌هایشان را خریده به این بهاء که بهشت از آن آن‌ها باشد در عوض در راه خدا کارزار کنند، بکشند و کشته شوند، این وعده حقى است بر او که در تورات و انجیل و قرآن ذکر فرموده و کیست که به پیمان خویش از خدا وفادارتر باشد؟ به معامله پرسود خویش که انجام داده‏‌اید شادمان باشید، که این کامیابى بزرگ است».

قرآن مسیحیان را به خاطر پیمان‌شکنی‌ای که نسبت به خدا کرده‌اند سرزنش می‌کند و به همین خاطر معتقد است که در بینشان عداوت و دشمنی زیاد شده و خاطرنشان می‌کند به‌زودی به آنان خواهد فهماند که چه عهدی را شکسته‌اند: «وَ مِنَ الَّذینَ قالُوا إِنَّا نَصارى‏ أَخَذْنا میثاقَهُمْ فَنَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُکِّرُوا بِهِ فَأَغْرَیْنا بَیْنَهُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ إِلى‏ یَوْمِ الْقِیامَةِ وَ سَوْفَ یُنَبِّئُهُمُ اللَّهُ بِما کانُوا یَصْنَعُونَ [مائده/14] و همچنین از آن جمعیتى که مى‌‏گویند ما نصارائیم میثاق مخصوص بگرفتیم، آن‌ها نیز قسمتى از اصول دینى خود را فراموش کردند، درنتیجه در بینشان تا روز قیامت دشمنى و کینه‌ورزی را تحریک کردیم، به‌زودی خدا از اعمالى که مى‏کرده‏اند خبرشان خواهد داد.»

درنهایت، قرآن مسیحیان را به پیروی از پیامبر اسلام خوانده چراکه معتقد است در انجیل واقعی مسیحیت به بشارت حضرت محمد (صلی‌الله و آلِ و سلم) پیامبر اسلام، بشارت داده‌شده و بی‌شک در انجیل واقعی این موضوع، موجود است: «الَّذینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِیَّ الْأُمِّیَّ الَّذی یَجِدُونَهُ مَکْتُوباً عِنْدَهُمْ فِی التَّوْراةِ وَ الْإِنْجیل... [اعراف/157] همان کسان که آن رسول پیغمبر ناخوانده درس را که وصف وى را نزد خویش در تورات و انجیل نوشته مى‏‌یابند پیروى کنند...»

به‌یقین این آیات قرآن نشانگر این است که خداوند در قرآن نگاه واقع‌بینانه‌ای به انجیل کرده و خوبی‌ها را ستوده و از زشتی‌ها و بدی‌ها انتقاد کرده و وفا کنندگان به عهد را وعده‌ی بهشت داده و پیمان‌شکنان را توبیخ و سرزنش کرده است؛ بنابراین در نظر قرآن، آسمانی بودن انجیل و وحی آن بر حضرت عیسی (علیه‌السلام) یقینی است اما انجیل موجود دارای کمی و کاستی است و یکی از این کاستی‌ها بشارت صریح به نبوت پیامبر اسلام (صلی‌ الله علیه و آله و سلم) است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی