رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه شهریور ۱۳ ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵ ق.ظ

مسیحیت آیین محبت نیست+ تصاویر و سند

در حالی که مبشرین و مبلغین مسیحیت تبشیری همواره  تلاش می‌کنند از مسیحیت به عنوان آیین محبت و دوستی تصویری به مخاطبین خود ارائه کنند اما عملکرد اخیر یکی از بزرگترین کلیساهای تبشیری نشان داد این تصویر  مخدوش و ادعاهای مسیونرهای مسیحی پوچ است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت: در جریان توفان سهمگین هاروی کلیسای لیکوود از بزرگ ترین کلیساهای تبشیری فرقه پروتستان درهای خود را بر روی آسیب دیدگان این توفان بست و اجازه ورود این افراد را به کلیسا نداد.  

آنچه در فضای مجازی و رسانه هایی چون واشنگتن پست؛ گاردین و یو اس ای تو دی (usatodayمنتشر شده نشان می‌دهد نگهبانان این کلیسا که زیر نظر جوئل آستین قرار داشته و بالغ بر 16 هزار نفر ظرفیت دارد از ورود آسیب دیدگان که از توفان جان به در برده بودند ممانعت کرده و  این مسئله واکنش‌های زیادی به همراه داشت.

سرگردانی آسیب دیدگان توفان در برابر کلیسای لیکوود

یکی از مخاطبین و اعضای کلیسا این رفتار را دور از انسانیت توصیف کرده و می‌نویسد: اگر تو برای بچه‌های آسیب دیده از کلیسایت بیشتر ارزش قائل بودی حتما آن را راه می‌دادی و از مرگ آنها جلوگیری می‌کردی.

دیگری جوئل آستین را شارلاتان خطاب کرده و می‌نویسد هیچ گونه اثری از سیل و توفان در کلیسا نیست اما مردم اجازه ورود ندارند و نگهبان ها نمی‌گذارند مردم داخل شوند.

همزمان تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد کلیسا کاملا سالم است اما مردم نمی‌توانستند وارد شوند و مجبور بودند زیر توفان در ماشین‌های خود جلوی کلیسا اقامت کنند.

تصاویری که همزمان با توفان هاروی در فضای مجازی پخش شد و کذب ادعای جوئیل آستین را نشان داد

ماجرا به نپذیرفتن آسیب دیدگان ختم نشد و سخنگوی کلیسا برای این که سرپوشی بر این رفتار دور از انسانیت بگذارد در شبکه های اجتماعی اعلام کرد به دلیل طغیان رودخانه و آب گرفتگی ساختمان، امکان پذیرایی از آسیب دیدگان وجود ندارد که این مطلب به سرعت از فیسبوک و اینستاگرم حذف شد.

این ادعا بار دیگر انتقاداتی از سوی مخاطبین و حتی اعضای کلیسا را  به دنبال داشت تا جایی که یکی از  آنها با انتشار مطلبی در فضای مجازی نوشت: چرا دروغ میگویید ؟ این اولین باری نیست که تو (جوئل آستین) دروغ گفتی. به نظر میاد کتاب مقدس بهت دیکته می کنه که دروغ بگی. ما دیدیم که چه وضعیت  و شرایط است و کلیسا زیر آب نیست، دروغ گویی را متوقف کن.

بر اساس این گزارش رفتار کلیسای لیکوود و جوئل آستین به عنوان کشیش این کلیسا در حالی است که بارها و بارها این فرد و سایر  عناصر شناخته شده مسیحیت صهیونیستی در سخنان خود ادعا کرده‌اند که مسیحیت آیین مهر، محبت و دوستی است.

گفتنی است پس از بازتاب گسترده این خبر در فضای مجازی و رسانه ها جوئل آستین برای فرار از رسوایی پیش آمده سرانجام مجبور شد درهای کلیسا را بر روی آسیب دیدگان توفان باز کند.

مسیحیت صهیونیستی

انتقاد روزنامه یو اس ای تودی از رفتار کلیسای لیکوود 

جوئل آستین کیست؟

وی در هوستون، تگزاس متولد شد و یکی از شش فرزند جان Osteen است. پدر او، کشیش سابق کلیسای باپتیست، بوده است. او سپس کلیسای لِیکوود را تاسیس کرد که امروزه توسط فرزندش اداره شده و یکی از بزرگترین کلیساهای پروتستان در آمریکا محسوب می‌شود.

جوئل ابتدا و به توصیه پدرش به علوم دینی مبادرت ورزید اما پس از آنکه نتوانست در تحصیل علوم دینی موفق باشد در سال 1980 به هوستون بازگشت. پس از بازگشت به رغم درخواست پدر وی سال ها در پشت پرده کلیسای لِیکوود  فعالیت داشت تا اینکه سرانجام در 17 ژانویه 1999 اولین موعظه خود را انجام داد.

پس از مرگ ناگهانی پدرش جوئل آستین در 3 اکتبر 1999 به سمت کشیش ارشد کلیسای لِیکوود  منصوب شد و به شکلی منظم در کلیسا موعظه می کرد. به این ترتیب فعالیت های جول در قالب تبلیغ تفکر جدیدی موسوم به انجیل تندرستی و ثروت به مرور شکل جدی تری به خود گرفت.

جوئل در سال 1987 با ویکتوریا ایلوف(Victoria Iloff)  که دختر یکی از افسران سازمان فضایی آمریکا (ناسا) بود، ازدواج کرد. همسرش نیز تبدیل به یکی از مبلغین تفکر جدید آستین شد. تفکری که پیش از این نیز سابقه ترویج آن در میان مسیحیان آمریکایی دیده می‌شد.

این تفکر پس از جنگ جهانی دوم عمدتاً در میان فرقه‌های پنطیکاستی امریکا رواج یافت و بخصوص از دهه ۱۹۹۰ به بعد به یُمن کتب و برنامه‌های تلویزیونی واعظینی چون کِنِث هگین (Kenneth Hagin)، بنی‌هین، و جوئل آستین (Joel Osteen) محبوبیت پیدا کرد. با این حال اکثر فرقه‌های رسمی مسیحیت، و از جمله کلیساهای انجیلی و پنطیکاستی، چنین تفکری را بدعت و مغایر با کتاب‌مقدس می‌شمرند و آن را رد می‌کنند.

به رغم این مسئله اما امروزه تفکر آستین طرفداران بسیاری را جذب خود کرده تا جایی که "جان مک کین" از سناتورهای معروف آمریکا و رقیب جمهوری خواه اوباما در انتخابات آمریکا، جوئل استین را کشیش مورد علاقه خود نام برد. وی در سال 2010 در ضیافتی که از طرف باراک اوباما در کاخ سفید برگزار شده بود، حضور داشته است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی