رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

کوکلاس کلان هنوز نیز در امریکا حیات دارد و حتی مورد حمایت دولتمردان این کشور نیز هست. تا جایی که باراک اوباما در دوره ریاست جمهوری خود سناتور رابرت بایرد رهبر سابق این گروه نژاد پرست مسیحی پروتستان را صدای خِرد و اصول در آمریکا خواند.

انجمن رهپویان هدایت: فعالیت سازمان کوکلوکس کلان به معنی حصار قبیله یا گروه دایره، در سال‌های 1866 تا 1869 م بسیار وسیع و گسترده بود و هزاران سیاه پوست امریکا به دست اعضای این فرقه به طرزی فجیع به قتل می‌رسیدند. اعضای کوکلوکس کلان، شب هنگام، ماسک سفید مخصوصی بر چهره زده و لباس بلندی مانند کفن سفید بر تن می‌کردند و نوعی کلاه سفید نوک تیز به سر می‌گذاشتند. آنان هر شب که دستور ترور و قتل داشتند، ابتدا مراسم مخصوصی را به جا می‌آوردند. در آن مراسم آنان به دور یک صلیب چوبی که ارتفاع آن به بیش از سی متر می‌رسید حلقه می‌زدند و شاهد سوختن آن می‌شدند و با هم سرود مذهبی می‌خواندند.

 

هر شب که مردم امریکا چنین مراسمی را نظاره می‌کردند، فردایش شاهد چندین جسد سیاه پوست در داخل جوی‌های آب، زیر پل‌ها و یا در نقاطی دور از شهرها بودند. سازمان کوکلوکس کلان که مخالف آزادی اجتماعی سیاه پوستان امریکا بود، فعالیت‌های جنایت کارانه خود را برای قتل سیاهان و ترور کسانی که موافق آزادی اجتماعی سیاهان بودند، بار دیگر در شانزدهم اکتبر 1915 م آغاز کرد. این فعالیت‌ها در دهه‌های پس از آن با شدت و ضعف ادامه یافت اما در طول دهه 1960 م، کارنامه خون باری از کوکلوکس کلان ارائه شد.

از جمله کشته شدگان این گروه تروریستی، مالکوم ایکس، رهبر مسلمانان سیاه پوست آمریکا و مارتین لوترکینگ رهبر مسیحیان سیاه پوست این کشور در سال‌های 1965 م و 1968 م است که از جمله برجسته ترین قربانیان این گروه بودند. دولت‌های امریکا که همگی بدون استثناء، سیاست هایشان مبتنی بر گرایش‌ها و تمایلات نژادپرستانه بوده و همواره سیاهان را به دیده تحقیر و نفرت می‌نگرند، نه تنها از تاریخ تشکیل این فرقه جنایت کار در قرن نوزدهم تاکنون حاضر نشده‌اند آن را که هنوز دل به احیاء برده داری بسته است، توقیف نمایند و باز نه تنها هیچ یک از اعضای این سازمان تا به امروز مجازات نشده‌اند، بلکه گاه چهره‌های سرشناس این تشکیلات، به عنوان مقامات دولتی در هیأت حاکمه امریکا، پست‌های مختلفی را نیز اشغال کرده‌اند.

به طوری که در سال 1924 م در کنگره حزب دموکرات، از حدود 1000 نماینده، 343 نفر از اعضای کوکلوکس کلان بودند. دهه 1920 اوج کامیابی کوکلوس کلان بود. برخی از شاخه‌های بومی این گروه دست به پاره‌ای به دار کشیدن‌های بی دادرسی و دیگر کنش‌های خشن زدند. 

 

اکنون نیز سازمان مزبور که از سوی اتحادیه‌های بزرگ مالی امریکا حمایت می‌شود، به صورت یک تشکیلات رسمی مذهبی، دارای شعبه هایی در سراسر ایالات متحده است. این در حالی است که امریکا همواره از شعار دفاع از حقوق بشر دم می‌زند و خود را مهد آزادی و برابری عنوان کرده است. نام کو کلوس کلان از سوی بسیاری از گروه هایی که با اعلامیه جهانی حقوق بشر مخالفند یا باورمندان به جدایی نژادی به کار برده می‌شود. در دهه‌های 1950 و 1960 این گروه‌ها دست به یک سری کارهای خشن مانند بمبگذاری هایی که به کشتار کودکان و کارگران انجامید می‌زدند.

این گروهک همواره در برنامه‌ها و کشتارهای خود کودکان را نیز به همراه داشتند تا به آنها آموزش‌های لازم را بدهند. همراهی پلیس آمریکا در بسیاری از تجمعات این گروه خشم بسیاری از گروه‌های ضدنژادپرستی در آمریکا را در آن سال‌ها برانگیخته بود. بسیاری از محققین معتقدند این گروهک تروریستی با هرگونه دین و باوری که با عقاید آنها مخالفت داشته است برخورد این‌چنینی می‌کرده و این اتفاق فقط محدود به سیاه پوستان، مسلمانان و مسیحیان نبوده است.

برخی معتقد بودند که این گروهک بعد از سال 1940 موجودیت و هویت خود را از دست داد و دیگر هیچ حرکت رسمی را آغاز نکرد اما چند سال پیش CNN در گفتگویی با یکی از روسای سابق این گروهک این سوال را مطرح کرده بود که آیا در شرایط کنونی آمریکا این گروهک دوباره ظهور می‌کند؟ این گفت و گو با فرانک آنکونا، رهبر سنت گرا گروهک کوکلوس کلن انجام شده بود. او کسی است که پیش از این با گلوله، یکی از روسای همین گروه را به خاطر اختلاف شخصی کشته بود و رهبری بسیاری از کشتارها را به عهده داشته است. اگر چه از پاسخ او خبری در دست نیست اما انچه این روزها در آمریکا جریان دارد نشان میدهد این گروه همچنان حیات دارند.

در حال حاضر بیش ازیکصد گروه از این فرقه در آمریکا فعالیت می کنند. کلانها هنوز هم از همه امریکایی ها می خواهند که به صف مبارزان مخالف با ورود مهاجرین بپیوندند. آنها اطلاعیه هایی منتشر می کنند که در آن این جمله درج شده: «منطقه شما تحت کنترل سازمان سفیدپوستان امریکاست» و مهمترین عامل وحشت سیاه پوستان ساکن در شهرهای کوچک آمریکا آنها هستند. نکته این جاست که فعالیت آنها مورد حمایت دولتمردان امریکا نیز هست تا جایی که باراک اوباما سناتور رابرت بایرد رهبر سابق این گروه نژاد پرست مسیحی پروتستان را صدای خِرد و اصول در آمریکا خوانده بود.

تیرماه سال گذشته یک جوان آمریکایی 21ساله به نام «دیلان روف» در شهر «چارلستون» ایالت کارولینای جنوبی با سلاح گرم به شهروندان رنگین پوست آمریکایی شلیک کرد که در یک کلیسا حال نیایش بودند. قاتل آمریکایی پیش از وقوع این کشتار از خود تصاویری با پرچم جنوبی های نژادپرست و علائم «کوکلاکس کلان» منتشر کرده بود. طبق آمار رسمی آمریکا 48 درصد از افرادی که مرتکب قتل های دسته جمعی می شوند با انگیزه برتری سفیدپوست ها این کار را می کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی