رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

به گزارش انجمن رهپویان هدایت این عنصر فراری که در کشور ترکیه به سر می‌برد، صدور بیانیه شورای خلیفه‌گری ارامنه در محکومیت جنایت خیابان پاسداران را برنتابیده و صدور آن را تحت فشارهای امنیتی می‌داند.!!!

خلیفه اعظم ارامنه اسقف سیبوه سرکیسیان روز سوم اسفند ضمن صدور  بیانیه‌ای در واکنش به جنایات چماقداران صوفی در خیابان پاسداران اعلام داشت: چنین اعمال اخلال گرانه ای که نظم و اتحاد اجتماعی را هدف گرفته و آرامش عمومی را مخدوش می سازد، اساسأ محکوم است و هیچ توجیهی را برای بانیان و مسببان آن باقی نمی گذارد.

در این بیانیه همچنین آمده است که شورای خلیفه گری و جامعه ارامنه تهران ضمن اعلام همدردی و تسلیت خود به نیروی ارجمند انتظامی و بسیجیان گرانقدر و مردم شریف ایران بزرگ از نیروی مخلص و فداکار ناجا تقاضا دارد تا با استواری در راستای تحقق نظم و امنیت که همواره نصب العین خدمات برجسته ایشان بوده، ادامه طریق دهند.

این بیانیه چند خطی چنان عنصر فرقه ضاله بهائی را به ریخته که وی در واکنشی نابخردانه توهین‌های بی‌شرمانه‌ای به شورای خلیفه‌گری و شخصی اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان کرده است.

تصویر پست توهین آمیز م.اسماعیل پور

بر اساس این گزارش واکنش فرقه ضاله بهائیت به اتحاد و هم‌دلی میان اقلیت‌های مختلف ایرانی تکرار رویکردی است که بارها و بارها از سوی مسیحیان صهیونیست که قرائتی انحرافی از دین مسیح را تبلیغ می‌کنند، تکرار شده است.

این همکاری البته سابقه‌ای دیرینه دارد و از روزهای نخستین ورود مسیونرهای پروتستان به ایران این بده و بستان بین آنها و سران و عناصر فرقه ضاله بهائیت به چشم می‌آید.

در زمان ولیعهدی "ناصرالدین شاه" و پس‌ از محکوم شدن میرزا علی‌محمد باب در بحث با علمای‌ آن‌ شـهر، باب را جـهت بررسی‌ وضعیت روانی و مغزی وی، به دکتر "کورمیک" پزشک مسیحی و انگلیسی‌تبار دربار ولی‌عهد و نیز دو تن پزشک ایرانی سپردند که این موضوع نقطه عطفی در روابط دو فرقه برآورد می‌شود.

همچنین تحصیل بهائیان سرشناس در مدارس آمریکایی می‌تواند کمک قابل توجهی در جهت رمزگشایی از پیوند پشت پرده بهائیت- مسیحیت کند که از جمله آن‌ها می‌توان به افراد زیر اشاره کرد.

به‌عنوان سرلیست این دسته از بهائیان باید از "شوقی افندی" نام برد که در جوانی در دانـشکده‌ آمریکایی‌ بیروت‌ تحصیل کرده است‌.

تصویر شوقی افندی

دکتر "حبیب‌اللّه‌ خدابخش‌ مؤید" بهائی یهودی‌تبار ایرانی، که از مقرّبان‌ عباس افندی بود و ماه‌ها در حیفا‌ با‌ او حشر و نشر داشت، از جمله دیگر بـهائی‌های تحصیل‌کرده در مدرسه آمریکایی‌ همدان بود و‌ ادامه تحصیلاتش‌ را‌ نیز در کالج آمریکایی‌ و در رشته طب دانشکده طبی آمریکایی بیروت گذراند.

این عنصر بهائی، موضوع تحقیقی خود برای ورود به‌ کالج‌ آمریکایی بیروت، را "بهائیت" انتخاب کرد که با‌ پیشنهاد‌ خـود‌ مـدیران‌ کالج‌ صورت گرفته بود.

چهره سرشناس دیگر بهائی که در مدرسه آمریکایی‌های بیروت‌ تعلیم دیـد، "حبیب‌اللّه عین‌الملک"‌ بود. او منشی پیشین "عباس‌ افندی" و پدر‌ هویدا نخست‌وزیر مشهور عصر پهـلوی اسـت و شواهد و اسناد زیادی از تلاش‌های بی‌شائبه وی به تبلیغ‌ فرقه ضاله بهائیت در دوران مأموریتش در کنسولگری ایران در کشورهای عربی حکایت‌ دارد.

تصویر حبیب الله عین الملک

گفتنی است این رابطه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم وجود داشته است و این دو فرقه برای مقابله با انقلاب راهکار همکاری بین فرقه‌ای را برگزیدند.

در همین راستا شخصی‌ به نام "قدیمی"- از اعـضای‌ مـحفل‌ ملی بـهائیان‌ ایران- دیدارهای مستمری را با "رابرت پرایور"-نماینده شورای جهانی کلیساها- و مسئولان سفارت آمریکا در‌ تهران ترتیب داد.

در آن‌ شرایط حـساس، پرایور ‌‌و رهـبران‌ فرقه گمراه بهائیت دو گزینه را انتخاب کردند که یکی از آن‌ها، "اقدام از طریق شورای جهانی مسیحیت" و دیگری از مسیر‌ "کمیته حقوق‌ بشر‌ در سازمان ملل" بود.

این‌جا بود که موضوع بهائیت و جانب‌داری از آن، مورد اتفاق سران‌ کلیسا و مسئولان سیاسی غربی‌ قرار‌ گرفت و کلیسا به‌عنوان یکی از مراکز حمایت از بهائیت شناخته شد. به‌عبارت روشن‌تر "شورای جهانی کلیساها" و "پدر‌ روحانی پرایور"، نقش‌ رابط میان بهائیان ایران‌ و سفارت‌ آمریکا را ایـفا مـی‌کردند.

 

پی‌نوشت:

-  اخبار امـری، سال‌ 2531، ش 61

-   میلانی، عباس، معمای هویدا، چاپ نوزدهم، تهران، اخ‍ت‍ران‌، پاییز ۱۳۸۷

-  خاطرات سیاسی سر آرتورهاردینگ، ترجمه دکتر جواد شیخ الاسلامی

-   موقر بالیوزی، حسن، بهاء اللّه شمس حقیقت، ترجمه مینو ثابت

-  مجله آهنگ بدیع، سال نهم، ش 11

-  اسناد لانه جاسوسی آمریکا

-  افشار،‌ایرج، خاطرات و اسناد ظهیرالدوله، تهران، نشر زرین، 1367 

نظرات (۱)

سلام، مطلب خوبی بود، موفق باشی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی