رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه ارديبهشت ۱۱ ۱۳۹۸، ۰۵:۳۷ ب.ظ

جانشینان حضرت عیسی مسیح از منظر کتاب مقدس

رهپویان هدایت:

در کتاب عهد جدید و اناجیل چهارگانه که شمل زندگی وسخنان  حضرت عیسی می باشد می خوانیم که ایشان ، شمعون(همان پطرس) را صخره می خواند و می گوید امت خود را که شامل کلیسا ومردم هستند بر این صخره بنا می کنم و در ادامه می گوید ابواب جهنم بر امتی که سنگ زیر بنای آن پطرس است استیلا نخواهد یافت. سپس کلید های ملکوت آسمان را به پطرس می سپارد و می گوید دخل و تصرف در زمین باعث دخل و تصرف در آسمان می شود و به نوعی صحبت از ولایت تکوینی نموده است. 

در تعبیر دیگری حضرت عیسی شمعون را سه مرتبه خطاب قرارداده واز او می خواهد که گوسفندان را (مردم ) خوراک دهد.

طبق منابع معتبر مسیحیت، حضرت عیسی سه شأن ولایت تکوینی و زعامت دینی و رهبری اجتماعی را به پطرس یا همان شمعون داده است. حضرت عیسی پطرس را به جانشینی خود معرفی می کند و امت خود را ملزم به اطاعت از او کرده است.

مأموریت پطرس محدود به سرزمین فلسطین نبوده است و در آخرین سخنان خود قبل از صعود به آسمان به حواریون می گوید : پس رفته همه امتها را شاگرد سازید و ایشان رابه اسم اب ، ابن و روح القدس تعمید دهید و ایشان را تعلیم دهید که همه اموری را که به شما حکم کرده ام حفظ کنند.  پطرس بعد از صعود حضرت عیسی ، در میان پیروان او نقش محوری داشته  و گواه کلام ما در هشت باب اول بخش اعمال رسولان در کتاب مقدس می باشد که تمامی احوالات و اقدامات پطرس را بیان نموده است.  

تا حدود سال 40 میلادی ، یعنی حدود ده سال پس از حیات  زمینی حضرت عیسی ، اوضاع واحوال بر همین منوال بوده است تا اینکه در این زمان، شخصی به نام پولس یهودی به مسیحیت می گرود و مسیحیت را دچار اختلافات و تناقضات اساسی می نماید . پولس یهودی را کتاب مقدس در بخش اعمال رسولان باب هفتم و هشتم با آن سابقه شکنجه گری هایش بر علیه مسیحیت ، به خوبی معرفی می کند.

 در هشت باب کتاب اعمال رسولان ، از فعالیت ها و اقدامات پطرس صحبت می کند و بلافاصله از باب نهم بدون هیچ مقدمه و ذکری ، پطرس به فراموشی سپرده می شود و تمام داستان های بیست باب بعدی به پولس یهودی اختصاص می یابد و ایشان به عنوان جانشین واقعی  حضرت عیسی یاد می شود.

با نگاه تاریخی به موضوع ، که  به تدریج بین پولس یهودی و پطرس اختلافات در زمینه های عقیدتی،عملی و رهبری جامعه مسیحیت بوجود می آید ونتیجه این اختلاف، مسیحیت به دوشاخه طرفداران پطرس و پولس یهودی  تقسیم می شود.

 در کتاب رساله پولس به غلاطیان مدعی می شوند که رسالت پطرس  محدود به یهودیان بوده و پولس رسالت همه مردم غیر یهودیان را برعهده داشته است و در همان رساله آمده است که پولس به مخالفت علنی و حضوری با پطرس بر می خیزد و او را به نفاق متهم می کند و تمام جماعت یهودی آن زمان با پطرس نفاق می کنند.

در جمع بندی می توانیم بگوییم  بر طبق اناجیل ، پطرس به رهبری  مسیحیان  برگزیده شده و این ماموریت  شامل حال غیر یهودیان هم بوده است . اما  نکته اینجاست که چه اتفاقی افتاده است که یکباره، یک فرد ستمگر یهودی، جانشین حضرت عیسی مسیحی می شود و دین مسیحیت را درمعرض تحریفات وتناقضات آشکار قرار می دهد .

امروزه پولس یهودی در میان مسیحیت تبشیری از جایگاه ویژه ای با لقب رسول و پیامبر یاد می شود و بر همگان مبهم است که چرا علی رغم تأکید  حضرت عیسی بر جانشینی پطرس،  چنین شخصیتی با چنین اقدامات منحرفانه ای، جانشین شریعت حضرت عیسی می شود ؟

 امروزه براثر این اختلافات ، مسیحیت را دستخوش ایجاد فرقه های متنوعی نموده است که به طور معین و مشخص هیچ کدام نمی دانند که جانشین  واقعی حضرت عیسی چه کسی می باشد و عمق فاجعه از اینجا شروع می شود که کتاب مقدس هم بر این اختلاف دامن زده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۱۱
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی