رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه آبان ۱۳ ۱۳۹۸، ۰۱:۳۱ ب.ظ

سقوط کلیسا در میان جوانان مسیحی

بر اساس اخبار و مقالات منتشرشده در سایت‌های رسمی مسیحیت، امروزه یکی از معضلات مهمی که جوامع مسیحی با آن مواجه شده‌اند، مسئله ترک کلیساتوسط جوانان است.

رهپویان هدایت: اندیشمندان مسیحی بارها به این مسئله اعتراف کرده‌اند که در کلیساها، تعداد انگشت‌شماری از جوان اعم از مرد و زن دیده می‌شود و این‌ یک عامل مخرب برای کلیسا محسوب می‌شود. بسیاری از جوانان در دوران جوانی به ندرت به کلیسا رفته‌اند و هیچ تمایل و علاقه‌ای به حضور مستمر در برنامه‌ها و مراسم‌های کلیسا ندارند.

ریشه این معضل را به نقل از منابع خبری رسمی مسیحیت مانند کریستین پست و امثالهم ارائه می‌نماییم.

به نقل از سایت رسمی کریستین پست مهم‌ترین دلایلی که باعث عدم حضور جوانان مسیحی در کلیسا می‌شود را می‌توان در موارد ذیل خلاصه نمود.

جوانان مسیحی پس از ترک منزل والدینشان و شروع تحصیلات در مقطع دانشگاهی و حضور در فضای کسب‌وکار، به‌طور کامل از کلیسا دور می‌شوند و هیچ نیاز و انگیزه‌ای برای حضور در کلیسا ندارند.

برخی از این جوانان که از کلیسا به‌شدت متنفر هستند کودکانی بودند که قربانی آزارهای جنسی کشیشان درگذشته شدند که هیچ‌وقت نتوانستند این آسیب روحی و روانی را در زندگی روزمره خود رفع کنند و در سنین نوجوانی و جوانی به این حقیقت دست پیدا کردند که چگونه کشیشان مسیحی از اعتماد مردم به آن‌ها به‌عنوان سلاح و ابزاری برای سوءاستفاده بهره‌برداری می‌کنند و فساد جنسی خود را از چشم مردم، پنهان نگه می‌دارند.

 در یک مصاحبه خبری در سایت کریستین تودی، جوانان در جواب علت نرفتن به کلیسا این‌گونه پاسخ می‌دهند: در دوران جوانی که به یک شغل و درآمد مالی مناسب نیاز مبرم داشتیم، هیچ‌وقت از سوی روسای کلیسا به این نیاز اساسی توجه نشد و کوچک‌ترین مساعدت و اقدامی برای ما انجام ندادند و حضور ما در کلیسا فقط به منافع تجاری و اقتصادی کشیشان کمک خواهد کرد و هیچ ثمره و بهره‌ای برای ما نخواهد داشت.

جوانان مسیحی، به این موضوع مهم اعتراف می‌کنند که هیچ ارتباطی با آموزه ها و تعالیم کتاب مقدس در زندگی‌شان نتوانستند برقرار کنند و بسیاری از مطالب آن در زندگی روزمره کارایی نداشته، مفید نبوده است و ترجیح می‌دهند که وقت و عمر خود را برای موارد مهم تری صرف کنند.

اربابان کلیسا از عدم حضور جوانان در کلیسا در وضعیت هشدار قرارگرفته‌اند که بعد از فوت کهن‌سالان و بزرگان کلیسا، درهای این‌گونه اماکن برای همیشه بسته خواهد شد لذا با اتخاذ تدابیر و ترفندهای گوناگون، سعی دارند این معضل را رفع کنند.

نظرات (۱)

سلام ، واقعا مفید بود برام 

من با گوشی اومدم اینجارو سیو کردم بعد دوباره بیام 
سنباد
ممنون ازتون 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی