رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه فروردين ۱۱ ۱۳۹۹، ۰۲:۳۹ ب.ظ

همبستگی ارامنه با انقلاب اسلامی


رهپویان هدایت: با فرا رسیدن 12 فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران قصد داریم با نگاهی به این رویداد بزرگ، حمایت های قانون اساسی کشورمان از جمعیت ارامنه ایرانی داخل کشور را تشریح نماییم.

ارامنه کشورمان از همان شروع انقلاب اسلامی در کشو ، با توجهات ارزنده حضرت امام خمینی(ره) نسبت به آنان، مورد حمایت ویژه قرار گرفتند و باتوجه به عدم حضور و نقش آنان در ساختار سیاسی رژیم پهلوی،  بعد از انقلاب اسلامی ، از امتیازات و مزایای قانونی بیشتری برای زندگی بهتر برخوردار شدند.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت حضرت امام خمینی همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر کشور برگزار شد و ۹۸٫۲ واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی در ایران موافقت کردند.

در چنین روزی ایرانیان ارمنی ، قانون اساسی نظام انقلاب اسلامی را به صورت رسمی و قانونی قبول کردند. در این جمعیت 98 درصدی شرکت کننده و تایید کننده قانون اساسی ، ایرانیان ارامنه حضور موثری را از خود به جا گذاشتند.

 در قانون اساسی کشورمان حمایت های منحصر به فردی از اقلیت های مدهبی کشور بعمل آمده است. اهمیت این موضوع به قدری است که در اصول اولیه قانون اساسی کشور به تبیین و تعیین اقلیت های دینی پرداخته است. 

در اصل سیزدهم قانون اساسی آمده است:

ایرانیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی تنها اقلیت‌های دینی شناخته می‌شوند که در حدود قانون در انجام مراسم دینی خود آزادند و در احوال شخصیه و تعلیمات دینی بر طبق آیین خود عمل می‌کنند.

با اجرای قانون اساسی در نظام انقلاب اسلامی از سال 1358 تا کنون، ارامنه ایرانی در کمال آسایش با حفظ عقاید و باور های مذهبی خود، به زندگی روز مره خود در کشور ادامه داده و به راحتی مراسم های رسمی و سنتی خود را در اماکن عبادی شناخته شده اجرا می کنند. به اذعان بزرگان ارامنه اوضاع این بخش از جامعه ایرانی نسبت به رژیم پهلوی بسیار مناسب است. چنانکه به ازای هر 400 نفر از این اقلیت یک لیسا در کشور وجود دارد.

 علاوه بر این، در ساختار سیاسی و تصمیم گیری کشور ، اقلیت های دینی (ارامنه) از جایگاه مشخص و تأثیر گذار برخوردار هستند.

طبق اصل 64 قانون اساسی ، عده نمایندگان مجلس شورای اسلامی دویست و هفتاد نفر است و از تاریخ همه پرسی سال یک هزار و سیصد و شصت و هشت هجری شمسی پس از هر ده سال، با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها حداکثر بیست نفر نماینده می تواند اضافه شود.

زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده و مسیحیان آشوری و کلدانی مجموعاً یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال هرکدام یک نماینده انتخاب می کنند. محدوده حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان را قانون معین می‌کند.

 در سایر قوانین داخلی کشوردر راستای حفظ اعتقادات و باور های مذهبی ارامنه ، تکالیف و حقوق آنان همانند مسلمانان مورد توجه قانونگذار قرار گرفته است و هیچ تفاوتی از نظر حقوقی و قانونی میان مسلمانان و ارامنه مشاهده نمی شود بلکه در مواردی هم مشاهده می شود که قانونگذار امتیازات بیشتری را هم برای آنان قائل شده است کهبه خاطر وسعت موضوع ، در این مجال نمی گنجد.  

 جمعیت ارامنه به عنوان یکی از شاخه های  اقلیت های رسمی شناخته  در کشور همواره از حامیان  انقلاب اسلامی هستند. از همان روز های آغازین اجرای رسمی قانون اساسی کشور ، مشارکت هماهنگی بسیار عمیقی با مسلمانان داشته ودر طول این 41 سال از انقلاب سال 57 تا کنون ، شاهد گسترش همبستگی ملی میان مسلمانان و ارامنه در داخل کشور هستیم.

در آخر ،کلام مان را با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ارامنه  به پایان می بریم:

ارامنه ارامنه و مسیحیان در جمهوری اسلامی ایران بیگانه نیستند و جزیی از ملت بزرگ ایران محسوب می‌شوند و اینجانب نیز احساس خوبی از همشهریهای ارمنی دارم . دولت اسلامی هم نسبت به آنها به عنوان شهروندان ایرانی دارای وظایفی است که این وظایف را باید انجام دهد و انجام هم می‌دهد". (سخنرانی مقام  معظم رهبری مورخ 30/4/1376 و 19/4/1379)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی