رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه فروردين ۲۰ ۱۳۹۹، ۰۴:۱۰ ب.ظ

جعلیات فرق تصوف درباره حیات حضرت صاحب الزمان (عج)

 

رهپویان هدایت: امروز همه  ادیان الهی به یک منجی موعود  اعتقاد راسخ دارند که دنیا را از شر ظلم و جور پاک می‌کند و عدالت را بر زمین جاری می‌کند. مسلمانان نیز مانند دیگر ادیان الهی، منتظر ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیة الله الأعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند و در کتب معتبر شیعیان وحتی اهل تسنن  روایات زیادی در حد تواتر از ظهور آن حضرت خبر داده‌اند.

 به عنوان نمونه یک روایت در کتاب کمال الدین و تمام النعمة مرحوم ابن بابویه   به نقل از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آمده است : اَلْمَهْدِیُّ مِنْ وُلْدِی اِسْمُهُ اِسْمِی وَ کُنْیَتُهُ کُنْیَتِی وَ هُوَ اَشْبَهُ النَّاسِ بِی خَلْقاً وَ خُلْقاً تَکُونُ لَهُ غَیْبَۀٌ وَ حَیْرَۀٌ فِی الْاُمَمِ حَتَّی تَضِلَّ الْخَلْقُ عَنْ اَدْیَانِهِمْ فَعِنْدَ ذَلِکَ یَقْبَلُ کَالشَّهَابِ الثَّاقِبِ یَأتِی بِذَخِیرَۀِ الاَنْبِیَاءِ(ع) فَیَمْلَأُ الْاَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْما

مهدی(عج) از فرزندان من است، اسم او اسم من است و کنیه او کنیه من می‌باشد، او از حیث آفرینش و اخلاق شبیه‌ترین مردم به من است، او غائب خواهد شد و مردم دربارۀ دین‌شان سرگردان می‌شوند، در این هنگام مهدی (عج) مانند تیر شهاب با ذخیرۀ انبیاء خواهد آمد پس زمین را پر از عدل و داد می‌کند کما این‌که پر از ستمگر و ظلم شده است.

در حالی که اکثر مسلمانان جهان اعتقاد به زنده بودن آن حضرت دارند و منتظر ظهور آن حضرت هستند

  بانگاهی به باور های انحرافی فرقه های صوفیه مشاهده می شود که در میان مریدان جاهل شان ، صحبت از مرگ حضرت مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف)  می کنند .

 مانند علاء الدوله سمنانی قطب هفدهم فرقه ذهبیه در یکی از مکتوباتش آورده است: خدا می‌داند آن‌گاه او(حضرت مهدی) غایب شده بود در طبقه اولیاء  درآمده و هم‌چنان عمر یافت تا قطب اولیاء شد و نوزده سال قطب بود و خدای می‌داند که او مرده است و او را در مدینةالرسول دفن کردند و شبهه در این نیست.

هم‌چنین در مورد حلاج هم این حرف ثابت می‌شود چون حلاج هم معتقد به مرگ حضرت بوده است هم‌چنان‌که در کتب معتبر شیعی آمده است که: «حلاج در آغاز خود را رسول امام غایب و دلیل و باب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) معرفی می‌کرد ولی چون کثرت یاران و پیروان خود را مشاهده کرد، ادعا کرد که امام دوازدهم(مهدی موعود) بدرود حیات گفته و امامی ظاهر نخواهد شد.

برای رد اینگونه جعلیات ساختگی فرقه های صوفیه ، روایتی از امام رضا (علیه السلام) آمده است : لَوْخَلَتِ الاْرْض طَرْفَهَ عَیْن مِنْ حُجَّه لَساخَتْ بِأهْلِها. اگر زمین لحظه ای خالی از حجّت خداوند باشد، اهل خود را در خود فرو می‌برد .

 چطور بعضی از اقطاب صوفیه به راحتی با  صراحت قائل به مرگ امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌شوند، آیا جز این است که حضرت را مانعی برای تحقق اهداف فرقه ای و انحرافی خود می دانند؟

اقطاب فرقه‌های صوفیه در سخنان خود با قطب خواندن حضرت می‌خواهند بگویند قطب همان امام است و بعد از قائل شدن به مرگ حضرت می‌خواهند در ذهن مریدان فرقه این‌ گونه القاء کنند که حضرت حجت (عج) از دنیا رفته پس خودشان امام و حجة خداوند بر روی زمین هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی