رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه تیر ۱۶ ۱۳۹۹، ۱۱:۵۹ ق.ظ

عقل گریزی فصل مشترک وهابیت و مسیحیت تبشیری

رهپویان هدایت: عقل و وحی دو گوهر آسمانی هستند که زندگی بشر را نورانی می­کنند و زمینه را برای اقدامات انسانی و ارزشی فراهم می­آورند. یکی از تندترین انتقادهای قرآن کریم از اقدامات جاهلانه و غیرعاقلانه است. قرآن آن­ها که از شنیدن حق کر و از گفتن آن لال­اند و با وجود دو پیامبر درونی و برونی از آن بهره نمی­برند؛ را انسان نمی داند.

در کتاب محاسن برقی از رسول گرامی صلی الله علیه آله و سلم نقل است که فرمودند:

خداوند چیزی بهتر از عقل در میان مردم توزیع نکرده است؛ بنابراین خواب عاقل از بیداری جاهل برتر است، افطار عاقل از روزه­داری جاهل بالاتر است، اقامت عاقل از کوچ و سفر جاهل برتر است...

  و حضرت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) فرمودند:

بدترین جنبندگان نزد خدا کران و لالانی­اند که نمی­اندیشند. و در روایتی دیگر برترین سرمایه‏ها و دارایى‏هاى زندگى را عقل و اندیشه رشد یافته و بزرگ‏ترین فقر و نادارى و فلاکت را، حماقت و بى عقلى معرفى کرده‌اند.

با توجه به مستندات قرآنی و روایی و بررسی جایگاه عقل در سرنوشت انسان، باید گفت ایمان کامل جز در پرتو عقل کامل پدید نمی­آید.

با این مقدمه کوتاه می‌توان به سستی و حماقت فرقه خشن و دور  از اسلام وهابیت پی برد که همواره به پیروان و طرفداران خود توصیه می کند از مباحث عقلی بپرهیزند و فقط به سنت بدون توجه به مباحث عقلی و علمی  و آن هم بدون تفکر بپردازند!! انحراف وهابیت از همین نکته شروع شد که جایگاه عقل و بررسی علمی را کنار گذاشت.

مشابه همین رفتار را می‌توان در میان مسیحیان تبشیری مشاهده کرد. سران این جریان همواره به افراده ساده لوح فریب خورده که به دنبال مواجه با آلام مختلف به دام این جریان افتاد‌ه‌اند توصیه می‌کنند خِرد را کنار گذاشته و در برخورد با شبهاتی که پیرامون حقیقت و ماهیت تبشیری‌ها برایشان مطرح می‌شود به ندای دل گوش دهند نه عقل!!!

مسیحیان تبشیری همانند وهابیون تلاش دارند تا پیروان خود را از مسائل علمی و دنیای اطراف خود بی اطلاع نگاه دارند تا بتوانند نیروی پیاده نظام خود را کاملا کر و لال بار آورده و میوه خود را بچینند.

آموزه های که در مسیحیت تبشیری جهت دوری از عقل و توجه به مسیح و ایمان صرفا به مخاطبین القا می شود به مانند وهابیت و نیروهای سلفی که در سوریه و عراق و افغانستان دست به انتحار و تحجر و کشتار می زنند همخوانی دارد.

کشیشان تبشیری به مثابه مفتی های وهابی ادعا دارند که اگر می خواهید آرامش دائمی داشته باشید و از حال خوب، خارج نشوید فقط  باید به خدای مسیح فکر بکنید. تمرکز خودرا بر روی عیسی مسیح بگذارید!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی