رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه مرداد ۲۱ ۱۳۹۹، ۰۲:۰۹ ب.ظ

شناخت، حلقه گمشده مخاطبین عرفان های کاذب

 

رهپویان هدایت: با بررسی عمده مخاطبین و جذب شدگان فرقه های انحرافی در حوزه عرفان های کاذب به طور قطع می توان به این نتیجه رسید که یکی از مهمترین علل گرایش به این مدل از شبه معنویت ها در کشور ما، سطح پایین معلومات در بین گرایش یافتگان است.( سطح پایین معلومات به این معنا نیست که پیروان فرقه های انحرافی تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک ندارند، بلکه به این معناست که اینگونه افراد اهل مطالعه و کتابخوانی و بالا بردن سطح معلومات خود نیستند).

 در عصر حاضر، به دلایل فراوان و البته فرهنگ نه چندان شایسته و بایسته ضعف مطالعه و کتابخوانی، مردم وقت کمتری را برای بالا بردن سطح معلومات علمی و دینی خود صرف می کنند. آمارهایی که در مورد سرآمد مطالعه در کشورمان ارائه می شود، وضعیّت اسفبار مطالعه و آشنایی با مباحث معنوی را بیش از پیش مشخّص می‌سازد.

خلأ حاصله از این مسئله، نه تنها راه سوء استفاده را برای دنیادوستان و عرفان های دنیایی فراهم می سازد، بلکه موجب می‌گردد که فرد توانایی شناخت مسیر حق از باطل را نداشته و در برخی از موارد، به دست خود در دام های فریبنده ای بیفتد که احساس می کند آن ها مفید هستند.

باید دانست که عموم فرقه ها و جریانهای انحرافی ممکن است مطالب درست و حقی نیز در حرفها و عقاید و رفتارشان باشد و همین امرگاه موجب می شود کسانی تامل و بررسی لازم را در همه حرفها و عقاید آنها نداشته و به آنها متمایل شوند. از همین رو لازم است همه عقاید و اعمال یک جریان و فرقه وارسی شود تا معلوم شود که در مسیر حقند یا باطل؛  و نیز باید دانست که گاه یک عقیده اساسی باطل در گروه و یا جریانی می تواند دلیل بر انحراف کلی آن باشد.

به هر روی این بی رغبتی افراد درباره شناخت و مطالعه مباحث علمی درست همان نقطه ای است که سران عرفان های کاذب از آن بهره می برند و اتفاقا آنان هیچ وقت فرد را به خواندن کتب معنوی دیگر ترغیب نمی کنند.

 مسئله ای که بزرگان علمی و معنوی ما مانند شهید مطهری در مقابل آن موضع گرفته و تالیف کتاب شناخت از جانب ایشان برای آشنایی با مکاتب یکی از نمونه هایی بود که نشان دهد هر فرد خود ابتدا باید تمامی جوانب یک مکتب و روش را بررسی و مطالعه کند.

نتیجه اینکه اگر شناخت انسان نسبت به مفاهیم معنوی و دینی کامل باشد به طور قطع و یقین در دام شبه معنویت ها نخواهد افتاد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی