رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه مرداد ۲۲ ۱۳۹۹، ۰۳:۱۰ ب.ظ

ترویج بت پرستی مدرن در فرقه نعمت الهیه

 


رهپویان هدایت: انحرافات فرقه های صوفیه با آمیخته شدن مسائل و مفاهیم شریعت اسلام ناب محمدی، امکان بررسی و کشف جعلیات آنها کمی پیچیده شده است. در عصر حاضر با تکیه بر منابع معتبر اسلامی مانند قرآن مجید و سیره و سنت پیامبر و ائمه اطهار، به راحتی انحرافات آنان در زیر ذره بین دین اسلام مشاهده می شود.

یکی از باورهای انحرافی فرقه های صوفیه، شرک و بت پرستی است. به ظاهر در هیچ یک از آموزه های انحرافی فرق تصوف چنین چیزی وجود ندارد اما در مساله تجسم صورت مرشد ، نوعی بت پرستی مدرن آشکار می شود. حال در این مجال این مساله را طبق آراء و اندیشه های اقطاب و مشایخ صوفیه بررسی خواهیم کرد.

دریکی از مکتوبات منسوب به فرقه اویسیه آمده است تجسم صورت مرشد حتی از نفس نماز هم لازم تر است. در جای دیگر آورده است: توجه دل به صورت بشری مراد، موجب تجمع و تمرکز فکر و سبب جلوگیری  از غفلت و زیان تفرقه است. 

زین العابدین شیروانی با لقب فرقه ای مست علیشاه یکی از اقطاب فرقه نعمت الهیه به دراویش دستور داده است برای زایل نشدن ورد ، ذکر و طاعتی که به جا می آورید  صورت وجه شیخ خود را نباید از یاد ببرید.

ملا سلطان گنابادی از اقطاب فرقه ساز نعمت الهیه ، در این راستا گفته است: اگر صورت ظاهری مرشد را در خیال خود نداشته باشید، هواهای نفسانی که بت های بت تراش نفس هستند، هیچ وقت از ذهن او خارج نخواهد شد.   

ملاعلی گنابادی فرزند ملاسلطان در تایید اباطیل پدرش در مکتوباتش آورده است: مقلد ناچار است در وقت عمل  مطاع [مرشد] را در نظر آورد. اگر مقلد را به تقلید از فقیه ربط دهیم ، در اصطلاح فوق مطاع به معنی  قطب فرقه است .

صفی علیشاه از اقطاب  فرقه های صوفیه منشعب نعمت الهیه،در تفسیر آیه  ایاک نعبد و ایاک نستعین ، آورده است که تجسم صورت قطب فرقه امری ضروری است که هنگام نماز باید آن را انجام دهید.

جای تعجب است، شرط قبولی نماز مریدان بیچاره در گروی تجسم چهره های منحوس اقطابی است که بدعت گریزان شرع مقدس شناخته می شوند. در ظاهر مریدان فرقه تصوف همانند مسلمانان نماز می خوانند و تمام احکام ظاهری مربوطه را به خوبی رعایت می کنند اما با کمی نگاه دقیق تر، یک نوع بت پرستی مدرن در اعمال عبادی آنها دیده می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی