رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه آذر ۳ ۱۳۹۹، ۰۸:۰۰ ق.ظ

غرب: دین سازان بی دین

از دیرباز اسلام همواره از سوی دو جریان به طور جدی مورد تهدید واقع شده است. از یک سو برخی متحجرین و خرافه‌گرایان اسلام را به چشم عوام می‌انگاشتند و جریان دیگر روشنفکران غرب‌زده بوده‌اند که اسلام را مانع پیشرفت می‌دیده و تمام تلاش خود را صرف‌ دین‌زدایی از جامعه اسلامی کرده‌اند.

اما متاسفانه در سال‌های اخیر یک تهدید جدی دیگری در برابر جامعه دینی قرار گرفته است که آمیخته‌ای از هر دو جریان افراط‌گرا و تفریط‌گرا است. موضوع فرقه‌های نوظهور و کاذب عرفانی مسئله‌ای است که چندین سال است کشورهای اسلامی را مورد هدف قرار داده است.

ریشه‌های این جریان‌های نوظهور را اکثرا در جوامع سکولار غربی می‌توان جست‌وجو کرد. جایی که دین به عنوان مانع پیشرفت از زندگی انسان کنار گذاشته شده و نتیجه آن پدید آمدن انسان‌های بی‌هویتی است که به هر ریسمانی با ظاهر معنوی چنگ می‌زنند تا از این نابسامانی بیرون آیند. حال تصور کنید افرادی که دین را مانع رشد می دیدند، برای دیگران نسخه دین جدید می پیچند!!

البته باید گفت که تقریبا خاستگاه و ریشه اصلی این عرفان‌های دروغین به آئین‌های بوداییسم و مائوئیسم بازمی‌گردد اما به دلیل ضدیت این آیین ها با اسلام با حمایت بسیار غربی‌ها روبه‌رو شده است. امروزه غول‌های فیلم‌سازی در‌هالیوود گران‌ترین فیلم‌های سینمایی خود را به موضوعاتی اختصاصی می‌دهند که در خلال آن از شیطان‌پرستی و عرفان‌های کاذب دفاع شود.

دولت‌های غربی که داعیه سکولاریسم هستند نه تنها از ترویج این نوع نوعرفان ها در قالب دروغینِ دین و ادیان تصنعی جلوگیری نمی‌کنند که حتی راه بسط آن را نیز فراهم می‌آورند.

این نوع به اصطلاح ادیان تنها در ظاهر جنبه دینی و معنوی دارند، اما در باطن همان سکولاریسم مورد نظر غرب را ترویج می‌کنند ضمن اینکه به طور سطحی به نیازهای عمیق و فطری انسان در خصوص معنویت پاسخ می‌دهند.

امروز عرفان‌های کاذب به عنوان یک خطر جدی در پیش روی جامعه دینی خودنمایی می‌کنند. از یک سو تلاش غرب برای از بین بردن ارزش‌های دینی و از سوی دیگر جهل و ناآگاهی برخی جوانان موجب شده است تا گرایش به این نحله‌ها به خصوص در قشر متمول جامعه دیده شود. از همین رو به نظر ضروری می‌رسد تا همه دغدغه داران، خانواده ها متدین، ارگان ها و نهادها بیش از پیش نسبت به محتوای این عرفان‌های جعلی حساس باشند.

نظرات (۱)

خیلی خوب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی