رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه آذر ۲۶ ۱۳۹۹، ۰۴:۱۸ ب.ظ

تقابل سیاست و انجیل بر سر همجنسگرایان

رهپویان هدایت: در جوامع مسیحیت انجیلی، مساله ازدواج و زندگی مشترک همجنسگرایان یکی از مهمترین معضلات آنان محسوب می‌شود. هرچه توجه اذهان عمومی به این مساله بیشتر می‌شود، دایره اختلافات و اظهار نظر های کشیشان هم گسترش پیدا می‌کند.

 تاکنون، کشیشان انجیلی کشورهای غربی، در خصوص حضور همجنسگراها در جامعه، به یک نظر واحد و مشخص نرسیده و در مجالس کلیسایی به مقابله به یکدیگر مشغول شده اند.

 یکی از کشیشان مشهور آلمانی، در سیمیناری با حضور مسیحیان انجیلی، از حضور همجنسگرایان در کلیسا به شدت اظهار تنفر کرده و براساس آموزه های کتاب مقدس، ازدواج آنان را یک نوع باور شیطانی عنوان کرد.

 انتشار اظهارات این کشیش در رسانه های عمومی، با واکنش جدی مقامات کشور آلمان مواجه شد و مقامات قضایی کشور اعلام کردند اظهارات وی عامل ترویج تنفر از همجنسگرایان در جامعه شده است.

 برخی از کشیشان انجیلی آلمانی، اظهارات این کشیش را عامل خشونت در جامعه دانسته و بر این باور هستند که برگزاری مراسم های ازدواج همجنسگرایان در کلیسا، یک امر پسنیده بوده و حتی باعث افزایش شرکت کنندگان در برنامه های کلیسا می شود.

 در انگلستان هم مسیحیان انجیلی به شدت درباره ازدواج و زندگی همجنسگرایان اختلاف نظرهای جدی دارند . بعضا مشاهده می شود که برخی اربابان کلیسا، به منظور مقابله با مخالفین شان، مقام شبانی کلیسا را به چند نفر همجنسگرا اعطاء کردند.

 برخی از کشیشان انجیلی، براساس آموزهای کتاب مقدس، فقط جنسیت زن و مرد را برای ازدواج با یکدیگر قبول داشته و اعلام کرده اند ازدواج همجنسگرایان با آموزه های مسیحیان انجیلی کاملا تعارض دارد.

 همجنسگرایان ساکن در انگلستان در ماه گذشته، اعلام کردند در صورت عدم رسمیت شناختن ازدواج همجنسگرایان توسط اربابان کلیسا، باب مذاکره و گفتگو دوستانه بسته خواهد شد و تظاهرات عمومی خود را در سطح شهر شروع خواهند کرد.

مقامات دولتی کشور انگلستان برای جلوگیری از ایجاد هرج و مرج در جامعه، اعلام کردند ازدواج و زندگی همجنسگرایان هیچ گونه محدویت قانونی نداشته و بایستی به حقوق آنان به عنوان شهروند احترام گذاشت.

 تقابل مسیحیان انجیلی با یکدیگر از یک سو و برخوردهای مقامات دولتی و قضایی کشور های اروپایی با کشیشان انجیلی از سوی دیگر، در خصوص ازدواج همجنسگرایان، باعث ریزش جایگاه و قداست کلیسا در میان جوامع مسیحی خواهد شد. گسترش این اختلافات، نشان از یک از بحران زیر پوستی دارد که در آینده نزدیک تمام ابعاد و زوایای خود را آشکار خواهد کرد و این بحران به قیمت نابودی باور های مسیحیت انجیلی تمام خواهد شد.

نظرات (۱)

۲۷ آذر ۹۹ ، ۰۰:۲۷ سعید پارسا ارسنجانی
فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا الصَّلاةَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیًّا (59)
اما پس از آنان، فرزندان ناشایسته‏اى روى کار آمدند که نماز را تباه کردند، و از شهوات پیروى نمودند؛ و بزودى (مجازات) گمراهى خود را خواهند دید! (59)
قرآن کریم سوره مریم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی