رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
يكشنبه بهمن ۲۶ ۱۳۹۹، ۰۵:۵۹ ب.ظ

نکاتی قابل توجه پیرامون دراویش و درویشی گری

 

رهپویان هدایت: گروه‌ها و فرقه‌های متعددی تحت عنوان دراویش یا صوفیان یا فرقه‌های صوفی و درویشی در ایران و جهان وجود دارد که برخی از آن‌ها خود را صوفی و برخی از آن‌ها خود را دراویش می‌دانند. چه صوفیان و چه دراویش با عرفا و دنیای عرفان (نظری و عملی) متفاوت هستند که متأسفانه در گفتارها و نوشتارها به غلط دراویش و صوفیه را در کنار عرفان و عرفا قرار می‌دهند.

تعداد و آمار دقیقی از این گروه‌ها وجود ندارد برخی آن‌ها اصلاً وجود خارجی ندارند و تنها نامی از آن‌ها در منابع تاریخی و فرق و مذاهب وجود دارد. این گروه‌ها تضادهای جدی عقیدتی، رفتاری، ساختاری، اداری و فرق‌هایی با یکدیگر دارند مثلاًمسلمان - ملحد، شیعه-سنی، شیطان‌پرست - مخالف شیطان، سیاسی- غیرسیاسی، لاابالی- معتقد، لائیک- سکولار- دین‌دار

 گروه‌های صوفی و دراویش ذاتاً خواستگاه صوفی، تصوف و تسنن دارند و ریشه اصلی آن‌ها دنیای اهل سنت و امپراتوری عثمانی است اما از همان ابتدا در دنیای تشیع نیز رشد و نمو نمودند. در حال حاضر نیز اکثر دراویش و صوفیان از دنیای اهل سنت هستند و در ترکیه، مراکش، تونس، یمن، عراق، سوریه، لبنان، ایران و.... حتی آمریکا و اروپا و.... حضور دارند. در ایران حدود 15 گروه دراویش و گروهای صوفی وجود دارد که بیش از دوسوم آن‌ها از برادران اهل سنت هستند. اکثر رهبران دراویش ثروتمندانی هستند که در خارج از ایران (فرانسه، آلمان، انگلستان، آمریکا، سوئد، سوئیس، و...) زندگی می‌کنند.

از اصلی‌ترین آموزه صوفیان و دراویش عدم دخالت در حکومت و سیاست است اما این گروه‌ها گاهی اوقات آن‌قدر در سیاست و حکومت دخالت دارند که به تحکیم یک رژیم (رژیم پهلوی) می‌انجامد یا گرفتار اپوزیسیون و شورش علیه یک حکومت می‌شوند (مثل دراویش گنابادی و دخالت در انتخابات و حمایت از آقای کروبی در انتخابات و دخالت در حوادث پس از انتخابات و اعلامیه‌های متعدد بر علیه نظام و به تبع بلوا و آشوب و حوادث خرم‌آباد، بروجرد، قم، کرج و........) و قتلی که توسط افراطیون این فرقه در گلستان هفتم اتفاق افتاد.

رهبران دراویش و اقطاب آن‌ها در حال حاضر- گرچه دکتر و مهندس و تحصیل‌کرده داخل و خارج هستند -اما متأسفانه نه تنها تحصیلات حوزوی و دینی ندارند بلکه حتی کمترین شناختی از متون کهن ادبی و عرفانی ندارند تا جایی که حتی متأسفانه قادر به خواند قرآن و روایت و متون عربی از روی مصحف نیز نیستند.

خلاصه آنکه، دراویش و متصوفه امروزه ابزاری هستند که سازمان‌های جاسوسی آمریکا و انگلستان مستقیم یا غیرمستقیم در استحاله و انحراف آن‌ها نقش اساسی داشته‌اند و خواهند داشت و افراطیون آن‌ها در وقت لزوم به مثابه پیاده‌نظام دشمن در داخل کشور عمل می‌کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی