رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
يكشنبه اسفند ۳ ۱۳۹۹، ۰۱:۳۲ ب.ظ

استحاله عرفان در مسلک درویشی مدرن

 

رهپویان هدایت: از صدر اسلام تا به حال افرادی بوده اند که تهذیب نفس و تصفیه باطن را با رعایت دقیق شرع مقدس دنبال می کردند. این طیف بدون هیچ ادعا و مطرح کردن خویش در طریق خدا قدم می گذاشتند و با انکار منیت های نفسانی در صدد تخیلیه از اوصاف زشت و وصول به مقام فناء فی الله بودند.

خصیصه این طیف مجاهدت باطنی و تحمل ایذاء خلق بود و از این رو در برابر تمام ناملایمات زمان خم به ابرو نمی آوردند. عارفان در مبانی نظری شان همه چیز را از خدا می دیدند و به این سبب در شدائد و سختی ها از احدی گلایه مند نبودند. آنان شکوه و گلایه از غیر خدا را نوعی شرک محسوب می کردند و در برابر کسانی که به آن ها ستمی روا داشته بودند با دعای خیر و محبت بی حد برخورد می کردند.

اما امروزه گروهی پیدا شده اند که خود را صوفی و اهل صفا می خوانند درحالی که هیچ سنخیتی با عرفای سلف ندارند و اتفاقا در طریق مقابل آن ها می باشند. در حقیقت طایفه دراویش از حسن سلوک و خوشنامی عارفان برای خویش کیسه دوخته اند و با انتساب دروغین خود به آنان(شجره نامه سازی) در صدد اغوای خلق برآمده اند.

تمام سیر وسلوک این طایفه ریشه در نفس اماره دارد و در واقع سلوک تنها لفظ و پوششی برای آنان است که در لوای آن شانی برای خود دست و پا کنند. امروزه دراویش غداره بندی که خلق از ایذاء(اذیت) آن ها در عذاب و دست شان به خون ملت ایران آغشته شده چه سنخیتی با طریقت دارند؟

دراویش از خدا بی خبر که تنها از عرفان اسمی و از شیادی رسمی دارند چنان به دروغ سازی و نشر اکاذیب روی آورده اند که روی ابلیس را سفید کرده اند. با این وصف امروزه مشایخ صوفیه باید روشنگری کنند که چه سنخیتی بین دروغ پردازی و صوفیگری وجود دارد و چرا هر بی سر و پای هرزه ای امروز مدعی تبعیت از مسلک درویشی شده است؟

جالب است که دراویش امروزی برخلاف عارفان حقیقی، خود در مقام ستم و تعدی برآمده اند و یاغیگری خویش را با پوشش طریقت انجام می دهند. واضح است که چنین امری بازی با آبروی اولیاء الهی می باشد و از این رو کبار عرفا از این افراد با عنوان رهزنان طریق یاد می کنند.

رهزنان طریقت افرادی هستند که با عملکرد و مدعیات خود اشخاصی را که طالب وصول به مقامات عرفانی هستند دل زده و منصرف می کنند. به عبارتی شیادانی که خود را اهل معرفت و تصفیه نفس معرفی می کنند درحالی که خود باطنی خراب و قلبی آلوده دارند موجب می شوند تا اصل عرفان در اذهان بدنام گردد و به سبب آن بسیاری باب طریقت الهی را انکار کنند.

اگر کسی امروزه مهره ها و گفته های دراویش مانند طیف افراطی آن ها را دنبال کند خواهد دید که هیچ رنگ و بویی از طریقت در آن ها نیست و تصوف تنها ابزاری برای اغراض ورزی های دنیوی آنان شده است.

براستی چه نسبتی بین عیاشی و درویشی است که در زمان حاضر دخترکان لاابالی و زنان بی قید، عنان صوفیگری برخود زده اند و خویش را اهل حقیقت پنداشته اند. در واقع درویشی زمان ما مسلکی شده برای فعالیت های مخرب سیاسی، شریعت گریزی، قتل و جنایت، پوششی برای مارکسیست ها و دخترکان عیاش که از این رو مشایخ صوفیه اگر می خواهند آبروی اسلاف شان پیش از این بر باد نرود خود مسلک درویشی را از این طایفه پاکسازی کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی