رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه شهریور ۳ ۱۴۰۰، ۱۱:۴۲ ق.ظ

چارچوب اقلیت‌های مذهبی در تراز قرآن کریم

 

رهپویان هدایت: ازبدو پیدایش شریعت اسلام ناب محمدی، مسلمانان موظف هستند با اقلیت های دینی شناخته شده در جامعه اسلامی رفتار مسالمت آمیز و دوستانه داشته و روابط اجتماعی و اخلاقی آنان همانند سایر هم کیشان باشد.

این تکلیف شرعی براساس آیه 46 سوره مبارکه عنکبوت بر عهده مسلمانان قرار گرفته است. خداوند در این آیه نورانی خطاب به مسلمین می گوید: وَلَا تُجَادِلُوا أَهْلَ الْکِتَابِ إِلَّا بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِلَّا الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ وَقُولُوا آمَنَّا بِالَّذِی أُنْزِلَ إِلَیْنَا وَأُنْزِلَ إِلَیْکُمْ وَإِلَهُنَا وَإِلَهُکُمْ وَاحِدٌ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ و با اهل کتاب جز با بهترین شیوه مجادله نکنید، مگر ستمگران از آنان، و (به آنان) بگویید: ما به آنچه (از سوى خدا) بر ما و شما نازل شده ایمان داریم، و خداى ما و خداى شما یکى است و ما تسلیم او هستیم.

 این کلام وحی به عنوان یک نقشه راهی است که کیفیت تعامل و مشارکت با اهل کتاب یا همان اقلیت های مذهبی را برای جامعه اسلامی بیان نموده و حد و مرز آن را برای هر دو طرف به طور واضح روشن ساخته است.

 بر اساس احادیث و اخبار نبوی، به‌طورکلی تاریخ اسلام، سراسر مشحون تأکید بر اجرای این دستور و مذمت تخلف از آن است. به‌عنوان نمونه، پیامبر اعظم (ص) فرمودند: کسی که به ذمی (اقلیت‌های مذهبی) ظلم کند و یا تکلیفی فوق طاقت برایش معین نماید من دشمن او خواهم بود.

علیرغم این‌همه دقت و تیزبینی که شریعت اسلام ناب محمدی به مسئله اقلیت‌های مذهبی نموده اما در نقطه مقابل مشاهده می‌شود، دشمنان این مرزوبوم با استفاده از برخی از جماعت اهل کتاب، به مقابله جدی با نظام جمهوری اسلامی پرداختند.

امروز بخشی از دشمنان قسم‌خورده این سرزمین به کسانی تعلق‌گرفته که خود را به‌دروغ در زمره اقلیت‌های مذهبی دانسته و با تکیه‌بر مضامین عالی شریعت، حکومت اسلامی را به‌صورت یک‌طرفه مورد سرزنش قرار می‌دهند.

آنان از جامعه اسلامی انتظار دارند که تمامی خرابکاری‌ها و جرائم امنیتی که علیه این ملت و به نفع دشمنان دیرینه نظام ج.ا.ا از خود به یادگار گذاشتند، نادیده گرفته شود و از طریق رسانه‌های معاند خود را به‌عنوان اقلیت مظلوم در افکار عمومی مطرح می‌کنند. مصادیق عینی کلام ما به‌قدری واضح است که ما را از ذکر آن بی‌نیاز می‌کند.

دشمنانی که به‌ظاهر هم نمی‌توان آنان را در زمره اقلیت‌های مذهبی دانست، امروز به‌صورت 24 ساعته به مقابله جدی اعم از سیاسی، فرهنگی و حتی آموزشی مشغول بوده و هرگونه برخورد قانونی و مشروعی که از سوی مسئولین نظام جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد را در قالب جفا و ستم به رسانه‌های دنیا مخابره می‌کنند و بعضاً برخی از اقلیت‌های مذهبی با آنان مشارکت و همراهی کرده‌اند. با نگاهی به مطالب منتشرشده در این وبلاگ، مصادیق متعدد آن به‌طور کامل تشریح شده است.

 همان‌طور که قرآن کریم و سیره نبوی، مسلمانان را مکلف نموده نسبت به اقلیت‌های مذهبی کمال احترام و آزادی‌های مشروع را برای آنان در جامعه اسلامی اجرا کند، از سوی دیگر هم موظف نموده برای حفظ صیانت و کرامت انسانی عموم افراد جامعه هم مکلف هستند با آنان برخورد جدی و پیشگیرانه‌ای را داشته باشند تا جامعه مسلمین از آسیب‌ها و توطئه‌های بعضاً غیرقابل‌جبران آنان در امان باشد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی