رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

بخش بزرگی از تاریخ جنگ و خون‌ریزی‌های وحشیانه آیین مسیحیت به مسیحیان اوانجلیستی اختصاص دارد. اوانجلیست هایی که به دروغ داعیه دار صلح و آرامش در جهان هستند، کارنامه سیاه آنان از کشتار و غارت به‌قدری لبریز شده است که باعث تنفر و انزجار شدید طرفدارانشان شده است.

11 سپتامبر یکی از صدها نمونه سیاست‌های ظالمان مسیحیان اوانجلیستی محسوب می‌شود که با گذر زمان، زوایای پنهانی این فاجعه تاریخی، از سوی روسای و عناصر اوانجلیستی بیشتر نمایان می‌شود.

 بیلی گراهام از کشیشان مشهور اوانجلیستی از حامیان و مشاورین جورج بوش برای حمله به خاک افغانستان بود. این کشیش تبشیری در 14 سپتامبر سال 2001 در کلیسای جامع واشینگتن دی سی، علت حمله نیروهای نظامی آمریکا به خاک افغانستان را برای تقویت ایمان مسیحیان ضروری دانست و این دستوری است که بر اساس آموزه‌های کتاب مقدس به ما داده‌شده است تا بتوانیم پاسخی برای این حمله ظالمانه (انفجار برج تجارت جهانی) داشته باشیم.

باگذشت بیست سال از حمله آمریکا به سرزمین افغانستان، اکثریت قریب به‌اتفاق اندیشمندان مسیحی آمریکایی با بررسی‌های همه‌جانبه به این نتیجه رسیده‌اند: حملات یازده سپتامبر تنها تأثیر اندک و کوتاهی بر جنبه‌های مختلف دین‌داری و معنویت جوانان مسیحی جهان بالأخص آمریکایی داشت و این تأثیرات در گروه‌های مختلف متغیر بوداین یافته‌ها نشان که هیچ احیای دینی قابل‌توجه در میان بزرگ‌سالان و جوانان، پس از 11 سپتامبر رخ نداده و بسیاری از ایمان‌داران مسیحی، اعتمادی به سازمان‌های تبشیری نداشته و به این باور رسیده‌اند دین و معنویت لزوماً در دیوارهای کلیسا یافت نمی‌شود.

 امروز بسیاری از مسیحیان اوانجلیستی سفیدپوست آمریکایی به این حقیقت اعتراف کردند: اکنون، با تأمل در بیست سال گذشته، درحالی‌که جنگ آمریکا در افغانستان به پایان نامعقول می‌رسد، ای‌کاش عموم مردم درک می کردند که جناح راست مسیحی تا چه اندازه قبل از طلوع قرن 21 مستبد بود. شاید اگر از حملات تروریستی 11 سپتامبر جلوگیری می‌شد یا اگر روسای عاقلی در این خصوص دخالت می‌کردند، از ریاست جمهوری دونالد ترامپ و شورش 6 ژانویه 2021 (حمله به ساختمان کنگره) به نحوی جلوگیری می‌شد. بدون تردید، 11 سپتامبر تأثیر مخربی بر چشم‌انداز رسانه‌ها در ایالات‌متحده داشت و اقتدارگرایی را تنها برای برخی از آمریکایی‌ها مانند مسیحیان اوانجلیستی خوشمزه‌تر و حتی مطلوب‌تر کرد.

 آخرین، تحلیل نشریات مسیحیت درخصوص واقعه 11 سپتامبر که منجر به حمله نظامی علیه ملت افغانستان شد این است که درزمان حمله نیروهای نظامی آمریکایی به افغانستان، همه‌جا صحبت از وحدت علیه تروریسم بودبسیاری از مسیحیان تصور می‌کردند که یک تجدید روحانی در پی حملات تروریستی صورت گرفت، اما شواهد و نتایج به‌دست‌آمده، چیز دیگری را نشان می‌دهد. حضور مسیحیان در کلیساها به‌سرعت افزایش یافت و رهبران مسیحی شروع به‌پیش بینی احیای ملی کردند در سخنرانی  سال 2001  رئیس‌جمهور جورج دبلیو بوش آمریکایی‌ها را به خاطر نجابت، مهربانی و تعهد ما به یکدیگر ستود. اکنون، در بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر با خروج ارتش آمریکا از افغانستان، باید بپرسیم: آیا این امیدها برآورده شد؟

 بنابراین می‌توان گفت، ظلم و جنایت‌هایی که ملت مظلوم افغانستان از حضور نظامیان آمریکایی در خاک کشورشان، لمس کردند، نتیجه حمایت‌های مسیحیان اوانجلیستی آمریکایی است که با حمایت‌های متعصبانه‌شان از سیاست‌های خصمانه دولتمردان آمریکایی، چنین لکه ننگ و خفتی را برای آیین مسیحیت از خود به یادگار گذاشتند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی