رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه دی ۱۵ ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲ ق.ظ

گمراهی بی‌انتهای دراویش نعمت الهیه

رهپویان هدایت: بررسی رسم بیعت در فرق صوفیه مانند نعمت الهیه گنابادیه به استناد اینکه مدعی هستند از آیات عظام و مراجع تقلید تبعیت و پیروی می‌کنند، دروغی بیش نیست. اگر صحت شرعی بیعت مرسوم در فرقه‌های صوفیه به لحاظ اجازه‌ای باشد که اقطاب و مشایخ معلوم‌الحال فرقه نعمت الهیه برای جنید بغدادی ادعا کرده‌اند، پارها در مطالب قبلی، نظرات و آراء تمامی حضرات آیات عظام و مراجع تقلید را که به‌عنوان مرجعیت از آن دم می‌زنند، بیان کردیم و به‌طور اجماع ادعای اجازه جنید بغدادی از محضر امام عصر (عج) را یک دروغ بزرگ و جعل آشکار مطرح نموده‌اند.

موضوع بیعت مریدان با قطب فرقه که آن را برگرفته از سیره و مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت می‌دانند، در بررسی‌های اجمالی روشن می‌شود کاملاً برخلاف ائمه معصومین عمل می‌کنند. در حدیثی به نقل از مفصل بن عمر از امام صادق علیه‌السلام روایت‌شده است حضرت این‌گونه بیعت‌های مرسوم قبل از ظهور حضرت قائم (عج) را بیعت کفر و نفاق و نیرنگ دانسته و فرمودند: شخصی که این بیعت را انجام دهد و همچنین کسی را که با او بیعت می‌کند خداوند هردوی آن‌ها را لعنت می‌کند.

شخصی مانند ملا سلطان گنابادی که دراویش نعمت الهیه به مکتوباتش می‌نازند و یا ملاعلی گنابادی که در موضوع بیعت دراویش چنان جعلیات و اباطیلی را نوشته است، قطعاً در مقابل ائمه معصومین ایستادگی کرده و بدون تردید مورد موافقت و رضایت امام زمان (عج) نخواهد بود که بتوانند سعادت و خوشبختی دراویش بیچاره را تأمین کنند.

سید هبه اله جذبی پدر قطب فعلی فرقه نعمت الهیه به پیروی از اقطاب و مشایخ فرقه در مورد بیعت جنید بغدادی دریکی از مکتوباتش آورده است: خلاف فضل الهی بود که یک همچون مهمی (بیعت فرقه‌ای) که موجبت تکمیل دین و موجب حقیقت اسلام است در زمان غیبت از بین رفته باشد، این بود که خود آن بزرگوار یک نفر از اصحاب خودشان را مأمور کردند که از طرف آن حضرت بیعت بگیرد. این اجازه‌ای که حضرت مرحمت فرمودند، همین‌طور دست‌به‌دست، سینه‌به‌سینه همیشه هست تا ظهور آن بز گوار.

امروز دراویش بیچاره با تکیه‌بر این اباطیل و جعلیات، ادعای پیروی از مذهب حقه شیعه اثنی عشری رادارند و بر اساس رفتارهای سلیقه‌ای اقطاب و مشایخ فرقه، ارادت و احترام به قطب معلوم‌الحال فرقه را جایگزین ارادت خالصانه به ساحت امام زمان (عج) نموده‌اند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی