رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه بهمن ۱۱ ۱۴۰۰، ۰۱:۱۸ ب.ظ

شبه عرفان و رستوران بازی با اذهان!

رهپویان هدایت: در مدل‌های مجاب سازی ذهن برای القا خواسته‌ها و ایجاد تغییر و اثرگذاری از مدل‌های روانشناسی مختلفی استفاده می‌شود.

حتماً تابه‌حال به رستوران رفته‌اید و مشاهده کرده‌اید که در منو رستوران‌ها ردیف‌های بالا مختص به گران‌ترین غذاهاست و بعد به‌مرور قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند تا اینکه در ردیف‌های پایین، غذاهایی با کمترین قیمت قرار می‌گیرد.

چرا در منو رستوران‌ها این اتفاق می‌افتد و ابتدا برای جذب مشتری قیمت‌های ارزان قرار نمی‌گیرد؟! دلیل آن در یک مبنا و اصل روانشناسی نهفته است. این مدل ابتدا در برخی کشورها و توسط رستوران‌داران بزرگ ‌راه‌اندازی شد که ابتدا قیمت‌های گران قرار بگیرد و درنهایت فرد بیننده که به رستوران مراجعه کرده و منو را بررسی می‌کند، برای صرف غذا باقیمت‌های کمتری در انتهای منو روبرو می‌شود و با خود می‌گوید خوب این قیمت‌های غذاهای ردیف پایین منو خیلی بهتر از ردیف اول است و ... او به این شیوه مجاب می‌شود به تهیه غذا و خرید از رستوران!!

از این  مدل اثرگذاری و مجاب سازی‌های ذهنی در فرقه‌های شبه معنوی و عرفان‌های کاذب بسیار استفاده می‌شود. در بستر فضای مجازی می‌توان تعداد بسیاری از صفحات اینستاگرامی را مشاهده کرد که با انتشار وسیع فیلم و عکس‌هایی از زندگی افراد لاکچری وزندگی‌های اشرافی، با اذهان مخاطبان بازی می‌کنند.

فرقه‌های منحرف بر پایه عرفان‌های بدلی با انتشار وسیع عکس و یا ویدئوهایی از زندگی، تفریحات، اتومبیل‌های لوکس، مناظر زیبای برخی ویلاها و منازل گران‌قیمت، هواپیماهای شخصی و... درواقع به‌دروغ ادعا می‌نمایند که می‌توان با حضور در کلاس‌ها، خرید دوره‌ها و عمل به دستورات آنان به این سطح از رفاه رسید. فرقه‌های شبه معنوی با این شیوه افراد را مجاب می‌کنند که حضور در سبک و شیوه آنان یقیناً همراه با موفقیت و رسیدن به آرزوهای خیالی خواهد بود.

این در حالی است که آن فیلم‌ها و سطح زندگی‌ها و آن افراد غیر ایرانی خود چنین ادعایی ندارند که از راه شبه معنویت‌ها به این ثروت‌ها رسیده‌اند! و هر یک به دلایل و به سببی به این ثروت رسیده است که جای بررسی آن در این مقال نیست.

امروزه متأسفانه افرادی با استفاده از کلیدواژه‌ای چون موفقیت، معنویت، انرژی ، کیهان و کائنات و... ذهن مردم بخصوص جوانان ایران‌زمین را منحرف می‌نمایند. ناگفته پیداست که چنین تصاویری هم‌زمان می‌تواند در کوران مشکلات اقتصادی ذهن افراد را مشوش کرده و حتی بیماری‌های روانی برای افراد دنبال کننده این صفحات به بار بیاورد.

در حقیقت مروجان به اصلاح موفقیت و معنویت در این سبک بی مبنا با سوءاستفاده از مردم هم خود به ثروت بسیار می‌رسند و هم اینکه هم‌زمان ذهن بسیاری از جوانان را تخریب می‌کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی