رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
شنبه اسفند ۱۴ ۱۴۰۰، ۰۹:۱۴ ق.ظ

لقب سازی‌های غلو آمیز فرق تصوف

روسای فرقه های انحرافی برای اینکه بتوانند جایگاه و شأنیت خود را در برابر مریدان جاهل حفظ کنند ، بایستی از القاب پوشالی و عناوین پرطمطراق استفاده کنند و این ذهنیت دروغین را در اذهان مریدان شان ایجاد کنند که آنان دارای مقامات و کرامت خارق العاده ای هستند که هرکسی توانایی دست یابی به این قدرت و جایگاه را ندارد.

امروز فرقه های صوفیه هم از این قاعده استثناء نبوده و روسای فرق تصوف به شدت پایبند به این موضوع بودند و هستند. بعد ازکتابت محی الدین عربی درخصوص صفات و ویژگی های قدیسین عالم، روسای صوفیه این شیوه را برای مدح و ستایش غلو آمیزشان به کارگرفتند. صوفیه القاب مخصوص ائمه اطهار که در واقع عرشیان خاک نشین هستند را برای خطاب قراردادن اقطاب و مشایخ معلوم الحال شان استفاده کرده و به دروغ آنان را هم دوش اهل بیت عصمت و طهارت قرار دادند.

افرادی که همانند انسان های معمولی که ضروریات اولیه دین و عرفان را نیاموخته بودند به یکباره به ایگاه بی بدیل و بی نظیری می رسند که هیچ کس یارای رسیدن به آن جایگاه را نخواهد داشت که در این مجال برخی از آنها رابیان خواهیم کرد.

  صادق عنقا رئیس فرقه صوفیه اویسیه یک کارمند معمولی وزارت دارائی فقط به لحاظ هم رفتاری و هم اعتقادی که همفکر و همسو با سازمان امنیت رژیم پهلوی بود، مریدانش وی را اینگونه خطاب می کنند : سر المشکاه والمصباح فلک معرفت ویقین، شمس حقیقت مشارق، مفتاح کنوز دقائق کتاب بحق ناطق !!!!  

این القاب از آیه نوراستنباط شده است که شأن نزول این آیه به ساحت نورانی ائمه اطهار علیهم السلام اختصاص دارد و مخصوصا عبارت کتاب به حق ناطق که اغلب درباره امام صادق علیه السلام استفاده شده است.

در مورد شخصیت معلوم الحال رئیس فرقه ذهبیه اغتشاشیه نوشته اند: رکن رکین، بلدامین سلسله الذهب رضوی وارث اقطاب الولایه والهدایه کهف الابدال و اوتادالزمان قطب الاولیاء الکاملین ابوالوقت. این القاب به قدری غلو آمیز است که پرداختن به معنی و ترجمه روان آنها، باعث اطاله کلام خواهد شد.  

 دراویش نعمت الهیه گنابادیه،اقطاب و مشایخ فرقه را به قدری غلو آمیز خطاب می کنند که نظیر و شبیه آن را در سیره و تاریخ اهل بیت عصمت و طهارت نداشتیم. نورعلی تابنده که مدتی در وزارت دادگستری رژیم پهلوی استخدام شده بود را امروز روی سنگ قبر وی نوشته اند او قاضی القضات عالم خلقت بود!! خطبه های خانقاهی دراویش نعمت الهیه سراسر دروغ و القاب غلو آمیزی است که انتها ندارد. دراویش نعمت الهیه گنابادیه امروز علیرضا جذبی را اینگونه خطاب می کنند:حضرت الهادی الی الشریعه و الطریقه المنتهی فی الفقر و الفنا مرضی اولیاء الله .......  

 قضاوت با شما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی