رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

رهپویان هدایت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی شریعت اسلام ناب محمدی، برای اقلیت‌های دینی ساکن در خاک کشور احترام خاصی قائل شده و نمونه‌های اجرایی آن را از قوانین و مقررات جاریه کشور در مطالب قبلی بیان کردیم. حال قصد داریم مبانی قرآنی حقوق و امتیازاتی که برای اقلیت‌های دینی در نظر گرفته‌شده را به‌اختصار از منظر دو آیه قرآن کریم بیان نماییم.

در شریعت اسلام ناب محمدی، ایجاد و برقراری رابطه دوستی با دیگران بسیار تأکید شده و مسلمانان را برای وحدت و یکپارچگی به این امر فراخوانده است. خداوند متعال در آیه 64 سوره مبارکه آل‌عمران از پیغمبر اکرم (ص) می‌خواهد خطاب به اهل کتاب بگوید: ای اهل کتاب، بیایید بر سرسختی که بین ما و شما یکسان است (هردو قبول داریم) بایستیم و جز خدا را نپرستیم. چیزی را شریک او قرار ندهیم[1].

در آیه مبارکه خداوند منان، با تکیه‌بر عقاید مشترک میان مسلمانان و اهل کتاب، آنان را به اتحاد با مسلمانان فراخوانده است. اسلام حقوق اقلیت‌های دینی که همان اهل کتاب محسوب می‌شوند را محترم دانسته و مسلمانان برای هرگونه ارتباط و تعامل با غیرمسلمانان (اهل کتاب) که با تعالیم اسلامی مغایرت نداشته باشد از هیچ ممنوعیتی برخوردار نیستند.

 در آیه هشتم سوره ممتحنه خداوند چارچوب روابط دوستانه و تعاملات مسلمانان با اهل کتاب را به‌خوبی مشخص کرده است. در این آیه مبارکه آمده است: خداوند شمارا از نیکی کردن و رعایت عدالت نسبت به کسانی که در (امر) دین با شما جنگ نکردند و از خانه دیارتان بیرون نراندند نهی نمی‌کند. چراکه خداوند عدالت‌پیشگان را دوست دارد.[2]

بنابراین طبق تعالیم اسلامی حقوق غیرمسلمانان مانند مسیحیان و زرتشتیان که اهل کتاب محسوب می‌شوند در حاکمیت اسلامی، در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی به رسمیت شناخته‌شده است.

 به‌صراحت می‌توان گفت بعد از 1400 و اندی سال، اهمیت و توجه ویژه‌ای که شریعت اسلامی به اقلیت‌های دینی یا همان اهل کتاب داشته است تاکنون در هیچ‌یک از جوامع غربی و غیرمسلمان مشاهده نشده است.



1-    آیه 64 سوره مبارکه آل‌عمران: قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَى کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلَا یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ

2-    ایه 8 سوه مبارکه ممتحنه: لَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَلَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی