رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

رهپویان هدایت: اوشو یکی از مهم ترین اشخاص تاثیرگذار در میان سرکرده های عرفان های کاذب است. او با الفاظ مختلف و به مناسبت های گوناگون علیه عقل، منطق و فلسفه صحبت کرده است که به برخی از آنان در کانال رهپویان هدایت و وبلاگ اشاره شده است. اوشو معتقد است؛ از راه ذهن و عقل نمی توان به حقیقت رسید و اگر سالک بخواهد از راه عقل به مقصد برسد، در حقیقت از مقصد خود دورتر می شود. مثل سگی می ماند که میخواهد که سعی میکند دم خود را با دندان بگیرد، اما هر چه به سوی آن حمله ور می شود از آن دورتر می شود. ( آواز سکوت، ص 206)

او همچنین با افتخار می گوید؛ من صاحب هیچ نظام فلسفی نیستم. ( ریشه ها و بال ها ص 175)

 در حقیقت مخالفت با عقل در عرفان های کاذب با هدفی خاص صورت می گیرد. البته باید متذکر شد بسیاری از آنان در ظاهر خود را و مطالبی را که القا می کنند در مخالفت با عقل نمی دانند و سعی در فریب مخاطبان خود دارند.

 به عقیده پائولو فریره نظریه پرداز آمریکایی، فریب افکار عمومی ابزاری برای غلبه بر مردم است. با این وسیله رهبران فرقه ها و جنبش ها سعی دارند توده های مردم را با اهداف خود هماهنگ گردانند. هر چه مردم از لحاظ فکری و سیاسی کمتر رشد کنند و نابالغ تر باشند، آسانتر فریب می خورند.

جنبش های بزک کرده عرفان کاذب نیز با استفاده از شعارهای جذابی مانند؛ موفقیت، آرامش، موفقیت، معنویت و... سعی در فریب افکار عمومی و از سویی جذب افراد بیشتر با خلق رویدادهای گمراه کننده و ساختگی دارند.

 در این باره می توان به کرامت سازی ها، ادعاهای درمانگری، جن گیری ها، ادعاها و نمونه هایی از از افراد به ظاهر موفق در گروه و فرقه و... را نام برد که با همین هدف فریب بکار می رود.

 در حقیقت شبه معنویت هایی که بر اساس مبانی غربی و بودایی در حال گسترش است با؛ عادی سازی روابط خلاف عرف زن و مرد و التقاط نامحرمان، پنهان سازی حقایق فرقه و عدم دسترسی دادن افراد به اطلاعات صحیحی از فرقه، تخیل سازی برای اینکه فرد اصل حقیقت را درک نموده است، ایجاد احساس برای اینکه افراد گمان کنند به حقیقت اصلی ادیان و خداوند رسیده اند، انکار حقیقت، دستورات بی اساس و تعهدات موهوم، خلق رویدادهای ساختگی و... دست به فریب گسترده تعدا بسیاری از جوانان و نوجوانان زده اند.

این مدل ها فقط برخی از روشهایی است که با آن فریب افکار عمومی و مخاطبان خود را هدف قرار داده اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۱۳
انجمن رهپویان هدایت

عرفان کاذب

نقد اشو

نقد عرفان کاذب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی